View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Candyman

|
Posted: Thu Jun 28, 2007 8:34 am Post subject: S/S Blid�sund 27/6 |
|
|
Tackar f�r en mycket trevlig upplevelse. Tror att alla vi bak p� "taperssection" trivdes. Shopping Center = WOW!!!
F�rv�ntar mig att protokollf�rare Hibbitt informerar oss om den korrekta setlistan s� sm�ningom. _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round"
Last edited by Candyman on Thu Jun 28, 2007 10:53 am; edited 1 time in total |
|
Back to top » |
|
 |
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Sp�nga)
|
Posted: Thu Jun 28, 2007 9:04 am Post subject: |
|
|
H�ller helt med om att det var en upplevelse vi bj�ds p�. Nu hoppas jag bara att v�ra "tapers" sprider materialet ocks�! _________________ Hur ska det g� f�r lille Sven? |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med v�stkustiga r�tter och hj�rtan.
|
Posted: Thu Jun 28, 2007 9:45 am Post subject: |
|
|
det ska inte bli n�got mera trams i din tr�dg�rd
en �ngel �verlevde divornas krig
raml�saland
vildhonung
alternativ rock'n'roll cirkus
jag kysste henne v�ldsamt
eld och vatten
skratta tills t�get g�r
komedia
-------------
shopping center
grand hotel
h�ll in din h�st sophie
�mhetsdesperado
annabeenox
mer �n amerika
jesus marx och billy the kid part 1
os�rbar
-------------
dr�mde
ulla hau
desoto
v�lkommen till verkligheten
Tror jag fick med dom allihop d�r.
Kort rapport: H�jdarspelning med flera sensationella l�tval - tidigare ospelade gobitar som hur smidigt som helst lades till den l�nga listan av spelbara alster. F�rsta set typ akustiskt. Kv�llens Shopping Center har redan n�mnts som en klassiker. Tokbra. Hela bandet gl�nste i l�t efter l�t; Amerika, JM&BtK, Grand Hotel, Annabeenox... Den uts�lda b�ten kokade. F-heads vart man �n s�g. Hemmaplan! P� slutet l�mnades gitarrplatsen tom - det gick inte att komma tillbaka till scenen i tr�ngseln. Men Peter hade solat och kr�ngt bland str�ngarna med MVG-betyg tidigare s� vi fick v�l st� ut med V�lkommen Till Verkligheten utan sologitarr. Eller med bara EN sologitarr menar jag. _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
frissan
|
Posted: Thu Jun 28, 2007 12:34 pm Post subject: |
|
|
En h�rlig kv�ll med underbar musik,men det g�r alldeles f�r fort f�rbi.
Vi g�r ett f�rs�k att hoppa p� t�get flera g�nger i sommar
"tyv�rr s� inkr�ktar arbetet alldeles f�r mycket p� fritiden just nu"
f�r att citera en medpassagerare i g�r
Tack o lov s� ink�ptes skivan i g�r kv�ll.
Tack till er p� scen f�r en underbar kv�ll, vi ses igen alla g�nger. _________________ livsnjutare,optimist,empatist.
Last edited by frissan on Thu Jun 28, 2007 8:28 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top » |
|
 |
sunjan
|
Posted: Thu Jun 28, 2007 1:47 pm Post subject: Fantastisk kv�ll! |
|
|
Det f�rsta setet fick en att tappa hakan! En inledning med 5 l�tar som jag aldrig h�rt live f�rut (missade Fasching i v�ras).
Caviar Pizza-sjoket i andra setet var ocks� helt enast�ende, med l�nga instrumentala partier och sk�na effekter p� gitarrerna!
Alltid kul att tr�ffa s� m�nga andra fans: hibbitt, candyman, bengofury + fru, bozze + bekant, krikkola + bekant, karin, Uppsala-Anders, K�lle och Ulrika + bekanta, Gudrun, F-Niklas, tvillingarna, m fl som jag inte kan namnet p�.
Fick s�llskap hem�t av ett par F-heads som ocks� visade sig bo i R�cksta. De var fans sedan tidigt 80-tal, och f�rsta F-spelningen f�r damen i fr�ga var p� n�gon fritidsg�rd i Nyn�shamn (11 dec 1981?).
Det var ocks� taper-rekord med r�ge: 6 inspelningar som vi k�nner till!
Iriver H120 (WAV)
Zoom H4 (WAV)
Zoom H4 (MP3)
Sony D100 (DAT)
Core Sounds-myggor+ok�nd minidisc (MD)
Halvofficiell video (mini-DV)
(or�knat alla som numera spelar in snuttar p� mobiltelefon och vanlig digitalkamera)
Om jag f�r �ndan ur f�r att formatera min WAV kanske det kan bli startskottet p� DC-hubben, som legat lite p� is sedan i vintras.
D� vore det kul att j�mf�ra ljudet p� de olika varianterna ovan.
Vi h�rs och syns!
/jan |
|
Back to top » |
|
 |
Nyttblod
|
Posted: Thu Jun 28, 2007 9:09 pm Post subject: |
|
|
Detta �r mitt f�rsta inl�gg p� forumet, kanske v�rt en �l? Det �r dock inte f�rsta bes�ket, men efter att ig�r kv�ll blivit kallad smygis ombord p� Blidar�n tog jag nyss hemkommen och registrerade mig. S� stryk mig p� listan Karin!
Vilken fantastisk spelning! Glada F-heads vart man �n s�g, och massor av l�tar jag aldrig h�rt live. Vilket sv�ng, s� tajt, vilket band. Kapten Anders med v�rldens sj�kort i hand, rorsman Aggemyr styr lugnt medan Eldaren Rothstein gasar s� havet kokar ibland och maskinist Ericson f�r mistluren att bli avundsjuk. Oj oj, jag sitter fortafarande med f�nigt leende p� l�pparna.
Ringde upp och aktiverarde ett annat F-head i pausen som hann f�re i regstreringen (Tom Petty Freakset). Ska lura upp honom p� en b�tresa i september. Hoppas att f� h�ra gungh�st gungh�st och hedersman d�. Just nu �r jag bara s� n�jd!! _________________ Jag vet vad jag beh�ver
Fly bort fr�n det som s�ver
Niklas |
|
Back to top » |
|
 |
Gudrun
|
Posted: Fri Jun 29, 2007 7:19 am Post subject: Blid�sundspelningen... |
|
|
|
|
Back to top » |
|
 |
Ulla
|
Posted: Fri Jun 29, 2007 7:36 am Post subject: |
|
|
sitter h�r och njuter av era inl�gg, det k�nns som jag var d�r... Och vilken spellista!!! N�gon g�ng borde jag v�l kunna masa mej ner mot Sthlm och tr�ffa er andra f-heads! N�t bra och billigt hotell i n�rheten av Blid�sund? Ge mej tips! Jag kan ta Y-bussen ner...
"Nu har jag suttit och t�nkt..."
byebye! |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Fri Jun 29, 2007 11:54 am Post subject: |
|
|
B�sta tipset �r att bo p� STF af Chapman, bara att g� runt viken och ut p� SKeppsholmen. D�r bodde jag sj�lv efter �rsm�tesspelningen.
Blid�sundskv�llarna �r ju alltid h�jdare! F�rsta set var mest helgjutet tycker jag, och alla tre gamla l�tar som flaggats upp lite mystiskt i inbjudan h�r p� F-siten spelades (ALternativ, Trams och Divornas krig). Den sistn�mnda �r min frus favoritl�t s� hon blev lite avundsjuk att jag var d�r (men fick h�ra hela l�ten i mobilen!). Fina versioner ox� av Eld och Vatten, Vildhonung mm. I andra set vill jag fr�mst framh�lla Shopping center, Annabeenox (som Jacob, ny bekantskap f�r mig, framh�ll, passar den s�rskilt bra till b�tgunget!) och den alltid lika s�kra Os�rbar. Dock tycker jag det k�ndes lite tamare �n vanligt under extranumren, trots flera inropningar har jag nog varit med om h�gre st�mning p� andra �rsm�ten. �ven om det var fantastiskt att f� h�ra b�de Ulla Hau och De Soto live f�r f�rsta g�ngen p� typ 25 �r saknade jag �nd� en riktig "st�nkare" p� slutet. Men hur som helst, en h�rlig upplevelse som vanligt och med flera �verraskningar som vanligt (dock blir �rsm�tet 2006 sv�rslaget d�rvidlag vad g�ller rariteter i setlistan!).
Hade med mig min musikkunnige sv�ger som tyckte det var kul att f� en introduktion till F-v�rlden. Minns hans fascinerade kommentar vid n�gon l�t "...fr�n D till C via H in p� en refr�ng - fantastiskt!" Hans fr�msta intryck var att framf�randet k�ndes v�ldigt �kta och varmt.
Trevlig sommar p� er allihop och tack AFR Band f�r �nnu en fin musiknautisk upplevelse! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Fri Jun 29, 2007 12:56 pm Post subject: |
|
|
Ett par till�gg till f�reg�ende:
- Roligt h�ra nya l�tarna ffg p� B-sund. Valet av Raml�saland, Vildhonung och H�ll in din h�st Sophie helt ok. �ven om det ropades mycket p� Mamma kom som en �ngel...
- En av de mer "religi�sa" upplevelserna p� Bsund jag varit med om var n�r "Sommarnattsregnmoln" d�k upp en sommar. Jag tror p� det, att ha med n�gon riktig sommarl�t just p� detta sommar�rsm�te.
- Blir sp�nnande att se setlistorna fr�n den n�rmaste veckans �vriga spelningar! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Nyttblod
|
Posted: Fri Jun 29, 2007 2:08 pm Post subject: |
|
|
Som svar till Ullas fr�gan om billigt boende. Det finns �ven ett vandrarhem p� Tj�rhovsgatan. Det �r en kort promenad uppf�r S�ders G�tgatsbacke f�rbi en massa vattenh�l. Bla. Big Ben som n�mts i tidigare inl�gg.
"Du kanske s�ger Norrk�ping, det �r en j�vla stad", sa Lundell, men d� var han inte p� en liten lokal bar en fredagkv�ll. Ha det s� kul alla ni som ska dit, era lyllos! _________________ Jag vet vad jag beh�ver
Fly bort fr�n det som s�ver
Niklas |
|
Back to top » |
|
 |
Johan A
|
Posted: Fri Jun 29, 2007 7:38 pm Post subject: |
|
|
Missade tyv�rr spelningen i onsdags men det t�nker jag verkligen ta igen i september. Kul att l�sa alla intryck. Vi ses p� Big Ben innan. |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Fri Jun 29, 2007 10:06 pm Post subject: |
|
|
Ja, det var �nnu ett fantastiskt �rsm�te! Vlken setlista och vilken underbar gl�d de hade, gubbsen
En helt makal�s kv�ll igen... Dessa musiker kan verkligen f� oss att m� bra...
Kul ox� att se att vi blir fler.. 4 nya registreringar sedan i Onsdags!!!
Nyttblod, v�lkommen hit.. k�nns bra va.. att slippa smyga
Fan va skoj att tr�ffa er alla igen.. ha en underbar sommar och njut och ta det lugnt och fint alla F-Heads s� syns vi snart igen
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
|