View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Arnie
|
Posted: Mon Jul 08, 2013 5:13 pm Post subject: |
|
|
Sniff'n'the Tears följt av Kalla fosterland! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Fri Aug 23, 2013 1:33 pm Post subject: |
|
|
Idag har det mest varit DagVag, men nu avslutas dagen med Janne Andersson POP (en gammal klassiker). _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sun Aug 25, 2013 9:38 am Post subject: |
|
|
Mycket Bowie idag efter den fina dokumenteren igår. Vidare till Motts liveskiva ( gillar annars inte liveplattor så mycket) men såg dem med Mick Ronson.... Wow! Och mick R var ju med i Bowiedokumentären. Och nya Bowie plattan är fortsatt bra och tävlar med Nick Caves nya om årets platta, men sen läste jaghär ovan och återupptäckte en av mina gamla favoritplattor " All American boy" m Ian Hunter - bra till trädgårsarbete men också till fikapaus, forumskrivande eller kanske till att tömma frysen.... _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sun Aug 25, 2013 1:53 pm Post subject: |
|
|
Eddie Vedder är märkligt nog någon jag fastnat lite för fast han egentligen inte gör musik som fastnar _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Tue Sep 10, 2013 6:14 pm Post subject: |
|
|
Kul att du gillar All American Alien Boy arnbert - titellåten är en favorit liksom förstås en av rockens finaste ballader Irene Wilde. Med flera! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Thu Sep 12, 2013 8:37 am Post subject: |
|
|
arnbert wrote: |
Eddie Vedder är märkligt nog någon jag fastnat lite för fast han egentligen inte gör musik som fastnar |
Vedders ukuleleskiva Ukulele Songs var en oväntad höjdare härom året.
Och i ett helt lovely konvolut!
http://sarabryant.files.wordpress.com/2011/09/eddievedder_albumcover.jpg _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Sun Sep 29, 2013 6:18 am Post subject: |
|
|
Just nu U-land med AFR, men annars senaste tiden mycket Värttinä inför resa till vårt östra grannland. Lyssna gärna till en favorit:
http://www.youtube.com/watch?v=S9XhWt7ts08 _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
|
Back to top » |
|
|
peter
|
Posted: Sat Sep 07, 2019 11:50 am Post subject: |
|
|
Leo Sayer, When I Came Home This Morning, och Neil Young, Cortez The Killer.
//
Peter |
|
Back to top » |
|
|
|