View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hypno
|
Posted: Sat Dec 15, 2007 10:53 pm Post subject: Stackars Jack |
|
|
jag är ingen stor lundelll fantast . Men Stackars Jack är en av mina absoluta favoriter... av Herr Lundell.... den är bra mycket bättre än öppna landskap...
what ya say _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Sun Dec 16, 2007 10:54 pm Post subject: |
|
|
Ja, jag rankar nog "Stackars Jack" högre än "Öppna landskap". Jag antar att det kan bero på olika anledningar för mig som fan. "Öppna landskap" är en på många sätt "sönderspelad" låt och har nog inte repat sig sedan dess. Den är i och för sig definitivt inte söderspelad av mig personligen men den har tyvärr dykt upp rätt frekvent i Lundells liverepertoar genom åren och han har tyvärr mer eller mindre skaffat sig en "måste spelas"-lista med en tio-femton låtar som avverkats på i stort sett varje konsert de senaste tjugo åren. Det gör ju att dessa låtar, trots att de är jävligt bra, till slut blir helt sönderspelade och ointressanta.
Därför så känns det skönt att Anders ibland hoppar över "Jag kysste henne", "Snön", "Europa brinner", "Drömde", "Ramlösa kvarn", "Skördevisa" och "Komedia". Absolut inget ont om dessa låtar men det finns så många andra fantastiska låtar att spela.
Men åter till ämnet nu... joo, "Stackars Jack" är en väldigt bra låt .
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Tue Dec 18, 2007 9:43 pm Post subject: |
|
|
Jag skulle säga en klassiker... Längre inåg landet är en CD jag kan ta med mig hela livet. Så jävla bra... _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Tue Dec 18, 2007 10:27 pm Post subject: |
|
|
Jaa, "Längre inåt landet" är i sin helhet en riktig klassiker. Här finns många av Lundells absolut bästa låtar: "Främlingar", "Ingens kvinna", "Så mycket äldre", "Under askan" "Posörerna", just "Stackars Jack" och... av nån anledning är jag gräsligt förtjust i den tio minuter långa "Distraherad" som jag hört har "knäckt" många . Drömmer fortfarande om att få höra den live... men det lär väl aldrig ske. Dock spelades den på höstturnén 80 och sommarturnén 82 ... coolt. Och nu höll jag på att glömma den fina översättningen av Joni Mitchells "Carey" också. Som sagt... sååå jävla bra.
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
|