View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Arnie
|
Posted: Sun Feb 03, 2008 11:35 pm Post subject: Tokyo Line + För dig för mig |
|
|
Dear F-heads!
Den 23 januari släpptes två nya F-kompositioner av hög kaliber både vad gäller själva låtarna och framförandet. Det är våra vänner Anna&Idde som slagit till igen. För er som missat deras nya CD "Hjärtat fullt" rekommenderas en titt på www.annaidde.se och sen första bästa sätt att få tag på plattan. Denna gång handlar det om nyskrivet material, senast var det ju tolkningar av "Inga gränser" och andra låtar från 70-80-talet. Hade förmånen att höra AFR:s bidrag "Tokyo Line" med A&I live vid ett par tillfällen redan i somras, liksom flera av de andra låtarna på skivan, bl.a ett antal riktiga höjdare av Ulf Stureson (bl.a. En plats i solen).
"Tokyo Line" och "För dig för mig" är två sinsemellan mycket olika låtar, men båda mycket starka kort i den samlade F-produktionen. Och som gjutna för Anna&Idde.
"Hon stannar vid Shuyoku station, vad är det hon tänker på..."
"Gör mig en liten tjänst, varna mig när det bränns, när myter dör..."
Lyssna omgående! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Mon Feb 04, 2008 10:35 am Post subject: |
|
|
Som ytterligare aptitretare kan nämnas att följande instrument spelas på "Tokyo Line": akustisk gitarr, trummor, slagverk, bas, elgitarr, orgel, trombon, trumpet och såg!
Inte minst Robert Wirensjös orgelspel driver fram låten fint.
"För dig för mig" består av två åtskilda delar med en lång tystnad emellan - det tog ett tag innan jag förstod att det fanns två delar...
www.annaidde.se som sagt! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Mon Feb 04, 2008 1:58 pm Post subject: |
|
|
Arnie wrote: |
"För dig för mig" består av två åtskilda delar med en lång tystnad emellan - det tog ett tag innan jag förstod att det fanns två delar...
www.annaidde.se som sagt! |
Nej, Arnie, dettta spår tillhör inte titeln "FÖR DIG FÖR MIG", utan lär vara ett "hemligt spår" med Lars Winnerbäck som upphovsman!!!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Mon Feb 04, 2008 8:58 pm Post subject: |
|
|
Aha...tack för upplysningen! Jag tyckte väl det var lite svag koppling mellan de två delarna...! (Att jag trodde det var samma låt får skyllas på att det är samma spår på cd:n som fortsätter räkna tid genom hela tystnaden och hela den "hemliga" låten).
Därmed back to basics: "För dig för mig" och "Tokyo Line" två mycket starka spår. Jag är oxå imponerad av Ulf Sturesons bidrag på skivan. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Thu Feb 14, 2008 10:15 am Post subject: |
|
|
Dear F-heads!
Märkligt tyst kring detta topic, det handlar ju faktiskt om två nya AFR-alster av hög klass!
Nån mer som hört?
www.annaidde.se _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Karlösa Kvarn

|
Posted: Thu Feb 14, 2008 12:59 pm Post subject: |
|
|
Arnie wrote: |
Nån mer som hört? |
Visst, köpte plattan för ett par veckor sedan. Min favorit av Anders två låtar är "För dig för mig". "Tokyo line" är även den mycket bra. Generellt en riktigt bra platta med många starka låtar. Personligen tycker jag att den "dolda" Lars Winnerbäck låten, "Havet" tror jag den heter, är plattans bästa.
//Bosse _________________ "Ge mig snabbt en avkyld pilsner" |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Fri Feb 15, 2008 7:58 pm Post subject: |
|
|
Och ikväll kunde man se A&I på "Gokväll" (ett program jag aldrig tittar på annars), de framförde Vind i seglen och Fyra dörrar till min syster. Våra favoriter här hemma utöver F-låtarna är just Sturesons alster Vind i seglen, Jordeliv och En plats i solen.
Trevlig helg! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Karlösa Kvarn

|
Posted: Fri Feb 15, 2008 8:02 pm Post subject: |
|
|
"Gokväll" går i repris i SVT24 kl 20:00 ikväll om någon missade.
\\Bosse
Tyvärr var denna information felaktig, sorry. Det var EPG info på telias digital TV som lurade mig!!  _________________ "Ge mig snabbt en avkyld pilsner" |
|
Back to top » |
|
 |
|