View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sunjan
|
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Tue May 30, 2006 9:04 am Post subject: |
|
|
Trevligt! Överhuvudtaget så finns det på den där "youtube"-siten väldigt mycket godis om man söker . Den är väl värd att utforska.
Micke |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Fri Jan 19, 2007 12:07 pm Post subject: |
|
|
Nu är det ytterligare någon som har lagt upp "Snön"-videon på You Tube. Men vad tycks om beskrivningen av Anders :
"A classic xmas video all the way back from 1984 by legendary swedish punk rocker Anders F Rönnblom."
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Fri Jan 19, 2007 12:58 pm Post subject: |
|
|
I am definitely a punk rocker!
In the right sense of the word, that is!!!!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Fri Jan 19, 2007 3:50 pm Post subject: |
|
|
En mycket intressant iakttagelse jag gjorde angående "Snön" i julas var att den var med på en vad man kan kalla "B-julskiva" kallad "Kopparbärs Tomterock" med namn som Eddie Meduza, Boppers, Kenneth & the Knutters osv. Det intressanta var inte att Snön i sig var med, utan att man valt Gretsch Brothers-versionen! Som i och för sig var helt ny då, skivan är från 1997 tror jag, men ändå! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
hydra
|
Posted: Sun Jan 21, 2007 10:45 pm Post subject: |
|
|
Nummer två på youtube har även med hela slutet. Den lilla gråa "gårdstomten" som med grötskeden i hand förvånat ser sig om och undrar vad som händer. Den är bäst! Den ger ett sånt härligt perspektiv på resten av innehållet i filmen.
/Hydra
http://www.youtube.com/watch?v=okmVzTKvLc0&mode=related&search=r%C3%B6nnblom _________________ Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit, kommer hellre aldrig bli, det verkar djävligt marigt. |
|
Back to top » |
|
|
|