View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Fri Nov 21, 2008 9:03 am Post subject: SETLISTA: Big Ben 20 nov |
|
|
Kvällen började med AFR solo i två låtar, inklusive den aldrig tidigare framförda "Skjut Mig Aldrig Mer". Därefter bjöds först Peter R och sedan Jesper L upp, innan det var dags för Björn R och Björn A att fullborda AFR Band från och med den femte låten.
Set A (Akustiskt)
1. INGA GRÄNSER (AFR solo)
2. SKJUT MIG ALDRIG MER (AFR solo)
3. U-LAND (AFR + Peter R)
4. KUNGARIKE (AFR + Peter R + Jesper L)
5. VILDHONUNG
6. TARSCHAN BOULEVARD
7. KOMMER KÄRLEKEN IGEN, KOMMER BARNEN ATT FÖRSTÅ
8. JESUS, MARX OCH BILLY THE KID
9. EUROPA BRINNER
Set B (Elektriskt)
1. LÅNG TID
2. VÄLKOMMEN TILL VERKLIGHETEN
3. ANNABEENOX
4. DRÖMGUIDE
5. MER ÄN AMERIKA
6. JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
7. KOMEDIA
8. TOLV TIGGARE
9. TUNN TUNN TRÅD
Extra:
1. DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ
2. DET ÄR INTE SNÖN SOM FALLER
Tack Bernte. Tacka alla F-Heads. Vi ses på Akkurat den 28 dec.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Candyman

|
Posted: Fri Nov 21, 2008 1:09 pm Post subject: |
|
|
Jag blir tydligen först med kommentarer idag oxå (sover alla fortfarande?).
Några korta reflektioner;
Första set innehöll endast tre låtar som även spelades på onsdagen och dessutom som grädde på moset en helt ny (men ändå 4-5 år gammal) låt.
Tvärtom gällde dock i andra set. I princip var torsdagens elektriska set identiskt med vad som vi erbjöds under onsdagskvällen. Bara en enda låt som inte spelades under onsdagen (Drömguide). Dessutom var Tolv Tiggare framflyttad från extranummer till andra set. Lite ovanligt med så lite variation från AFR & Co.
Båda extranummren var dock nya men absolut inte ovaäntade även om jag satsat på Din Barndom.. som öppningsnummer i första set. Snön var ju mer eller mindre given, särskilt som den inte spelades under onsdagskvällen.
Höjdpunkter från torsdagen var Kommer Kärleken, Europa och Amerika(!) samt de två extranumren.
Vilken dag var bäst då? Svår fråga men jag lutar nog åt torsdagen (även om det kan bero på fler öl under torsdagskvällen än onsdagskvällen).
Tack AFR och bandet för två mkt fina kvällar. _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Fri Nov 21, 2008 8:55 pm Post subject: |
|
|
Tack tack för sköna spelningar - vet inte om det var variationer i ölintag (100% ungefär) eller att det var lite mer folk -men även under andra set lyfte det mer kväll två och nya låten i första set gör ju att man längtar ännu mer till ny platta! Även några medsläpade ej så inbitna iiaf två alls icke inbitna trivdes. _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Fri Nov 21, 2008 8:56 pm Post subject: |
|
|
KOMMER KÄRLEKEN IGEN, KOMMER BARNEN ATT FÖRSTÅ är föresten en underbar livelåt!!! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Sat Nov 22, 2008 4:31 pm Post subject: |
|
|
Skjut mig aldrig mer var en ynnest att få höra.
U-land var otippad och satt perfekt.
Tarschan Bolulevard är också fantastisk att få höra - ovanlig som den är - men halkade lite ikväll och blev som det sades en förkortad remixversion...
Kungarike och KKIKBAF är storartade - en gammal och en ny livefavvo.
Första set var starkt och spännade. Andra set som sagt inte lika fantasmagoriskt udda men förstås bra. Med den slowa Lång Tid som kördes i lite olika tempi simultant i starten - it's live and live only!
Bra med publik båda kvällarna.
Men det är lite synd att spelningarna ligger från 21.15 till midnatish. Ibland är det mer folk i första set vardagar på Big Ben. Folket (vilka är folket?!) vill hem och sova. Vilket gör att man kanske borde köra andra setet med alla favoriter och starka knockouts först, och finsmakargodiset sist när hardcoreligan trotsar morgondagen...
Eller spela 20.00-23.00 men det där styr väl Stor-Benet Bente antar jag. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Sun Nov 23, 2008 11:53 pm Post subject: |
|
|
Spännande och kul med ett akustiskt och ett elektriskt set. Uppbyggnaden med en musiker i taget känns också fin.
Låtvalet alltid en källa till såväl igenkännande som överraskning - lite av adelsmärket för en AFR-kväll.
hade gärna varit där, men ser fram emot Akkurat! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Fri Dec 05, 2008 8:33 am Post subject: |
|
|
Arnie wrote: |
Spännande och kul med ett akustiskt och ett elektriskt set. Uppbyggnaden med en musiker i taget känns också fin.
Låtvalet alltid en källa till såväl igenkännande som överraskning - lite av adelsmärket för en AFR-kväll.
hade gärna varit där, men ser fram emot Akkurat! |
Akkurat är ju lite skum som lokal. Scenen ligger i skyltfönstret och för publiken framför scenen blir det ett jäkla trängande att stå mitt i passagen mellan ingång, toalett och bardisk...
Men hjärtlig stämning och goda ölar har dom. Och det är inte BARA pubrock. Dag Vag, Amy LaVere, Chip Taylor och Andy Scotts Sweet minns jag som kul kvällar.
Så får vi se hur F-band lägger upp den här kvällen. Själv är jag bortrest och det blir nog en hög procent förstagångslyssnare - Akkurat har väl sin publik i sig. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
|