View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Tue May 26, 2009 9:43 am Post subject: EL MUNDO 26 maj |
|
|
I kväll blir det AFR BAND unplugged i den lilla tajta baren El Mundo på Erstagatan 21 i Stockholm. Vi börjar vid 20-tiden.
Fritt Inträde.
As tight as tight can be..
Be sure to be there.
Stöd AFR BAND och framtiden kommer att bli ljus.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Tue May 26, 2009 9:46 pm Post subject: |
|
|
kom aldrig förbi då jag måste upp fyra IMORRN bitti -urk
1-0 mot Häcken är annars något man får vara tacksam för i dagens läge - som gammal Djurgårdare har du nog en liten liten förståelse för prioriteringen - syns snart nånstans. _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Tue May 26, 2009 11:26 pm Post subject: |
|
|
Hoppas spelningen på EL MUNDO blev lyckosam! Ser fram emot setlista men förstås ännu mer mot Årsmötet om exakt en månad! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Wed May 27, 2009 9:25 am Post subject: |
|
|
Quote: |
Hoppas spelningen på EL MUNDO blev lyckosam! Ser fram emot setlista men förstås ännu mer mot Årsmötet om exakt en månad! |
Samma här! Jag hade en hård omgång med mitt Sunda Förnuft (jo, faktiskt; jag har ett sådant!) som bemötte mina "Men Anders F...!" med "Hör på, dumsnut (han är lättirriterad, den jäkeln); om vänster knä inte ens klarar av att förflytta dig tvärs genom lägenheten utan vila, hur Pharao ska du då kunna ta dig till Söder och tillbaka?", och till slut lyckades han få flest domarröster.
"Blid och sund, Blidösund..." _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Wed May 27, 2009 10:32 am Post subject: |
|
|
Cleaner
Vildhonung
Dom automatiska undrens tid är förbi
Eld & vatten
Minnesbilder
Kysste henne våldsamt
Liftat hela vägen uppför bergets högsta brant
Skratta tills tåget går
---------------
Välkommen till verkligheten
Billys väntan på Isabell
Mer än Amerika
Jesus, Marx och Billy the Kid
Bara vara nära dig
Europa brinner
12 tiggare
Osårbar
Komedia
Ramlösa kvarn
Din barndom ska aldrig dö
Drömde
Akustiskt typ.
Agge på sin modernistiskt slimmade elståbas.
Jesper på steelställsplacerad Dobro och mandolin.
Rothstein på vad de nu heter; en ser ut som en conga och en ser ut som en plywoodlåda.
Åsså två akustiska gitarrer.
Klaustrofobiskt trångt på scen och i lokal - och trevligt. Filmteam och tapersection representerade. Cleaner i nyarr, Billys väntan så fin så fin, Bara vara nära dig request från Jesperhållet - ovanlig, Eld & Vatten effektiv akustisk, Komedia i ännu en lurig variant där verser och solon och sa-sa-sa-bra-bra-bra landade i nya ordningar.
Men på en sån låt som Amerika saknar man ju Peter R:s eletriska utbrott...
/Chrille the Kid _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Candyman
|
Posted: Wed May 27, 2009 2:34 pm Post subject: |
|
|
Ja trångt var det. Vi får nästan vara glada att inte alla F-heads dök upp för hur vi då skulle fått plats begriper då inte jag. Inte heller begriper jag hur hela bandet fick plats på scenen och dessutom lyckades spela på instrumenten.
Som vanligt en mkt fin konsert och återigen annorlunda. Höjdpunkter/favoriter var Cleaner, LHVUBHB, BVPI men kanske särskilt DAUTÄF som innehöll fina inlägg från båda kanterna av både Jesper och Peter.
Håller dock med Hibbitt om att Mer Än Amerika tappar något när elekrticiteten är (nästan) borta.
/C-man _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Wed May 27, 2009 3:32 pm Post subject: |
|
|
Tips från coachen:
Ja... Nog är berget högt alltid, men det är framför allt en värstingbrant...
|
Back to top » |
|
|
krikkola
|
Posted: Thu May 28, 2009 12:03 am Post subject: |
|
|
Åter igen skär det i hjärtat när man missar ett F-gig. Att man har så mycket mer fritid när man jobbar än när man studerar...
... En vecka kvar till legitimering...
keep swinging!
/Erik |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
Posted: Fri May 29, 2009 11:37 am Post subject: |
|
|
Hibbitt wrote: |
Rothstein på vad de nu heter; en ser ut som en conga och en ser ut som en plywoodlåda.
Klaustrofobiskt trångt på scen och i lokal - och trevligt. |
Jo, "cajun" tror jag han presenterade lådan som, på någon Blidösundsspelnign härom året.
Och lite kändisspotting på hippa söder: Jari Haapalainen (Bear Quartet m fl) samt Nicolai Dunger med anhang satt vid ett hörnbord längs bort och smygdiggade
/Jan |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Fri May 29, 2009 1:59 pm Post subject: |
|
|
sunjan wrote: |
Hibbitt wrote: |
Klaustrofobiskt trångt på scen och i lokal - och trevligt. |
Jo, "cajun" tror jag han presenterade lådan som, på någon Blidösundsspelnign härom året.
Och lite kändisspotting på hippa söder: Jari Haapalainen (Bear Quartet m fl) samt Nicolai Dunger med anhang satt vid ett hörnbord längs bort och smygdiggade
/Jan |
Kan varit en Jens Assur också. Eller en Jensassurlookalike åtminstone... _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Wed Jun 03, 2009 8:30 pm Post subject: |
|
|
åter i SE o kan som vanligt konstatera att jag missat något - även om jag denna gång gjorde ett val...
syns _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Thu Jun 04, 2009 8:21 am Post subject: |
|
|
arnbert wrote: |
åter i SE o kan som vanligt konstatera att jag missat något - även om jag denna gång gjorde ett val...
syns |
"You don't miss your water, until your well runs dry"
(W. Bell)
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Thu Jun 04, 2009 8:10 pm Post subject: |
|
|
dont run dry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Jun 04, 2009 10:26 pm Post subject: |
|
|
Fin omväxlande låtlista. Eld & Vatten är en livefavorit sen jag hörde den på jag tror det var ett blidösundsmöte. Ser fram emot snart upcoming årsmöte förresten - bokade musiklåda idag! Hedrande att få vara "omslagsfotograf" på F-siten! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
|