View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Karin
|
Posted: Fri Jul 13, 2007 5:28 pm Post subject: Om jag fick bestämma... |
|
|
Det har jag funderat på nu i några dagar...
Hur skulle min önskespelning se ut, helt enkelt om jag fick bestämma setlistan...
Är inte riktigt färdig än, jag ska klura lite till... så kan ni ju oxå börja fundera över hur ert drömgig skulle se ut...ska man gå ut lugnt i början eller
Ska vi ta två set med... ska vi säga 7 eller 8 låtar i varje och kanske 2 eller ska vi dra till med 3 extranummer ??
I vilket fall så kommer det bli väldigt intressant tycker jag...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
peter
|
Posted: Fri Jul 13, 2007 5:47 pm Post subject: |
|
|
Hej
Kul grej Karin,jag har också funderat i dom där banorna.Jag har ca 50 st
riktiga guldlåtar så sisådär 4 set med tio låtar i varje och sen 5 extra och 5 extra extra, och ett fint avslut med ett par riktigt fina låtar från Gotland, Billys Väntan På Isabell och Vinden Låter Oss Få Va I Fred ,det skulle bli en lång och härlig konsert.
Många Hälsningar
Peter |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Fri Jul 13, 2007 6:50 pm Post subject: |
|
|
Det där med setlistor är ju lite knepigt. Om man ska se på det seriöst så är det väl så att vissa låtar och vissa typer av låtar "måste" finnas i setlistan för att gigget ska fungera. Konserten "mår bra" av det eller hur man nu ska uttrycka det. Därför är det väl tyvärr så att alla ens egna favoriter kanske inte skulle göra sig i ett svep under en konsert. Jag hoppas att ni hajar hur jag menar . Sedan så varierar ju både artistens idéer om vad han vill spela och publikens om vad vi vill höra från dag till dag. Men just idag så får gärna ett gig med F, Agge, R och Rothstein se ut så här om jag får bestämma:
SET 1:
1. Vildhonung
2. Ramlösaland
3. Caviar Pizza
4. Dimman ligger tät
5. Så fint och magnifikt
6. Minnesbilder
7. Skratta tills tåget går
8. Jazz (låååång lååååååååång version inkl. trumsolo)
SET 2:
9. Osårbar (i ”Bravado-version”)
10. Joker
11. Mer än Amerika
12. Underground
13. Alla är vi förlorare
14. Drömde
15. Tolv tiggare
16. Komedia
EXTRANUMMER:
17. Linas dyrbara ord (Anders och Peter R på akustiska gitarrer)
18. Bara vara nära dig
19. Jag kysste henne våldsamt
EXTRA EXTRANUMMER:
20. Inga gränser (Anders ensam)
Men...det här var idag
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Fri Jul 13, 2007 7:54 pm Post subject: |
|
|
Där var du snabb Micke, till skillnad från mig som är så förbannat velig
Men här kommer min setlista (oxå för dagen)
Set 1:
1. Dom automatiska undrens tid är förbi
2. Vildhonung
3. Två män står
4. En viskning från Nasstassja Kinski
5. Alternativ rock´n roll cirkus
6. Caviar Pizza
7. Ömhetsdesperado
8. Jag kysste henne våldsamt
Set 2:
9. Calypso
10. Har du sett min Broder Josef
11. Camiillas sång
12. Osårbar
13. Skratta tills tåget går
14. Komedia
15. Lagom Hårt
16. Jazz
Extranummer:
Drömde
17. Sommarnattsregnmoln
18. Sångstump
Extra Extra
19. Bara vara nära dig (Anders själv, exakt som på videon
Fan, det här var svettigt... nu måste jag skicka fort innan jag ändrar mig
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Sat Jul 14, 2007 9:33 am Post subject: |
|
|
Jag tar den enkla vägen och litar på Anders och bandet. Jag gillar överaskningar och är oftast ganska nöjd med det som framförs på scen _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Sun Jul 15, 2007 7:13 pm Post subject: |
|
|
Ja, en sak är då säker.. det är inte så lätt att få folk att hänga med på nya trådar. Undra sa flundra, vad / vilket ämne som skulle kunna trigga igång ärade Forummedlemmar så vi får lite action här
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Sun Jul 15, 2007 8:04 pm Post subject: |
|
|
Intressant ämne -- av en slump (?) har jag gått i liknande tankar ett tag, och det jag önskar mig, orealist som jag är, är en »F-estival», förslagsvis över f-yra eller f-em dagar/kvällar...
Första kvällen är en vanlig spelning, dvs en där Anders börjar med att säga »i kväll tänkte vi göra lite annorlunda», för att sedan leverera en underbar mix av uppiffade godingar i nya arrangemang, kryddade med av alla (utom F-skallar, förstås) bortglömda pärlor.
Andra kvällen spelar Gretsch brothers; stillsamt, klangfyllt och rogivande, nästan meditativt ibland.
Tredje kvällen spelar Anders solo, och ensam med en akustisk gitarr (munspel också tillåtet) visar han varför Bob Dylan bör bära titeln »den amerikanske Anders F Rönnblom».
En eventuell fjärde kväll (om man väljer det lite längre alternativet, över fem dagar) spelar inte Anders själv, utan gräddan av svensk musikrörelse (jazz, rock, visa, reggae, blues etc, etc...) visar hur de tolkar F:ets låtar.
Sista kvällen är givetvis en enda lång fest med hela bandet i toppform; gästartister från kvällen innan och tidigare bandmedlemmar avlöser varandra på scenen, och musiken vill aldrig ta slut -- när publiken till slut raglar hem efter ett vältajmat "SOL! ...och den titta fram!" så har solen åtminstone börjat fundera på att stiga upp, och pendeltågstrafiken till Märsta just börjat komma igång...
Den olika setlistorna spelar inte så stor roll, men naturligtvis vore det kul med en "no two alike policy", dvs att en låt bara spelades en gång under veckan, möjligen med undantag för den eventuella fjärde dagen.
PS. Till alla dem som slår sig för pannan och tycker att jag är en fullständigt verkligthetsfrämmande drömmare vill jag bara påpeka att SL för tillfället sköter pendeltrafiken ganska bra, och att min utsaga om märstapendeln i alla fall inte omedelbart kan avfärdas som rent önsketänkande... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Tue Jul 24, 2007 7:38 pm Post subject: |
|
|
Jag anser då inte dig som någon verklighetsfrämmande drömmare, Bosjo
Detta borde väl vara fullt genomförbart med lite planering och logistik så...eller vad säger vår högt ärade Headmaster? Blir du inte lite sugen på denna spelning så säg
Det skulle väl kunna gå, det skulle det väl... snälla
Men det där om SL vetefan...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Sun Apr 05, 2009 8:38 am Post subject: |
|
|
denna är lite kul tycker jag... kanske har vi andra favoriter i dag är 2007...
Jag ska sätta mig och fundera ut hur min drömspelning skulle se ut 2009
Återkommer..
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
|