FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Marrakech, Sammetssackarin och Tarschan Boulevard
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Marrakech, Sammetssackarin och Tarschan Boulevard
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Arnie

Post Posted: Mon Mar 23, 2009 11:08 pm    Post subject: Marrakech, Sammetssackarin och Tarschan Boulevard
Reply with quote

Salaam aleykum alla F-heads. Nu måste jag berätta en lite kul grej. Har varit på resa i Marocko i tolv dagar. Jag brukar när jag är ledig alltid ha låtar i huvudet, det brukar bli 5-10 olika låtar per dag, ibland återkommande. Det har på denna resa varit Beatles, Reeperbahn (Marrakech förstås), Moody Blues, Clash (Rock the Casbah såklart), Abba, Fleetwood Mac, Rost, Stefan Demert, Euskefeurat, Queen, Bowie, Monty Python etc etc. Bara två gånger dök det upp F-låtar vilket förvånade mig mycket. Det var Sammetssackarin en morgon när vi skulle upp mot bergen och - mest signifikant - Tarschan Boulevard var den låt som dök upp allra sist precis när jag närmade mig Arlanda! det är som om AFR har med min hemkänsla att göra. I min vardag m å s t e jag ha Anders F-musik med mig, men tydligen inte på semestern. Och visst är det i vardagsslitet och i vårt slitna folkhem som AFR fungerar allra bäst som vägvisare och drömguide.
Lite motsägande är det dock, när Ug 1 var ny hade jag med den till Mallorca och spelade den oavbrutet på alla bilfärder. Men det var mer ett beroende av själva skivan just då.
Jag får återkomma med en ny analys efter nästa resa... Cool
Sammetssackarin? Kanske är det raderna med "en touche av jasmin" som kom fram i association med det marockanska teet eller nått... Question

Är det nån mer som har låtar i huvudet på detta sätt? undrar jag.
Maa as-salaama!
Arnie
View user's profile Send private message Send e-mail
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Marrakech, Sammetssackarin och Tarschan Boulevard
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003