FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Ny Platta
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Ny Platta
View previous topic :: View next topic  
Author Message
arnbert

Post Posted: Wed Nov 12, 2008 9:12 pm    Post subject: Ny Platta
Reply with quote

Lite dax börjar det väl bli
- en lättfixadmixadsnabbutgivning - kallade den U2,5 så blir inte ens namnfrågan svår
- överblivna Undergroundspår utfyllda med de livespår vi fått som bonus kanske kryddade med 1-2 nya låtar eller nyinspelningar tex av några sönderarrade pärlor från HoS. Release i Januari - eller varför inte till jul - releasepartyt blir BB:-)
...kanske borde vi först ta en öl på BB och inte stressa, men...
View user's profile Send private message
arnbert

Post Posted: Wed Nov 12, 2008 9:13 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja visst hade jag hellre sett ännu en superhögklassig produkt som DAUTÄF +U1-2 , men den kan vi få till sommaren Smile
Headmaster

Post Posted: Thu Nov 13, 2008 10:53 am    Post subject: Re: Ny Platta
Reply with quote

arnbert wrote:
Lite dax börjar det väl bli
- en lättfixadmixadsnabbutgivning - kallade den U2,5 så blir inte ens namnfrågan svår
- överblivna Undergroundspår utfyllda med de livespår vi fått som bonus kanske kryddade med 1-2 nya låtar eller nyinspelningar tex av några sönderarrade pärlor från HoS. Release i Januari - eller varför inte till jul - releasepartyt blir BB:-)
...kanske borde vi först ta en öl på BB och inte stressa, men...

Ja, Arnbert...
Det finns så mycket man vill göra, men så lite tid och medel...
Vi har ju sedan några år tillbaka en del projekt i pipelinen.
http://www.andersf.com/indexpages/FSiteOpenArchives.html
• 60-talsplattan "CASSIDY BRIDGE" skall Hans Grapenmark och jag ta tag i nu. Det kommer att bli mycket intressant. Här finns ca 150 låtar att gräva bland.
• 70- och 80-talsmaterialet, och då främst de outgivna "GARAGESEKVENSER" och "OGRIPBARA BANALITETER", kommer jag också att försöka redigera färdigt.
• Det finns också rester av det som skulle bli "BRAVADO 3" vilket kan komma till användning.
• Från 00-talet finns fortfarande mycket råmaterial att jobba med, speciellt från tiden efter "Automatiska Undrens Tid..."
• Planerna på en platta med engelskt material lever vidare.
• En ny "INCREDILE GRETSCH" har också nämnts.
• En ny liveplatta kombinerat med en DVD-BOX med konsertmaterial och alternativversioner av låtar är jag ganska sugen på att sammanställa.
• Till detta skall läggas att jag nu är i slutskedet av att redigera "BOKEN OM BOULEVARDEN" som dessutom skall spelas in som CD-bok.
• Vi har också arbetet med F-FILMEN som rullar på i bakgrunden.
Så det behövs alltså tid och pengar för att realisera alla projekt.
Vi kanske borde starta en F-FOND och samla in medel och på så sätt kunna ha en kontinuerlig produktion livaktig. Eller vad tycker du? Jag är tacksam för råd och tips. Det finns hur mycket som helst att göra.

Still dreaming,
(F)Headmaster
krikkola

Post Posted: Thu Nov 13, 2008 4:54 pm    Post subject:
Reply with quote

Okej, hoppas att någon av dessa ideer verkar vettiga...

Varför inte bara bestämma vilket projekt som kommer att bli det nästa, ta förbeställningar och starta produktionen när tillräckligt många beställningar inkommit.

Kör en forum-enkät för att kolla intresse/prioritet för de olika projekten

Vissa plattor behöver väl nödvändigtvis inte pressas utan kan lika gärna brännas, numreras och enbart släppas i det förbeställda antalet (för exklusivitet och möjlighet att ge ut det som uppfattas som smalare), samt ge kapital för mer kommersiella projekt...

Gällande boken, så kan förköp innan ett visst datum ge samtliga av dessa kunder sina namn publicerat i en tacklista i boken...

Släpp något på vinyl 7'' eller 12'' i liten upplaga, det borde vara ett populärt inslag på merchandise-bordet vid konserter...

För övrigt tycker jag att U2,5 låter som en utomordentlig ide'
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
arnbert

Post Posted: Thu Nov 13, 2008 9:03 pm    Post subject:
Reply with quote

Självklart inser jag att det är svårt att få ihop det med både tid o pengar o föreslog därför en "enlkel mellanplatta".
Är dock inte beredd att prioritera bort något på den digra mer "seriösa listan"
Håller med föregående talare ang förbeställningaqr - har du inte skickat dem redan så kan du förresten spara porto på mina två DBSAD som jag betalat in för- då jag kommer på minst en av BB spelningarna.
Av alla projekten är jag nog mest spänd o intresserad av
1. Boken om Boulevarden
2. 70 tals materialet
3. Filmen
Men egentligen naturligtvis av allt.
Det är ju också så att sedan DAUTÄF så har masn blivit så bortskämd med såväl kvalite´som regelbunden påfyllnad att "mycket vill ha mer " gäller

Vad gäller vårt kära DIF har bortskämdheten med två hockey och tre fotbollsguld under detta århundrades första fem år nu kluingat av - tur att gnaget har ännu värre soppa och inga guld alls under tvåtusentalet...visst är gnaget oförbätterliga... skönt det...

Betr DIF så vann man faktiskt med 7-0 mot trean MoDo i förrgår och gick upp på slutspelsplats i går kväll - såg andra perioden på C+ sedan jag kommit lite sent från jobb/promenad - kunde lämna över till dottern så hon fick se sina såpor sedan utan bekymmer då det stod 6-0 efter två perioder! Hoppas denna kanoninsats inte var en tillfällighet.

Mest glädjande på DIF - fronten är en artilkel i gårdagens DN som indikerar att det trots allt verkar vara ett realistiskt alternativ att ta över Stadion som ju DIF och framför allt supportrarna sett som prio 1 hela tiden! Bosse L myste och gav positiva kommentarer, men framför allt uttalade sig repr från Sthlm Stad positivt - äntligen! Andemeningen var "friidrotten får lösas på annat sätt..." Kanske får vi något positivt på arenasidan vilket långsiktigt är viktigast för DIF Fotboll för att inte tappa mer mot klubbar med egen arena när nu IFK, ;MFF, bajen , Elfsborg mfl springer ifrån på ett sätt som kan göra att det blir som i hockeyn där DIF inte på allvar kan konkurrera lönemässigt med klubbar med egna arenor som Linköpiing, HV och FBK
Headmaster

Post Posted: Fri Nov 14, 2008 12:00 pm    Post subject:
Reply with quote

krikkola wrote:
Okej, hoppas att någon av dessa ideer verkar vettiga...

Varför inte bara bestämma vilket projekt som kommer att bli det nästa, ta förbeställningar och starta produktionen när tillräckligt många beställningar inkommit.

Kör en forum-enkät för att kolla intresse/prioritet för de olika projekten

Vissa plattor behöver väl nödvändigtvis inte pressas utan kan lika gärna brännas, numreras och enbart släppas i det förbeställda antalet (för exklusivitet och möjlighet att ge ut det som uppfattas som smalare), samt ge kapital för mer kommersiella projekt...

Gällande boken, så kan förköp innan ett visst datum ge samtliga av dessa kunder sina namn publicerat i en tacklista i boken...

Släpp något på vinyl 7'' eller 12'' i liten upplaga, det borde vara ett populärt inslag på merchandise-bordet vid konserter...

För övrigt tycker jag att U2,5 låter som en utomordentlig ide'

Jo då, Krikkola...
Prioritering finns.
Planer är spikade.
Förhandsbeställningsprincipen kommer att gälla.
Men som svar på Arnberts undran och begäran om en ny platta var jag tvungen att konstatera att allt detta vill vi göra men det kommer att ta lite tid...
Tack för dina tips. Många är bra.
Prioritering nr 1: Boken om Boulevarden

Still writing the never-ending-script
(F)headmaster
Christer

Post Posted: Sat Nov 15, 2008 12:16 am    Post subject: Christ
Reply with quote

Sounds Nice

Jag tror att strategin med förskottsinbetalning kan vinna stort i längden.
Scanna forumet , be alla hitta kunder.. ja du hör ju..-)
Men nu är det ju en god sak vi säljer...
All together now...

Christer
 Back to top »
arnbert

Post Posted: Sat Nov 15, 2008 9:52 am    Post subject:
Reply with quote

Tror inte det finns något av de nämnda projekten jag inte är beredd att förskottsbetala till och det gäller nog många på forumet - men vi är kanske för få...
dessutom är ju tidsaspekten en sak... oroar mig mest för att inte allt detta godis skall bli av - därför mitt tips om en mera lättfixad "mellanplatta"
Headmaster

Post Posted: Sun Nov 16, 2008 4:19 pm    Post subject:
Reply with quote

“IT'S BETTER TO FAIL WITH FAITH
THAN SUCCEED WITH SECURITY”

- Ken Kesey
peter

Post Posted: Thu Nov 20, 2008 6:29 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej
Många bollar i luften,många bra ideer.En F-Fond verkar också bra,okomplicerat,smidigt,anspråkslöst.

Hälsningar

Peter
 Back to top »
hypno

Post Posted: Sat Nov 29, 2008 7:28 pm    Post subject:
Reply with quote

mkt att se framemot... och det tackar man för Smile

Hfb FhF aA

http://www.boulevarden.se
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
arnbert

Post Posted: Sat Jan 03, 2009 7:29 pm    Post subject:
Reply with quote

Nitar, Förlorad tid samt Lindansaren samt SKJUT MIG ALDRIG MER (ett litet förslag till Januari EP)
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Ny Platta
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003