View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Karin
|
Posted: Mon May 26, 2008 10:23 am Post subject: Vad blir det för mat? |
|
|
I dag i den lilla medhavda lunchlådan så är det den klassiska rätten spagetti och köttfärsås!!
Ni andra där ute, vad äter ni?
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Karlösa Kvarn
|
Posted: Mon May 26, 2008 1:18 pm Post subject: Rester |
|
|
Gårdagens rester. Grillad laxkotlett med ungsbakade grönsaker och en avocado/sweet chilli sås. Mmm.... _________________ "Ge mig snabbt en avkyld pilsner" |
|
Back to top » |
|
|
Candyman
|
Posted: Mon May 26, 2008 1:38 pm Post subject: |
|
|
Bidde en äcklig kycklingwrap från Konsum.
Blä;-( _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
|
krikkola
|
Posted: Mon May 26, 2008 2:46 pm Post subject: |
|
|
Havregrynsgröt utan mjölk och en leverpastejmacka, Yuck!!!
Jag MÅSTE gå och handla snart... |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Tue May 27, 2008 6:06 pm Post subject: |
|
|
Lunchen idag var inte mycket att hurra för... hade nämligen glömt den hemma.. surt!
Men jag fick smaka lite av alla i stället... både gott billigt
Jag tog igen det när jag kom hem då startade vi upp grillen och grillade fläskkarré och kokade färskpotatis och till det blev det en go sallad och sist med inte minst gräddfil med mycket gräslök i... Snacka om gott!
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Tue May 27, 2008 7:40 pm Post subject: |
|
|
Idag blev det pyttipanna på vår lunch resturang och det var helt OK. annars brukar det bli medhavd matsäck. Imorgon blir det potatis med kyckling. _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Tue May 27, 2008 10:31 pm Post subject: |
|
|
Idag ska jag säga att vi haft det %(/&)= bra, jag och mina nya jobbarkompisar. Vi hade arbetsmöte med medhavd lunch och fika ute på en udde innanför Dalarö, fullt med nyutslagna ljusgrönbladiga ekar, nyutslagna Natt och dag, sjungande rosenfink och starar som matar ungar i vartenda trädhål. Försommarlycka! Och vi sjöng sol, och den titta fram, vind, och det blåste upp!
Den medhavda lunchen bestod av något mindre naturromantisk kycklingsallad från Coop T-centralen! Men den var god, nästan som eb caviarpizza! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Wed May 28, 2008 2:56 pm Post subject: |
|
|
Arnie wrote: |
Idag ska jag säga att vi haft det %(/&)= bra, jag och mina nya jobbarkompisar. Vi hade arbetsmöte med medhavd lunch och fika ute på en udde innanför Dalarö, fullt med nyutslagna ljusgrönbladiga ekar, nyutslagna Natt och dag, sjungande rosenfink och starar som matar ungar i vartenda trädhål. Försommarlycka! Och vi sjöng sol, och den titta fram, vind, och det blåste upp!
Den medhavda lunchen bestod av något mindre naturromantisk kycklingsallad från Coop T-centralen! Men den var god, nästan som eb caviarpizza! |
Låter helt underbart Arnie!!!
Kommer du på fredag förresten?
Ja, över till ämnet... I dag busade jag till det med en Pizza i alla fall... fuck beach-08
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Trubbis The One
|
Posted: Wed May 28, 2008 11:09 pm Post subject: |
|
|
Frikadeller, ris med samkokt palsternacka och kaprissås. Låt inte palsternackan gå med för länge, räcker med dom sista 3 minuterna. Lägg dom på toppen skurna i 2mm tjocka skivor, ger en underbar sötma.
Smaklig spis Trubbis _________________ F-Head sen 75 |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Thu May 29, 2008 9:35 am Post subject: |
|
|
Köttfritt. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Sun Oct 05, 2008 12:03 pm Post subject: |
|
|
I dag blir det köttbullar med gräddsås och kokt potatis.
Tillbehör blir: lingonsylt, pressgurka och knäckebröd,,
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
peter
|
Posted: Sun Oct 26, 2008 2:42 pm Post subject: |
|
|
Hej
Fläskkotlett med vändstekt potatis,helt okej!
Hälsningar
Peter |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Mon Oct 27, 2008 10:26 pm Post subject: |
|
|
Äntligen har familjens bästa kock kommit hem från sin tjänsteresa så man kan övergå från blodpudding till omsorgsfullt lagad måndagsfisk. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Ulla
|
Posted: Thu Oct 30, 2008 5:46 pm Post subject: |
|
|
Goafton! Dagens middag blir fjällröding med potatis o god gräddsås till. Mums! |
|
Back to top » |
|
|
Kidnero
Joined: 14 Dec 2006 Posts: 80 Location: Köping (Jönköping i hjärtat)
|
Posted: Fri Oct 31, 2008 1:38 am Post subject: |
|
|
Arnie wrote: |
Äntligen har familjens bästa kock kommit hem från sin tjänsteresa så man kan övergå från blodpudding till omsorgsfullt lagad måndagsfisk. |
Blodpudding! Jag måste ta mig till Åsby Kött & Vilt i Halllstahammar. De har världens godaste blodpudding, dessutom har de utmärkt bacon också. Tyvärr, finns det bara en gourmet i den här familjen... så det blir alltid enportionsbitar som köps.
Om någon från Åsby läser detta: Får jag någon rabatt för detta inlägg? _________________ Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring... |
|
Back to top » |
|
|
|