FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
S/S Blid�sund 27/6
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » S/S Blid�sund 27/6
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Candyman

Post Posted: Thu Jun 28, 2007 8:34 am    Post subject: S/S Blid�sund 27/6
Reply with quote

Tackar f�r en mycket trevlig upplevelse. Tror att alla vi bak p� "taperssection" trivdes. Shopping Center = WOW!!!

F�rv�ntar mig att protokollf�rare Hibbitt informerar oss om den korrekta setlistan s� sm�ningom.

Last edited by Candyman on Thu Jun 28, 2007 10:53 am; edited 1 time in total
 Back to top »
View user's profile Send private message
bengofury

Post Posted: Thu Jun 28, 2007 9:04 am    Post subject:
Reply with quote

H�ller helt med om att det var en upplevelse vi bj�ds p�. Nu hoppas jag bara att v�ra "tapers" sprider materialet ocks�!
Hibbitt

Post Posted: Thu Jun 28, 2007 9:45 am    Post subject:
Reply with quote

det ska inte bli n�got mera trams i din tr�dg�rd
en �ngel �verlevde divornas krig
raml�saland
vildhonung
alternativ rock'n'roll cirkus
jag kysste henne v�ldsamt
eld och vatten
skratta tills t�get g�r
komedia
-------------
shopping center
grand hotel
h�ll in din h�st sophie
�mhetsdesperado
annabeenox
mer �n amerika
jesus marx och billy the kid part 1
os�rbar
-------------
dr�mde
ulla hau
desoto
v�lkommen till verkligheten

Tror jag fick med dom allihop d�r. Wink
Kort rapport: H�jdarspelning med flera sensationella l�tval - tidigare ospelade gobitar som hur smidigt som helst lades till den l�nga listan av spelbara alster. F�rsta set typ akustiskt. Kv�llens Shopping Center har redan n�mnts som en klassiker. Tokbra. Hela bandet gl�nste i l�t efter l�t; Amerika, JM&BtK, Grand Hotel, Annabeenox... Den uts�lda b�ten kokade. F-heads vart man �n s�g. Hemmaplan! P� slutet l�mnades gitarrplatsen tom - det gick inte att komma tillbaka till scenen i tr�ngseln. Men Peter hade solat och kr�ngt bland str�ngarna med MVG-betyg tidigare s� vi fick v�l st� ut med V�lkommen Till Verkligheten utan sologitarr. Eller med bara EN sologitarr menar jag.
frissan

Post Posted: Thu Jun 28, 2007 12:34 pm    Post subject:
Reply with quote

En h�rlig kv�ll med underbar musik,men det g�r alldeles f�r fort f�rbi.

Vi g�r ett f�rs�k att hoppa p� t�get flera g�nger i sommar

"tyv�rr s� inkr�ktar arbetet alldeles f�r mycket p� fritiden just nu"
f�r att citera en medpassagerare i g�r Smile

Tack o lov s� ink�ptes skivan i g�r kv�ll.

Tack till er p� scen f�r en underbar kv�ll, vi ses igen alla g�nger.

Last edited by frissan on Thu Jun 28, 2007 8:28 pm; edited 1 time in total
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sunjan

Post Posted: Thu Jun 28, 2007 1:47 pm    Post subject: Fantastisk kv�ll!
Reply with quote

Det f�rsta setet fick en att tappa hakan! En inledning med 5 l�tar som jag aldrig h�rt live f�rut (missade Fasching i v�ras).
Caviar Pizza-sjoket i andra setet var ocks� helt enast�ende, med l�nga instrumentala partier och sk�na effekter p� gitarrerna!

Alltid kul att tr�ffa s� m�nga andra fans: hibbitt, candyman, bengofury + fru, bozze + bekant, krikkola + bekant, karin, Uppsala-Anders, K�lle och Ulrika + bekanta, Gudrun, F-Niklas, tvillingarna, m fl som jag inte kan namnet p�.

Fick s�llskap hem�t av ett par F-heads som ocks� visade sig bo i R�cksta. De var fans sedan tidigt 80-tal, och f�rsta F-spelningen f�r damen i fr�ga var p� n�gon fritidsg�rd i Nyn�shamn (11 dec 1981?).

Det var ocks� taper-rekord med r�ge: 6 inspelningar som vi k�nner till!
Iriver H120 (WAV)
Zoom H4 (WAV)
Zoom H4 (MP3)
Sony D100 (DAT)
Core Sounds-myggor+ok�nd minidisc (MD)
Halvofficiell video (mini-DV)
(or�knat alla som numera spelar in snuttar p� mobiltelefon och vanlig digitalkamera)

Om jag f�r �ndan ur f�r att formatera min WAV kanske det kan bli startskottet p� DC-hubben, som legat lite p� is sedan i vintras.
D� vore det kul att j�mf�ra ljudet p� de olika varianterna ovan.

Vi h�rs och syns!
/jan
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Nyttblod

Post Posted: Thu Jun 28, 2007 9:09 pm    Post subject:
Reply with quote

Detta �r mitt f�rsta inl�gg p� forumet, kanske v�rt en �l? Det �r dock inte f�rsta bes�ket, men efter att ig�r kv�ll blivit kallad smygis ombord p� Blidar�n tog jag nyss hemkommen och registrerade mig. S� stryk mig p� listan Karin!
Vilken fantastisk spelning! Glada F-heads vart man �n s�g, och massor av l�tar jag aldrig h�rt live. Vilket sv�ng, s� tajt, vilket band. Kapten Anders med v�rldens sj�kort i hand, rorsman Aggemyr styr lugnt medan Eldaren Rothstein gasar s� havet kokar ibland och maskinist Ericson f�r mistluren att bli avundsjuk. Oj oj, jag sitter fortafarande med f�nigt leende p� l�pparna.
Ringde upp och aktiverarde ett annat F-head i pausen som hann f�re i regstreringen (Tom Petty Freakset). Ska lura upp honom p� en b�tresa i september. Hoppas att f� h�ra gungh�st gungh�st och hedersman d�. Just nu �r jag bara s� n�jd!!

Niklas
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Gudrun

Post Posted: Fri Jun 29, 2007 7:19 am    Post subject: Blid�sundspelningen...
Reply with quote

...finns som bekant dokumenterad p� DV och jag har lagt upp ett videoclip p� min MySpace www.myspace.com/presensfilm liksom ett annat p� http://www.youtube.com/gudrlind eftersom det av n�n anledning ig�r kv�ll var mycket segt p� MySpace. Ha en sk�n sommar alla F-heads!
Gudrun
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ulla

Post Posted: Fri Jun 29, 2007 7:36 am    Post subject:
Reply with quote

Very Happy sitter h�r och njuter av era inl�gg, det k�nns som jag var d�r... Och vilken spellista!!! N�gon g�ng borde jag v�l kunna masa mej ner mot Sthlm och tr�ffa er andra f-heads! N�t bra och billigt hotell i n�rheten av Blid�sund? Ge mej tips! Jag kan ta Y-bussen ner... Idea

"Nu har jag suttit och t�nkt..."

byebye!
 Back to top »
Arnie

Post Posted: Fri Jun 29, 2007 11:54 am    Post subject:
Reply with quote

B�sta tipset �r att bo p� STF af Chapman, bara att g� runt viken och ut p� SKeppsholmen. D�r bodde jag sj�lv efter �rsm�tesspelningen.
Blid�sundskv�llarna �r ju alltid h�jdare! F�rsta set var mest helgjutet tycker jag, och alla tre gamla l�tar som flaggats upp lite mystiskt i inbjudan h�r p� F-siten spelades (ALternativ, Trams och Divornas krig). Den sistn�mnda �r min frus favoritl�t s� hon blev lite avundsjuk att jag var d�r (men fick h�ra hela l�ten i mobilen!). Fina versioner ox� av Eld och Vatten, Vildhonung mm. I andra set vill jag fr�mst framh�lla Shopping center, Annabeenox (som Jacob, ny bekantskap f�r mig, framh�ll, passar den s�rskilt bra till b�tgunget!) och den alltid lika s�kra Os�rbar. Dock tycker jag det k�ndes lite tamare �n vanligt under extranumren, trots flera inropningar har jag nog varit med om h�gre st�mning p� andra �rsm�ten. �ven om det var fantastiskt att f� h�ra b�de Ulla Hau och De Soto live f�r f�rsta g�ngen p� typ 25 �r saknade jag �nd� en riktig "st�nkare" p� slutet. Men hur som helst, en h�rlig upplevelse som vanligt och med flera �verraskningar som vanligt (dock blir �rsm�tet 2006 sv�rslaget d�rvidlag vad g�ller rariteter i setlistan!).
Hade med mig min musikkunnige sv�ger som tyckte det var kul att f� en introduktion till F-v�rlden. Minns hans fascinerade kommentar vid n�gon l�t "...fr�n D till C via H in p� en refr�ng - fantastiskt!" Hans fr�msta intryck var att framf�randet k�ndes v�ldigt �kta och varmt.
Trevlig sommar p� er allihop och tack AFR Band f�r �nnu en fin musiknautisk upplevelse!
Arnie

Post Posted: Fri Jun 29, 2007 12:56 pm    Post subject:
Reply with quote

Ett par till�gg till f�reg�ende:
- Roligt h�ra nya l�tarna ffg p� B-sund. Valet av Raml�saland, Vildhonung och H�ll in din h�st Sophie helt ok. �ven om det ropades mycket p� Mamma kom som en �ngel...
- En av de mer "religi�sa" upplevelserna p� Bsund jag varit med om var n�r "Sommarnattsregnmoln" d�k upp en sommar. Jag tror p� det, att ha med n�gon riktig sommarl�t just p� detta sommar�rsm�te.
- Blir sp�nnande att se setlistorna fr�n den n�rmaste veckans �vriga spelningar!
Nyttblod

Post Posted: Fri Jun 29, 2007 2:08 pm    Post subject:
Reply with quote

Som svar till Ullas fr�gan om billigt boende. Det finns �ven ett vandrarhem p� Tj�rhovsgatan. Det �r en kort promenad uppf�r S�ders G�tgatsbacke f�rbi en massa vattenh�l. Bla. Big Ben som n�mts i tidigare inl�gg.
"Du kanske s�ger Norrk�ping, det �r en j�vla stad", sa Lundell, men d� var han inte p� en liten lokal bar en fredagkv�ll. Ha det s� kul alla ni som ska dit, era lyllos!

Niklas
 Back to top »
Johan A

Post Posted: Fri Jun 29, 2007 7:38 pm    Post subject:
Reply with quote

Missade tyv�rr spelningen i onsdags men det t�nker jag verkligen ta igen i september. Kul att l�sa alla intryck. Vi ses p� Big Ben innan.
 Back to top »
Karin

Post Posted: Fri Jun 29, 2007 10:06 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, det var �nnu ett fantastiskt �rsm�te! Vlken setlista och vilken underbar gl�d de hade, gubbsen Very Happy
En helt makal�s kv�ll igen... Dessa musiker kan verkligen f� oss att m� bra...

Kul ox� att se att vi blir fler.. 4 nya registreringar sedan i Onsdags!!!

Nyttblod, v�lkommen hit.. k�nns bra va.. att slippa smyga Wink

Fan va skoj att tr�ffa er alla igen.. ha en underbar sommar och njut och ta det lugnt och fint alla F-Heads s� syns vi snart igen Laughing

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
andersf.com Forum Index » Live! » S/S Blid�sund 27/6
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum