View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Thu Jan 26, 2012 4:45 pm Post subject: Stig Vig (Per Odeltorp) 1948-2012 |
|
|
Så ruskigt trist.
Dag Vag som var en sån suveränt unik livegrej - då och inte minst nu. Bandet och Stickan byggde en helt egen offbeat mytologi kring texterna, medlemmarna, namnen - en lågmäld humor bland folkhemstroll och vättar. Och jäklar vilket tungdrag det var när det var som bäst.
Så ruskigt trist. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Fri Jan 27, 2012 12:02 pm Post subject: |
|
|
Väldigt Tråkigt...
Ja, Dag Vag var sannerligen något nytt när de dök upp... och detta var ett band som gjorde sig bäst Live... såg dom ngn gång... men, minns inte var eller när.. tror det var här i Borås på parken...
Over and Out
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Sat Jan 28, 2012 1:08 am Post subject: |
|
|
Så otroligt tråkigt. Är väldigt ledsen nu. Stickan var en riktig kämpe och lite av en förebild för min egen personliga del. Han gav oss så mycket bra musik. Både med Dag Vag och med andra projekt. Och hans fantastiskt torra men kärleksfulla humor var helt obetalbar. På Dag Vag:s hemsidas gästbok så frågade en gång en mycket frekvent gästboksskribent om det var "Internationalen" Bumpaberra spelade i slutet på "Min tunna" i Sveriges Radios liveupptagning från Mariahissen i Stockholm 1979 (det var det). Svaret blev då: "Är du kommunist?" R I P Stickan. _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Mon Jan 30, 2012 12:40 am Post subject: |
|
|
Väldigt sorgligt, en mycket stor personlighet som lämnat jordelivet för annan musik. Jag minns bl.a. Dag Vag från Västeråsparken 1980 och en fin spelning med Stig Vig och Ulf Dageby på gamla Katalin i Upsala runt 1995. Det är dimma runt mig... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Thu Apr 05, 2012 11:31 am Post subject: |
|
|
Minneskonsert i juni!
Liveskiva av sista gigget - Live at Akkurat!
Trevliga nyheter i det trista. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
|
Posted: Wed Jun 13, 2012 2:25 pm Post subject: |
|
|
Onsdag 20 är det dags. Helt strax! Dag Vags stolta svanesång och stora hyllning till Stickan.
Mosebacketerrassen. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Jun 21, 2012 10:53 pm Post subject: |
|
|
Hur var hyllningsspelningen till Stickan? _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
|
Posted: Mon Jul 02, 2012 4:01 pm Post subject: |
|
|
Arnie wrote: |
Hur var hyllningsspelningen till Stickan? |
Antar att du kikat in på deras sida:
http://dagvag.se/brak/index.php?show=1
och det var ju jättekul att se. ...och ibland att höra också - man saknade Stickans röst oerhört.
Härligt att få trippelgitarrväv av Beno (tillbaks för en dag så klart), Zurf och Teka. Debut för det. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
|