View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hypno

|
Posted: Wed Jul 25, 2007 10:00 pm Post subject: Prince ger ut sin kommande CD grattis |
|
|
Antar att de flesta just nu vet att Prince ger ut sin kommande Cd grattis i England. Förra söndagen medföljde den "Mail on Sunday" en tidning i England, totalt 3 miljoner ex gavs bort och även de kommande showerna i england får varje besökare ett ex. Kommentarer och tankar kring detta? tydlgine är inte alla i england nöjda med prince lilla ide  _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
 |
krikkola
|
Posted: Wed Jul 25, 2007 11:58 pm Post subject: |
|
|
En lysande public stunt, eftersom all världens media verkar skriva om det. Prince fan-skara har ju skingrats med åren och förra plattan sålde ca. 80000 ex i U.K. Gratisupplagan låg på 3 miljoner ex.... det borde skaffa några nya fans. Han fick dessutom över en bra slant för besväret, så han tjänar säkert bra mycket mer pengar på "gratisskivan" än vad han gjorde på förra plattan (ca 8 ggr så mycket tyckte jag mig läsa att någon uppskattade det till).
Har man släppt mer än 35 album (tror det är nummer 37) , kan man gott ge bort ett.
(Om världen är rättvis, så kommer herr rönnblom att ge bort sin 37:de platta med någon kvällstidning ) |
|
Back to top » |
|
 |
hypno

|
Posted: Thu Jul 26, 2007 12:01 am Post subject: |
|
|
krikkola wrote: |
(Om världen är rättvis, så kommer herr rönnblom att ge bort sin 37:de platta med någon kvällstidning ) |
Det vore ju trevligt...
Sitter just nu på ett annat forum och läser om att prince fans blivit lurade på "bästa plats". Att de som bokade först fick de sämsta platserna.. historien om prince lär nog fortsätta ett tag till...
Har lyssnat på hans sista CD Planet Earth och jag är inte ett dugg imponderad. Fick en kopia från en kompis i england. _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
 |
|