View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Arnie
|
Posted: Fri Jul 17, 2009 3:51 pm Post subject: EXTRA GIG I VENDEL 7 AUGUSTI !!! |
|
|
Inbjudan till alla F-heads på F-site Forum!
Extrakonsert med AFR BAND i Vendel, norra Uppland den 7 augusti!
Ett halvsekel på jorden och 30 år som F-head kan vara värt att fira. Därför ordnar jag diverse aktiviteter i den natursköna och historiska Vendelbygden, huvudsakligen nästa år men med tjuvstart i år. Vad kan vara lämpligare att börja med än en Anders F-spelning på hemmaplan!
Alla F-heads på F-site Forum är välkomna på denna extraspelning, som inträffar om exakt tre veckor, den trolska fredagkvällen 7 augusti, mitt emellan gigsen på Gärdet (blir det av förresten? – står fortfarande P i tour info) och på anrika Ögir i Köping. Lämpligt för en tredagarssemesterturné – jag är säker på att vissa var på minst tre västkustspelningar nyligen. Dessutom finns här i Vendel såväl prästgårdsallé som två (!) gamla kvarnar och en hel del måsar som för länge sen lämnat Gotland. Här har jag och min familj också vårt hemgjorda paradis med gärdsgård och hallonris. Och Anders & co kommer förstås att leverera alternativ rock’n’roll så att bygdens unghöns flyr och fladdermössen ler! Den 7 aug är dessutom skördetid med allt vad det innebär i form av dito visor!
Eftersom det är en privat ordnad fest så vill jag att man anmäler sig till mig, så snart som möjligt. Skicka e-post till mig, länk finns under ”members” här på forumet, jag är medlem nr 14. (Måste ha att göra med mitt oavbrutna försvar för F14 dvs Boulevardminnen). Skriv gärna ditt mobil- eller annat telnummer i mailet. Om du vill ringa istället så är mitt nummer 0705-234478.
Kostnaden för evenemanget beror på hur många som anmäler sig – förutom alla F-heads även en del släkt och andra vänner – men räkna med runt 200 kr. Vägbeskrivning, tider och tips på eventuell övernattning ges till dem som anmäler sig.
Välkomna till Vendelbygden! (se även www.vendelbygden.se, www.smultronstallen.nu, www.vendelsjon.nu). Jag är djupt involverad i ideellt arbete för Vendelsjön och bygden och kan även guida vid fågeltorn och tipsa om diverse besöksmål för den historiskt intresserade. Bland annat har vi en alldeles ny fin utställning om de historiska fynd om gav namn åt Vendeltiden 600-850 e Kr och ett pampigt slott – Örbyhus, känt för bland annat Erik XIV:s ödesdigra ärtsoppa – i bygden.
Missa nu inte Anders F:s första spelning i Vendels socken och den första i Tierps kommun sedan 1975!
Allra bästa kvarn-, mås- och skördehälsningar!
Arnie / F209
PS Detta skrivs naturligtvis samtidigt som jag lyssnar på den oumbärliga LFDMZ!! DS _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Sat Jul 25, 2009 7:54 pm Post subject: |
|
|
ETT ALLDELES SPECIELLT F-GIG utlovas.
Missa INTE detta!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
Posted: Sun Jul 26, 2009 4:23 pm Post subject: |
|
|
Någon som är intresserad av att samåka från Stockholm och dela på soppakostnaderna?
Jag har troligen saaben i drift, så jag kan ta 4 pers till med lite god vilja.
Eller om någon annan vill ställa upp med bil kan jag ju haka på där.
Candyman, Hibbitt, Gudrun, Bengofury, Bosjo m fl - intresserade??? |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Tue Jul 28, 2009 11:21 am Post subject: |
|
|
Vi är mycket intresserade men kan tyvärr inte då vi lyckats pricka in en stugvecka i Skåne precis då _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Wed Jul 29, 2009 2:09 pm Post subject: |
|
|
Hej Sunjan och alla andra!
Hoppas ni får ihop minst en billast upp till Vendelbygden nästa fredag! Det går bra att bekräfta här på forumet eller i mail till mig. Mail har den fördelen att då kan jag skicka ut detaljinfo till er som kommer om exakt tid, kostnad, vägbeskrivning etc.
Välkomna till bygden med gamla kvarnar och prästgårdsalléer!
Och som Headmaster skriver här ovan - det blir ett speciellt gig!
Arnie _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Candyman
|
Posted: Wed Jul 29, 2009 7:13 pm Post subject: |
|
|
Till Sunjan
Om du åker upp till Vendel så hänger gärna jag och min äldsta dotter på. Min egen bil är tyvärr i Dalarna då med fru och min yngre dotter. Detta under förutsättning att det är återresa samma kväll/natt (viktig konsert på lördagen eller hur Hibbitt).
Givetvis står vi för bensinpengar etc. Se PM för kontaktuppgifter.
Till Arnie
Om det löser sig med resa så önskar jag två biljetter. _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 12:37 pm Post subject: |
|
|
Jag är också intresserad, både av resa och konsert -- resan helst från Märsta, naturligtvis; men det borde gå att ordna utan någon längre omväg. Har inte heller tillgång till bil, men av en ännu enklare anledning -- jag har ingen... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 3:47 pm Post subject: |
|
|
Kul Bosjo - och jag hoppas alla transporter löser sig.
Återkommer inom kort med praktisk info, tid, vägbeskrivning mm.
Dags för en avkyld pilsner! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Sun Aug 02, 2009 10:22 am Post subject: |
|
|
Hittills åtta F-heads från Forumet och Facebook utöver de mer eller mindre F-minded släktingar och vänner som kommer. Jag tar gärna emot fler! Det går bra att bestämma sig fram till dagen innan!
Mailar ut praktiska detaljer med vägbeskrivning mm senast onsdag till dem som anmält sig. Tidpunkt för spelningen har jag föreslagit till kl 20 med stället öppet någon timme innan. Såväl avkyld pilsner som en och annan stor flaska vin kommer att finnas tillgängligt.
Välkomna till Vendligheten! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Wed Aug 05, 2009 10:11 pm Post subject: |
|
|
Fortfarande chans för fler att komma till Vendel för F-kväll mellan prästgårdsallén och bygdekvarnen!
Jag har mailat ut praktisk info till er som anmält er, om du saknar denna info så maila mig (adress se "members").
Välkomna till vendligheten! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
Posted: Thu Aug 06, 2009 3:07 pm Post subject: |
|
|
Halloj alla,
Jag hade fyra passagerarplatser i bilen, men nu fem anmälda!
Någon som har plats för bosjo från Märsta och uppåt???
/J |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Mon Aug 17, 2009 4:54 pm Post subject: |
|
|
Arnie!
Jag ber väldigt mycket om ursäkt för att jag inte ens svarade på din inbjudan... egentligen så är jag inte så ouppfostrad alls.
Förlåt
Jag var faktiskt oxå i Skåne just den helgen och det borde jag ha svarat oxå... som sagt jag vet inte vad det är med mig ibland eller varför jag har blivit forumtrött, facebooktrött eller myspacetrött... det är som det är... men jag vill absolut inte vara sån...
Eller rättare sagt jag är inte sån egentligen.
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Tue Aug 18, 2009 9:54 pm Post subject: |
|
|
Det är lugnt, Karin, även om jag saknade dig i Vendel 7 augusti...
Bara att skriva in motsvarande helg 2010 i agendan för nytt Vendelförsök!
Må väl! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Wed Aug 19, 2009 7:27 pm Post subject: |
|
|
Arnie wrote: |
Det är lugnt, Karin, även om jag saknade dig i Vendel 7 augusti...
Bara att skriva in motsvarande helg 2010 i agendan för nytt Vendelförsök!
Må väl! |
TACK Arnie!
Ja det skulle vara kul att få åka upp till dessa trollska trakter, så det får bli ett nytt försök nästa år!
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
|