FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
SETLISTA Blidösund 1/7 2010
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » SETLISTA Blidösund 1/7 2010
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster

Post Posted: Thu Jul 01, 2010 11:31 pm    Post subject: SETLISTA Blidösund 1/7 2010
Reply with quote

GRUNGE-vibbar i kväll... Headmaster tänkte flera gånger på Curt Cobain under kvällens lopp... Farligt vasst och opolerat... Och för första gången på drygt 30 år slår han av en sträng i första låten...!!!!
Hur ska det här sluta?

Set 1:

1. BOULEVARDMINNEN
2. ULLA HAU
3. ELD OCH VATTEN
4. MAMMA HJÄLP MIG
5. ROSEN I REGNET
6. NORRLÄNDSKA VATTEN
7. LÅNG TID
8. KOMEDIA

Set 2:

1. SHOPPING CENTER
2. JAZZ
3. DESOTO
4. JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
5. SÄND UPP EN DOKTOR
6. BILLYS VÄNTAN PÅ ISABELL
7. VISST ÄLSKAR JAG DIG OCH DINA ARBETARBARN
8. TOLV TIGGARE
9. TUNN TUNN TRÅD

Xtra 1:

1. JESUS MARX OCH BILLY THE KID

Xtra 2:
1. INGA GRÄNSER (recitation)
arnbert

Post Posted: Fri Jul 02, 2010 10:08 am    Post subject:
Reply with quote

Underbart är kort sjöng väl Monica Z och visst känns det som om varje årsmöte bara blir kortare o kortare....

Första set var spännande och Boulevardminnen o särskilt Rosen i regnet är bra även om de är hämtade från de i mitt tycke två svagaste plattorna i produktionen. Smile Ljudet krånglade lite åt rundgångshållet på Ulla H och det fick man ordning på - så jag hittar egentligen inget att klaga på snarare en alldeles fantastisk version (bästa jag hört iaf) av Lång Tid och kokandet fortsatte i KOMEDIA som ju alltid är rätt. Gillade särskilt också att få höra Genom Eld o Vatten.

Andra set var som vanligt lite mer publikfriande och det var lite som om draget från de två avslutande numren i första bara fortsatte med en jätte topp i slutet i och med den perfekta nästan Pubrocksmässiga Thin Lizzey gungande trion Visst älskar jag dig o dina arbetarbarn, Tolv Tiggare och Tunn Tunn Tråd. En avslutning som manar till efterföljd - ja hela setet satt som en smäck! Gillade särskilt att få med både Sänd upp en Doktor och Arbetarbarn. Härligt!

Jesus Marx o Billy The Kid är ju bra men jag tror att draget hade kompletterats-bibehållits ännu bättre med Osårbar eller Snön eller ... ja vad fan det var väl inte så illa o JMOBTK bör ju spelas och problemet var väl mer att det tog slut och även detta förläts ju av en alldeles underbar deklamation av Inga gränser.

Kul att träffa lite F-heads också förstås - många öl blev det o umgänge både före o efter och den lite malplacerade Thin Lizzey jämförelsen ovan är nog en blinkning till någon som anser att Metallicas sångare ÄR en sångare alls och värdig det bandet och en i alla avseenden bättre sångare än Phil Lynnot - smaken är som baken:-) Själv anser jag att ett antal låtar från svarta albumet hade platsat på Anders Fs 50 bästa lista eller Led Zeppellins 30 lista eller Niel Youngs 20 lista men där tar generositeten slut trots ett fantastiskt tryck i det bandet, sångaren är dock närmast pinsam på de flesta album utom det svarta o några nummer på load/reload.

För övrigt så har ju headmaster rätt som vanligt och det andades mer Grunge än Pubrock men ett fantastiskt drag var det iaf!

Lyckliga er som tar er ut till spelningen idag - var detta bara uppvärmningen så.... jag missar den tyvärr

Ser fram emot Båttur 2.

Last edited by arnbert on Fri Jul 02, 2010 10:32 am; edited 1 time in total
 Back to top »
View user's profile Send private message
arnbert

Post Posted: Fri Jul 02, 2010 10:29 am    Post subject:
Reply with quote

För övrigt vore det ju helt fantastiskt om spelningen i Stockholms kanske vackraste park, Vinterviken, blir av och 5 min gångavstånd!!!!!
View user's profile Send private message
frolle

Post Posted: Mon Jul 05, 2010 12:18 pm    Post subject:
Reply with quote

Tackar (äntligen) ödmjukast för Sänd Upp En Doktor, med dedikation dessutom.
Mycket bra förstakonsert för dotra min som var mycket nöjd över att äntligen ha fått se herr F i full blom.
Hibbitt

Post Posted: Tue Jul 06, 2010 8:54 am    Post subject:
Reply with quote

Några comments:
Boulevardminnen - öppnare. Och den snabbaste version vi hört - inget countrygung. Fräckt piskande skenande med trummorna ihop med Martins tamburin. Very Happy
Lång Tid - bättre än någonsin! Very Happy Very Happy
Tunn Tunn Tråd - funkade snyggt som presentationslåt och klimax. Very Happy
Inga Gränser - recitation. Smart drag. Helt rätt så också. Very Happy
Shopping Center - Peter på Whawha. Very Happy
Arbetarbarnen och Doktorn är ju sällsynta gobitar men kändes aningen ofullgångna som livenummer än. "Bara" helt ok versioner så att säga. Fraseringarna och svängarna kan ju annars tas ut fint i långsammare saker så det kommer det kommer.
Långsam Komedia denna gång också.
Desoto - där satt den! Kul.
Arnie

Post Posted: Mon Jul 19, 2010 3:31 pm    Post subject:
Reply with quote

Ett senkommet tack för ännu en ångbåtsupplevelse med AFR band!
Boulevardminnen som öppningslåt, rena drömmen för undertecknad. Andra höjdpunkter t ex Norrländska vatten, Lång tid, DeSoto, Jag kysste henne våldsamt, Billy&Isabell. SOm vanligt stor bredd men det var faktiskt ännu fler F-album representerade på Katalin en månad tidigare. Tackar även för förtroendet att sköta merchandise-avdelningen. En idé för framtiden kanske kan vara designade tygkassar med F-citat (att ha sin F-skivsamling i till exempel)?
Ånga på!
View user's profile Send private message Send e-mail
andersf.com Forum Index » Live! » SETLISTA Blidösund 1/7 2010
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson