View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Fri Mar 30, 2007 9:12 pm Post subject: UNDERGROUND Vol.1 NU i LAGER!!!!! |
|
|
Vi har fått in Underground Vol.1 idag!!!!
Direkt från presseriet Fermata i Tjeckien.
Vi kommer att börja skicka ut till förhandsbeställningarna på måndag den 2 april. Och skickar så många vi hinnner inan vi drar ner till konserterna i Ystad och Malmö på onsdag och torsdag. Sedan fortsätter vi att skicka ut efter påskhelgen.
Ha det bra,
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urgöteborgare men bor i Borås
|
Posted: Fri Mar 30, 2007 9:55 pm Post subject: |
|
|
Finfint!
Jag blev början till orolig när brevlådan var helt tom idag... den sitter nere vid gatan, så man vet aldrig ifall någon posttjuv varit i farten...
Nu kan man hoppas att få denna åtråvärda "plastbit" precis före Påsk!
Vår ärade och högt avhållne Headmaster är ju en riktig lustigkurre! Nu vet alla F-heads varför påsk kallas "passionstiden"
Glad Påsk! önskar Ingvar, passionerat F-head _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sat Mar 31, 2007 4:26 pm Post subject: |
|
|
väntar otåligt på mitt förbeställda ex- som julafton när man var liten. _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Mon Apr 02, 2007 11:24 am Post subject: |
|
|
Undrar över sökväg med artikeln om årets bästa platta som citeras på öppningssidan? _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Mon Apr 02, 2007 11:24 am Post subject: |
|
|
Sugren på att läsa ALLT om den överallt så gärna fler recencenter _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Mon Apr 02, 2007 10:16 pm Post subject: |
|
|
Vilken fin julklapp till påsk! Faktiskt finns ordet "påsk" inte med i AFR-produktionen enligt Bosjo:s superba index. "Jul" förekommer däremot som vi vet ett stort antal gånger i en viss låt. Närmast påsken kommer kanske rader som "se hur alla unghönsen flyr", "Vi spelar så att fjädrarna yr" och "färska flundror i en korg". Möjligen var det lite mer påskinspirerat på 70-talet...
/Avd för spontananalyser _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 1:29 pm Post subject: |
|
|
Fördelen med att jobba tisdagkvällar days like these...
Ledig förmiddag.
Plötsligt ligger posten där på mattan och plötsligt har man hört igenom plattan en första gång och plötsligt var klockan ur led och tiden på väg till jobbet. Lyssning två framåt natten. Going Underground som Weller sa.
Spontan reflektion: Amnesti för bisarra kvarnbarn och änglar i bur placerade långt ute på vitflaggprärien.
Återkommer i ärendet. /Hibb _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Sten Tyrfors
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 3:31 pm Post subject: |
|
|
Spontan reaktion: Om det finns ett enda F-head som blir besviken på den här plattan så ska jag äta upp min cykel. |
|
Back to top » |
|
|
Gudrun
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 5:46 pm Post subject: Underground vol. 1 |
|
|
Mäktig!
Här finns material till filmen hör jag bestämt...
Grym!
Tack Anders.
Tänk vad Hibbit ska gå där på jobbet och längta hem...
Gudrun |
|
Back to top » |
|
|
uffe
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 5:58 pm Post subject: |
|
|
Den dök upp i brevlådan i dag. Har hunnit till låt fyra när detta skrivs. Av det jag hunnit höra så är detta häpnadsväckande. Detta kan vara det bästa Anders släppt. Är hela plattan lika bra som dom första fyra låtarna så är det otroligt. |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 7:19 pm Post subject: |
|
|
Wow... så kom den då äntligen, men ikväll är det kaos här hemma. Inte mycket som är rätt. Men det blir till att MP3:a CDn ikväll och lägga i telefonen och lyssna på väg till jobbet, på jobbet och på väg till ystad imorgon kväll _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
Blomman
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 8:55 pm Post subject: |
|
|
Kanon så bra !
Återkommer med favo låtar efter några lyssningar? _________________ "If you follow every dream, you might get lost" |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 11:46 pm Post subject: |
|
|
Någon som känner till någon bra superlativgenerator på webben? Det känns som om de gamla inte räcker till... Efter ett par genomlyssningar är jag helt inne på Uffes linje, och misstänker starkt att Sten kommer att kunna fortsätta mumsa pannkakor och svart kaffe till frukost, men med vildhonung som tilltugg numera, förstås... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Wed Apr 04, 2007 12:08 pm Post subject: |
|
|
Vad är väl en ny F-platta? Den kan ju vara alldeles långtråkig... och dötrist... och, och... alldeles underbar!
En blivande klassiker utan tvekan. _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
|