View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Wed Sep 05, 2007 12:01 pm Post subject: ELLIOTT MURPHY |
|
|
Sensationellt bra på Katalin igår. Hans skivor är ibland halvljummen americanaslentrian med gubbrockvarning men vad bra han är på scen! Där han kan plocka gobitar och russin som han vill. Och med stories from America eller France eller Norway laidback snackade brinnande spelade. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Sep 06, 2007 9:28 am Post subject: |
|
|
Kul att du var där Hibbitt! Jag och en gammal F-headkompis från U-a hade planer på Elliott, men var tyvärr nödgade att ställa in. Men jag läste recensionen i UNT igår. Tre kajor fick han, med mest beröm för det äldre materialet och attityden i de rockigare numren ("som en rockigare Tom Petty").
Nått annat spännande på gång? _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Fri Sep 07, 2007 8:08 am Post subject: |
|
|
http://www.svd.se/dynamiskt/rec_konsert/did_17020950.asp
Annat på gång?
Blädder blädder i buntens biljetter...
Holy shit vad mycket biljetter då!:
Anders F Rönnblom 20/9
deLillos 28/9
Götterdämmerung 3/10
Eugen Onegin 5/10
Nick Lowe 27/10
Ryan Adams 20/11
Rufus Wainwright 2/12
Orphée 12/12
Siegfried 29/1
...och så är det ju lite Rönnblomare till under hösten och Staffan Hellstrand & Bob Hansson skulle visst vara på Tellusbion ikväll och så skulle Ulf Stureson visa sig i Gubbängen och Jonathan Richman borde man väl inte missa och Dag Vag är bara SÅÅ bra live nu när de är igång på riktigt igen så det kommer inte missas osv och plötsligt inser jag varför jag aldrig har några pengar... _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
|
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Sat Feb 09, 2008 8:39 am Post subject: |
|
|
Kanske bäst att särskilt spana in spåret "Scandinavian Skies" när skivan kommer... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
|