FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Anders F som ringsignal i mobilen...
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Anders F som ringsignal i mobilen...
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ingvar

Post Posted: Sat Oct 21, 2006 11:55 am    Post subject: Anders F som ringsignal i mobilen...
Reply with quote

Hej,
detta kanske alla redan gjort, men jag fick den lysande idén att byta ut ringsignalen i min mobiltelefon till något mer F-aktigt... efter att försökt med något gratisprogram (eller kanske piratkopierat?) att redigera i det digitala ljudet så man får en snygg början mitt i en låt och inte lyckats, gav jag upp vidare försök. Men så just nyss, hemkommen efter en hundpromenad i det typiska Boråsvädret gjorde jag ett halvhjärtat försök att helt sonika bara lägga in ett mp3-spår i telefonen - HAHA - det funkade! Det gäller ju att välja något som inte har lång inledning, så nu har jag "Reaktionärt Spex" som ringsignal!!

Fråga till Headmaster som ju lär vara en överdängare på digitala grejer - Skulle inte en liten flik på denna eminenta sajt kunna innehålla ett litet urval "ringsignaler" man kan tanka ner? Jag vet ju inte hur det funkar i wapmiljö eller vad det heter - men faktum är att äldsta barnbarnet (blir 8 år i december) tankade hem "Carola" med någon melodifestivallåt i våras och la den som min ringsignal. Detta kostade mig några tior dessutom! Vad dom kan de små liven!!

Bästa hälsningar Ingvar

PS. De "F-snuttar" jag försökt klippa i var "Att springa naken i ett snöfall" samt "Cadillac Car". Men visst - reaktionärt spex från början kan väl duga, även om sista versen är den bästa - jag tycker den andas en sådan positiv optimism Laughing DS
Bobby K

Post Posted: Sat Feb 16, 2008 2:11 pm    Post subject:
Reply with quote

Själv har jag banjo-orgasmen från Sådden som ringsignal. Sällan blir man så glad över att någon söker en!
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
hypno

Post Posted: Sun Feb 17, 2008 9:22 pm    Post subject:
Reply with quote

Vore trevligt med lite fädiga ringsignaler.... på sidan... inte omöjligt att göra dem men det tar tid .. ..... Wink

Hfb FhF aA

http://www.boulevarden.se
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Arnie

Post Posted: Sun Feb 17, 2008 10:09 pm    Post subject:
Reply with quote

...ringsignaler, beep beep...
View user's profile Send private message Send e-mail
sunjan

Post Posted: Fri Mar 21, 2008 1:47 pm    Post subject: Re: Anders F som ringsignal i mobilen...
Reply with quote

Ingvar wrote:

lägga in ett mp3-spår i telefonen - HAHA - det funkade!

De modernaste telefonerna har stöd för MP3, men på de lite äldre måste man konvertera om till MID-filer för att telefonen ska acceptera den.

Enklast med gratisprogram, Tonethis kostar inget och stöder även äldre modeller:
http://www.tonethis.com/

/Jan
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Anders F som ringsignal i mobilen...
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003