View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Karin
|
Posted: Mon Sep 29, 2008 11:48 am Post subject: Funderingar och frågor och sånt... |
|
|
Jag går ibland omkring och funderar över en massa saker som jag skulle vilja få hjälp med att få ett svar på... om det nu går och svara...
Okey, detta har jag undrat länge över.. (Kanske ngt för Arnie?)
Alltså jag undrar bor skatorna i sina bon även efter det att dom har fått ungar.. tex på vintern och så... eller var bor dom? bara i ett träd då eller?
hmm kanske en märklig fråga men jag bjuder på det
(och jag har en hel bunte till som kommer att komma undan för undan)
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Wed Oct 01, 2008 11:40 am Post subject: |
|
|
Tack Bengofury och kram tillbaka...
Okey, min föreställning om att Herr o Fru skata låg inne i sitt bo och gosade och hade det allmänt mysigt på vintern sprack alltså...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Wed Oct 01, 2008 1:06 pm Post subject: |
|
|
Varför kör oftast mannen bilen om bägge har körkort och dom är ute och åker tillsammans...
Vet någon det eller finns det någon teori tro???
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Candyman
|
Posted: Wed Oct 01, 2008 1:19 pm Post subject: |
|
|
Därför att jag är fegare än min fru.
D v s när hon kör blir jag skraj men hon blir inte skraj när jag kör. _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Thu Oct 02, 2008 8:09 pm Post subject: |
|
|
Karin wrote: |
Varför kör oftast mannen bilen om bägge har körkort och dom är ute och åker tillsammans...
Vet någon det eller finns det någon teori tro???
Kram Karin |
Så var det kanske förr, men nu:
http://wintermute.blogg.se/images/2007/opelreklam_1180604769_9479527.jpg _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Fri Oct 03, 2008 11:03 am Post subject: |
|
|
Jamen, du fattar ju själv... vilken goo flabbis jag fick... |
|
Back to top » |
|
|
Kidnero
Joined: 14 Dec 2006 Posts: 80 Location: Köping (Jönköping i hjärtat)
|
Posted: Sat Oct 04, 2008 2:49 pm Post subject: |
|
|
Det var en gammal reklam!
Att jag kör beror på att min fru saknar körkort. Jag försöker peppa henne att ta och hon skall starta nästa år. Jag avstår gärna hälften av en 80-milskörning. Gjorde en sådan i somras! _________________ Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring... |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Sun Oct 05, 2008 9:15 am Post subject: |
|
|
Kidnero wrote: |
Det var en gammal reklam!
Att jag kör beror på att min fru saknar körkort. Jag försöker peppa henne att ta och hon skall starta nästa år. Jag avstår gärna hälften av en 80-milskörning. Gjorde en sådan i somras! |
Det var ju en förklaring som t.o.m. jag förstod... men jag menar just om bägge har körkort.. nä, undra om vi är så fördomsfria ändå som vi tror att vi är,,, det ligger nog i reptilhjärnan det där....
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 10:07 am Post subject: |
|
|
Varför är det mest män som gillar våran Anders...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Ulla
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 7:45 pm Post subject: |
|
|
Ja det har jag oxå grunnat över. Om texterna o musiken talar mer till män? Men så kan det väl inte vara heller... Jag har inget bra svar egentligen.
Min fråga som jag bollar vidare är:
Varför inte karlar plockar o småstädar?? |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 8:08 pm Post subject: |
|
|
Tja... Väldigt MYCKET musik drabbar dom där karlarna mer har dom fått för sig och dom där karlarna är väl dom som nördar ner sig i rocktjosangrejs liksom och för att fortsätta på nästa fråga så beror ju bristen på städ&plock förstås på att dom där karlarna sitter och rocknördar sig istället. Så nån annan får plocka...
1+1=2
Hallå - det FINNS faktiskt plockgubbar också.
Men generaliseringar är kul ja.
_________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Oct 23, 2008 10:25 pm Post subject: |
|
|
Några samlade kommentarer
1. Fågelfrågor av typen sovande skator kan med fördel ställas till ornitologernas egen frågelåda på www.sofnet.org. En drös experter finns till hands där för alla möjliga frågor.
2. Wikipedia är ju helt otroligt egentligen. Jag såg att Nationalencyklopedin inte gett upp än, det ska komma en komprimerad NE i tre band eller nått sånt snart...men hur ska det gå?
3. Jag har alltid varit en plockgubbe, så jag värjer mig starkt mot det där att män aldrig ägnar sig åt sådant. För övrigt går det alldeles utmärkt att kombinera musiknörderi med småplock. Allt får plats i var sin pappersmugg (1+1 =2)...
4. Nästa fråga: Vi har en lång mörk vinterperiod här i Norden. Varför går då alla dessutom klädda i mörka kläder? _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
|