View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sunjan
|
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Thu Oct 20, 2005 8:37 pm Post subject: Re: Södertälje 22 oktober |
|
|
sunjan wrote: |
Hallå!
Vilka ska med till Södertälje?
...
/Jan |
Jag önskar att jag kunde, men jag har alltför mycket uppbokat i helgen redan... Men jag hoppas på en bra inspelning Jan! _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Sat Oct 22, 2005 11:23 am Post subject: |
|
|
Samma här; har lovat att flytta runt träbitar i morgon förmiddag, och det verkar kunna bli lite sent ikväll...
Jag kollade dock med SL vad de har för förslag på resa från Södertälje till Märsta så där en kvart över midnatt en söndagmorgon -- de föreslog en busstur till Stockholms central vid femtiden, första pendeltåget till Märsta och sedan en liten bussresa till; hemma strax innan sju. Och allsammans avslutades med påståendet/önskningen "Trevlig resa!". Nja, jag är inte så säker på det... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Sat Oct 22, 2005 3:07 pm Post subject: |
|
|
I kväll välkomnar vi Peter R tillbaka på scen efter en dryg månads vila.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Sat Oct 22, 2005 3:19 pm Post subject: |
|
|
Headmaster wrote: |
I kväll välkomnar vi Peter R tillbaka på scen efter en dryg månads vila.
(F)Headmaster |
Ge honom stora kramar från oss i Borås...
Kramar Katrin o Karin |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
Posted: Sat Oct 22, 2005 5:01 pm Post subject: |
|
|
bosjo wrote: |
Jag kollade dock med SL vad de har för förslag på resa från Södertälje till Märsta så där en kvart över midnatt en söndagmorgon -- de föreslog en busstur till Stockholms central vid femtiden, första pendeltåget till Märsta och sedan en liten bussresa till; hemma strax innan sju. Och allsammans avslutades med påståendet/önskningen "Trevlig resa!". Nja, jag är inte så säker på det... |
Jag vet att detta är i sista minuten, men jag har tre platser kvar i bilen, om någon vill ha lift tillbaka till civilisationen (dvs bli avsläppta på vägen mellan Södertälje och Bromma).
Slå mig en signal på 070-30 55 365, eller dyk på mig under spelningen bara!
/Jan |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
Posted: Mon Oct 24, 2005 11:06 am Post subject: Re: Södertälje 22 oktober |
|
|
sunjan wrote: |
Konserten drar igång 22.30 har jag förstått. Sedan något som kallas Nattens Ord med Rönnblom?!
/Jan |
Ett lite kortare set på ganska prick 60 minuter.
Burkigt ljud i början, vad kan man vänta sig i ett plåtigt shoppingcenter med 4 våningars ljusgård.
Det blev en rätt "folkligt" låtval, med de vanligare liveklassikerna, ca 12-13 låtar.
PRE gjorde strålande ifrån sig, med en kaskad av snyggt gitarroväsen på Komedia. Efter infarkten behövde han då och då vila sig mot en barstol, men på intensiteten märktes ingen skillnad.
Publiken bestod av äldre medelålders som droppade av framåt 23-tiden, och enstaka vilsna tonåringar som mest hängde omkring.
Det enda F-headet jag träffade var F-Nicklas, en ny bekantskap. Kul!
Bra initiativ av Södertälje i alla fall, och ambitiöst arrangerat med presentatör, ordentlig scen och sittplatser till alla.
Och vad var Nattens Ord då?
Jo, Framtiden är en underbar plats - en uppläst monolog av AFR, baserad på texten i Time-out for Harvest på DVD:n i boxen:
http://web.telia.com/~u85924459/afr/afr_239.html
Dessutom blandades bitar in från Den svenska modellen, och ett par andra låtar. Ovanligt, med en glasögonprydd Rönnblom, och Chico och Agge på diskret komp!
Bara detta var resan värt, definintivt...
/Jan |
|
Back to top » |
|
|
|