View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Karin
|
Posted: Mon Sep 29, 2008 11:48 am Post subject: Funderingar och fr�gor och s�nt... |
|
|
Jag g�r ibland omkring och funderar �ver en massa saker som jag skulle vilja f� hj�lp med att f� ett svar p�... om det nu g�r och svara...
Okey, detta har jag undrat l�nge �ver.. (Kanske ngt f�r Arnie?)
Allts� jag undrar bor skatorna i sina bon �ven efter det att dom har f�tt ungar.. tex p� vintern och s�... eller var bor dom? bara i ett tr�d d� eller?
hmm kanske en m�rklig fr�ga men jag bjuder p� det
(och jag har en hel bunte till som kommer att komma undan f�r undan)
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Sp�nga)
|
Posted: Mon Sep 29, 2008 1:56 pm Post subject: |
|
|
|
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Wed Oct 01, 2008 11:40 am Post subject: |
|
|
Tack Bengofury och kram tillbaka...
Okey, min f�rest�llning om att Herr o Fru skata l�g inne i sitt bo och gosade och hade det allm�nt mysigt p� vintern sprack allts�...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Wed Oct 01, 2008 1:06 pm Post subject: |
|
|
Varf�r k�r oftast mannen bilen om b�gge har k�rkort och dom �r ute och �ker tillsammans...
Vet n�gon det eller finns det n�gon teori tro???
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Candyman

|
Posted: Wed Oct 01, 2008 1:19 pm Post subject: |
|
|
D�rf�r att jag �r fegare �n min fru.
D v s n�r hon k�r blir jag skraj men hon blir inte skraj n�r jag k�r. _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
 |
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Sp�nga)
|
Posted: Thu Oct 02, 2008 8:09 pm Post subject: |
|
|
|
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Fri Oct 03, 2008 11:03 am Post subject: |
|
|
Jamen, du fattar ju sj�lv... vilken goo flabbis jag fick...  |
|
Back to top » |
|
 |
Kidnero

Joined: 14 Dec 2006 Posts: 80 Location: K�ping (J�nk�ping i hj�rtat)
|
Posted: Sat Oct 04, 2008 2:49 pm Post subject: |
|
|
Det var en gammal reklam!
Att jag k�r beror p� att min fru saknar k�rkort. Jag f�rs�ker peppa henne att ta och hon skall starta n�sta �r. Jag avst�r g�rna h�lften av en 80-milsk�rning. Gjorde en s�dan i somras! _________________ Fiffig f�r en sp�nn, klyftig f�r en hundring... |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Sun Oct 05, 2008 9:15 am Post subject: |
|
|
Kidnero wrote: |
Det var en gammal reklam!
Att jag k�r beror p� att min fru saknar k�rkort. Jag f�rs�ker peppa henne att ta och hon skall starta n�sta �r. Jag avst�r g�rna h�lften av en 80-milsk�rning. Gjorde en s�dan i somras! |
Det var ju en f�rklaring som t.o.m. jag f�rstod... men jag menar just om b�gge har k�rkort.. n�, undra om vi �r s� f�rdomsfria �nd� som vi tror att vi �r,,, det ligger nog i reptilhj�rnan det d�r....
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 10:07 am Post subject: |
|
|
Varf�r �r det mest m�n som gillar v�ran Anders...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Ulla
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 7:45 pm Post subject: |
|
|
Ja det har jag ox� grunnat �ver. Om texterna o musiken talar mer till m�n? Men s� kan det v�l inte vara heller... Jag har inget bra svar egentligen.
Min fr�ga som jag bollar vidare �r:
Varf�r inte karlar plockar o sm�st�dar?? |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med v�stkustiga r�tter och hj�rtan.
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 8:08 pm Post subject: |
|
|
Tja... V�ldigt MYCKET musik drabbar dom d�r karlarna mer har dom f�tt f�r sig och dom d�r karlarna �r v�l dom som n�rdar ner sig i rocktjosangrejs liksom och f�r att forts�tta p� n�sta fr�ga s� beror ju bristen p� st�d&plock f�rst�s p� att dom d�r karlarna sitter och rockn�rdar sig ist�llet. S� n�n annan f�r plocka...
1+1=2
Hall� - det FINNS faktiskt plockgubbar ocks�.
Men generaliseringar �r kul ja.
 _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Thu Oct 23, 2008 10:25 pm Post subject: |
|
|
N�gra samlade kommentarer
1. F�gelfr�gor av typen sovande skator kan med f�rdel st�llas till ornitologernas egen fr�gel�da p� www.sofnet.org. En dr�s experter finns till hands d�r f�r alla m�jliga fr�gor.
2. Wikipedia �r ju helt otroligt egentligen. Jag s�g att Nationalencyklopedin inte gett upp �n, det ska komma en komprimerad NE i tre band eller n�tt s�nt snart...men hur ska det g�?
3. Jag har alltid varit en plockgubbe, s� jag v�rjer mig starkt mot det d�r att m�n aldrig �gnar sig �t s�dant. F�r �vrigt g�r det alldeles utm�rkt att kombinera musikn�rderi med sm�plock. Allt f�r plats i var sin pappersmugg (1+1 =2)...
4. N�sta fr�ga: Vi har en l�ng m�rk vinterperiod h�r i Norden. Varf�r g�r d� alla dessutom kl�dda i m�rka kl�der? _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
|