View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urgöteborgare men bor i Borås
|
Posted: Sat Oct 21, 2006 11:55 am Post subject: Anders F som ringsignal i mobilen... |
|
|
Hej,
detta kanske alla redan gjort, men jag fick den lysande idén att byta ut ringsignalen i min mobiltelefon till något mer F-aktigt... efter att försökt med något gratisprogram (eller kanske piratkopierat?) att redigera i det digitala ljudet så man får en snygg början mitt i en låt och inte lyckats, gav jag upp vidare försök. Men så just nyss, hemkommen efter en hundpromenad i det typiska Boråsvädret gjorde jag ett halvhjärtat försök att helt sonika bara lägga in ett mp3-spår i telefonen - HAHA - det funkade! Det gäller ju att välja något som inte har lång inledning, så nu har jag "Reaktionärt Spex" som ringsignal!!
Fråga till Headmaster som ju lär vara en överdängare på digitala grejer - Skulle inte en liten flik på denna eminenta sajt kunna innehålla ett litet urval "ringsignaler" man kan tanka ner? Jag vet ju inte hur det funkar i wapmiljö eller vad det heter - men faktum är att äldsta barnbarnet (blir 8 år i december) tankade hem "Carola" med någon melodifestivallåt i våras och la den som min ringsignal. Detta kostade mig några tior dessutom! Vad dom kan de små liven!!
Bästa hälsningar Ingvar
PS. De "F-snuttar" jag försökt klippa i var "Att springa naken i ett snöfall" samt "Cadillac Car". Men visst - reaktionärt spex från början kan väl duga, även om sista versen är den bästa - jag tycker den andas en sådan positiv optimism DS _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
Bobby K
|
Posted: Sat Feb 16, 2008 2:11 pm Post subject: |
|
|
Själv har jag banjo-orgasmen från Sådden som ringsignal. Sällan blir man så glad över att någon söker en! |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Sun Feb 17, 2008 9:22 pm Post subject: |
|
|
Vore trevligt med lite fädiga ringsignaler.... på sidan... inte omöjligt att göra dem men det tar tid .. ..... _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Sun Feb 17, 2008 10:09 pm Post subject: |
|
|
...ringsignaler, beep beep... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
Posted: Fri Mar 21, 2008 1:47 pm Post subject: Re: Anders F som ringsignal i mobilen... |
|
|
Ingvar wrote: |
lägga in ett mp3-spår i telefonen - HAHA - det funkade!
|
De modernaste telefonerna har stöd för MP3, men på de lite äldre måste man konvertera om till MID-filer för att telefonen ska acceptera den.
Enklast med gratisprogram, Tonethis kostar inget och stöder även äldre modeller:
http://www.tonethis.com/
/Jan |
|
Back to top » |
|
|
|