View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Fri Jul 04, 2008 7:55 am Post subject: RUTINERAD GUBBROCK |
|
|
Så vackra ord av Nerikes Allehandas reporter, på plats på Vinön.
http://www.na.se/meny/artikel.asp?intID=1353147&wpa=
Vad vore detta band om vi inte hade rutinen i ryggen... dock med en gnutta stolt och unik experimentlusta i ryggslutet. Vilket denna kväll resulterade i några av Peters R:s mest brutala, fusion-liknande, gitarrsolon på länge, och Rothsteins 6/8-delskupp mitt i "Verkligheten"... Kalla det "gubbrock" om ni vill. Vi kallar det musik.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Fri Jul 04, 2008 12:00 pm Post subject: |
|
|
"Dock känns just den här stigen ändå väl upptrampad. För att genren ska fungera fullt ut krävs något alldeles särskilt."
"Segflytande bluesrock-landskap uppburet av gitarrer och något munspel då och då som en lika obligatorisk krydda som peppar och salt till husmanskost."
"Många verkar njuta av den obevekliga lunken."
Men vad konstiga folk är då. Munspel har alltid varit TOKSÄLLSYNT på F-konserter.
Bluesrock/gubbrock är den värsta musik JAG vet - det vet ju alla som läser på forumet - vilket är anledningen till att JAG uppskattar AFR Band så mycket. (Osårbar och Rockpatrask är väl de enda låtarna som kan dra åt det hållet. Om de skulle spelats av trista standardrockband vill säga.)
"Lunken..." - What?!
"För att genren ska fungera..." - vilken genre? Gubbrockgenren?!?
Något alldeles extra ÄR det väl eftersom tusen nyanser och infall som INTE ALLS har med gubbrock att göra förvandlar varje låt, varje vers, varje textrad och mellanspel till något spontant nytt.
Konstiga folk är då... _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
|