FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
F på julskivor och andra samlingsplattor
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » F på julskivor och andra samlingsplattor
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Arnie

Post Posted: Mon Feb 01, 2010 10:59 pm    Post subject: F på julskivor och andra samlingsplattor
Reply with quote

Hej F-heads, här är en ny tråd att fundera på.
Jag är lite av julmusikfreak och när jag nu städat undan det sista av julen - julskivorna - kom jag på att jag måste skriva i forumet om de två julsamlingar jag har där AFR är med. "Snön" finns säkert på en hel drös julsamlingar men här är två. På den första är Headmaster i ganska gott sällskap med vitt skilda artister som Jussi Björling, Jona Lewie, Slade, Hasse&Tage, Brenda Lee, Bing Crosby, Shakin Stevens, Sofia Källgren, Adolphson & Falk, Chris de Burgh och Ella Fitzgerald. Det är samlingsproffsen på Most Wanted som givit ut den 1997. Men vad sägs om den andra skivan där AFR samsas med Eddie Meduza, Smatterbandet, Black Ingvars, Kenneth & the Knutters, Drängarna, Lili & Susie, Troll och Fiskarbengt? Det är samlingen "Kopparbärs Tomterock" också från 1997 (kanske julsamlingsskivornas gyllene år?). Det festliga är att man till den samlingen faktiskt valt versionen av Snön från Gretsch Brothers-skivan, som får utgöra en finstämd avslutning (tillsammans med, återigen, Adolphson & Falk) efter all kopparbärsrock.
Så nu är tråden ute - vilka andra samlingsskivor har F med i låtlistan? Antar att Headmaster själv har rätt bra koll här - eller? Låt oss gräva i arkiven och hitta oväntade kopplingar! Med eller utan snötema!
View user's profile Send private message Send e-mail
AndyBurroghs

Post Posted: Tue Feb 02, 2010 9:17 pm    Post subject:
Reply with quote

Samlingsskivan "Svensk rock" med bland annat Monica Törnell. Finns omskriven på forumet. Anders F medverkar med singelversionen av Ruby Doobie. Är det väl? LP-versionen är det inte i alla fall. Har den på vinyl och tyvärr inte tillgänglig just nu.
 Back to top »
View user's profile Send private message
andersf.com Forum Index » Songs & Records » F på julskivor och andra samlingsplattor
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003