FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Två bra texter, lätta att bjuda på!
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Två bra texter, lätta att bjuda på!
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ingvar

Post Posted: Mon Sep 11, 2006 6:18 pm    Post subject: Två bra texter, lätta att bjuda på!
Reply with quote

Hej,
jag måste berätta detta!!

I onsdags förra veckan hade vi (SIF-klubben) en s.k. "Positiv Frukost" på jobbet, alltså en intressant och tänkvärd medmänniska som berättar något utöver det vanliga eller intressant under c:a 45 minuter medan vi äter en fralla. Denna morgon var Nina Jansdotter, livshandboken.se, inbjuden att tala om olika "Pengapersonligheter". Efter en litet lam början blev det plötsligt väldig intressant och medryckande och jag kunde gärna lyssnat någon timma till... ungefär mitt i Ninas dragning dyker en text upp i min rätt tröga skalle - "Ninas dyrbara ord".

Jajjamen, jag sög länge på den karamellen, och skickade ett tackmail till Nina, där jag länkade till denna sajts eminenta textskatt. Jag får då till min stora förvåning se att allas vår Anders F skaldat om Linas dyrbara ord, och inte Ninas... Jag har länge varit helt övertygad om att det är samma kvinna som har ögon som glöder - men jag har tydligen varit ute och valsat med falska sånger...

I vilket fall - jag bjöd även på länken till "Ninas ögon" (som är en av mina stora favoriter) och förklarade att känslan var sann och att det i min skalle var Ninas dyrbara ord.

I dag ringde hon upp mig på jobbet, och "tackade för tacket", ffa för de tänkvärda texterna!

Jag bockar och bugar för dessa förunderligt magiska texter! / Ingvar
Micke L

Post Posted: Tue Dec 11, 2007 9:57 pm    Post subject:
Reply with quote

Sitter här och läser lite gamla inlägg och hittar då detta som jag faktiskt inte kan minna mig om att jag har läst tidigare. Fy skäms på mig Embarassed och sorry Ingvar.

Det var en fin liten historia. Det är så kul det där att Anders låtar så ofta skapar bilder som man kan applicera på verkligheten på något sätt. Och att låtarna sedan kan komma att betyda oändligt mycket. Ungefär som du Ingvar har berättat om "Camillas sång" på annat håll. DET var en fantastisk syn och historia. Och så magiskt att den håller sig kvar.

Och även om du tog fel på låt Ingvar... Lina har också ögon som glöder Wink och hennes ord är väldigt dyrbara. Och jag har väldigt många bilder av och känslor för den låten. Det är därför också som det var så fantastiskt att få höra den på Big Ben.

Micke

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Två bra texter, lätta att bjuda på!
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003