View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bosjo

|
Posted: Wed Jun 23, 2010 12:46 pm Post subject: Årsmötesförhandlingar... |
|
|
Någon som kan tänka sig att ställa upp på lite för-handlingar, till exempel på en pub inom bekvämt avstånd från båten, innan det stundande årsmötet? Jag har just skaffat biljett, och det börjar pirra i magtrakten så där förväntansfullt, ni vet... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Thu Jun 24, 2010 4:55 pm Post subject: |
|
|
Fan, det blir inget årsmöte för min del och det känns skit... skulle oxå vilja vara delaktig i för-handlingar
Men jag får väl inte sura för mycket för jag kommer att få en behaglig AFR dos hela TRE dagar på raken i mina egna trakter!!!
Men det är ju så himla kul att få träffa alla goa F-Heads på just årsmötet... en speciell känsla infinner sig liksom ja, ni vet vad jag menar... Och jag vet att det kommer att vara helt jävla underbart!
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Sat Jun 26, 2010 1:48 pm Post subject: |
|
|
-om båten lägger ut från samma kaj som förra året
-om du och jag o andra f´s inte ids gå längre än till hotellet bakom båten
-om hotellet /hotellbaren har uteservering med uppsikt över hur båten fylls också i år
JA då är det enkelt - vi syns några timmar innan där också i år, där vi sammanstrålade en hel del fs innan båtturen förra året, vi syns Bosjo. - har du annat förslag är det också intressant.
skall bli riktigt härligt och även dagen efter midsommarafton kan jag känna festhumöret spira - har prel lyckats få semester dagen efter - fredag då DIF spelar träningsmatch på Stadion kl 14..... ja jag vet F-nörd o DIF nörd
Idag blir det dock att hålla till godo med grillning o fotbolls VM innan några dagars jobb i avvaktan på The F-Day. _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Sat Jun 26, 2010 1:49 pm Post subject: |
|
|
trist att du inte kan komma Karin- vi andra får hålla fanan högt _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
bosjo

|
Posted: Sat Jun 26, 2010 2:42 pm Post subject: |
|
|
arnbert wrote: |
-om båten lägger ut från samma kaj som förra året
|
Njaej -- det är väl slottet, som vanligt, den här gången? Inget hotell precis utanför, men en eller annan pub borde det väl finnas i närheten... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Sun Jun 27, 2010 3:57 pm Post subject: |
|
|
Jag minns i alla fall från ifjol att vi satt på en hotellbar (med utedel) strax NV om båtkajplatsen. Om jag hinner så kommer jag gärna dit innan. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Tue Jun 29, 2010 7:04 am Post subject: |
|
|
Nu blir jag lite orolig - har de bytt tillbaka till platsen utanför slottet igen - jag utgick från att det var Nybroviken ??? Pubar finns i bägge fallen men det är ju bra att komma till rätt ställe! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
bosjo

|
Posted: Tue Jun 29, 2010 12:46 pm Post subject: |
|
|
Nu blir jag lite orolig - har de bytt tillbaka till platsen utanför slottet igen - jag utgick från att det var Nybroviken ??? Pubar finns i bägge fallen men det är ju bra att komma till rätt ställe! |
På min biljett står det i alla fall "skeppsbron nedanför slottet". Om jag inte minns fel var nybroviksavgången bara en tillfällig lösning, eftersom kajplatsen vid slottet var upptagen av något jippo av något slag; och redan i förra årets septemberspelning så avgångskajen den vanliga igen. _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Tue Jun 29, 2010 2:46 pm Post subject: |
|
|
bosjo wrote: |
Nu blir jag lite orolig - har de bytt tillbaka till platsen utanför slottet igen - jag utgick från att det var Nybroviken ??? Pubar finns i bägge fallen men det är ju bra att komma till rätt ställe! |
På min biljett står det i alla fall "skeppsbron nedanför slottet". Om jag inte minns fel var nybroviksavgången bara en tillfällig lösning, eftersom kajplatsen vid slottet var upptagen av något jippo av något slag; och redan i förra årets septemberspelning så avgångskajen den vanliga igen. |
Ja så var det ju - nåt jippo eller nån kung som checkade in eller nåt. Nedanför slottet är den vanliga stadiga normala platsen för Blidösund 98% av turerna.
Jag kommer men jobbar till 17.00 minst och ska nog vattna blommor mellan jobb och båt så förepuben blir för tajt.
Tips? Wirströms har ju finfina engelska ölsorter men ligger inte helt rätt till där nere på Stora Nygatan är det väl. 10-12 minuter off kanske är för mycket när man har en båtavgång som deadline. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Tue Jun 29, 2010 3:17 pm Post subject: |
|
|
Då föreslår jag skeppsbar från ca 1530 o framåt _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
bosjo

|
Posted: Tue Jun 29, 2010 4:45 pm Post subject: |
|
|
Hibbitt wrote: |
Tips? Wirströms har ju finfina engelska ölsorter men ligger inte helt rätt till där nere på Stora Nygatan är det väl. 10-12 minuter off kanske är för mycket när man har en båtavgång som deadline. |
Då föreslår jag skeppsbar från ca 1530 o framåt. |
En snabb koll på kartan verkar tyda på att det är ungefär lika långt till båten från Skeppsbar som från Wirströms, även om det kanske är en aning lättare att hitta från Skeppsbar för en lantis som sidotecknad... Jag lägger min röst på ett ställe som har cider på kran. (En snabb googling tyder på att Wirströms uppfyller det kravet, medan jag bara hittade en tom hemsida för Skeppsbar, samt en märklig upplysning att de öppnar kl 19:00! Måste väl vara vintertid, eller...?) _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Tue Jun 29, 2010 9:51 pm Post subject: |
|
|
Hej alla, jag kan troligen inte komma på förladdning men kanske eventuell efterladdning likt förra sommarårsmötet! See you on board! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Tue Jun 29, 2010 11:08 pm Post subject: |
|
|
Då säger vi Wirströms _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
bosjo

|
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Wed Jun 30, 2010 3:59 pm Post subject: |
|
|
OK - dyker upp mellan 16 o 17, ser riktigt fram emot detta! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
|