View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Mon Sep 11, 2006 11:59 am Post subject: En Dag Som Denna... |
|
|
En Dag Som Denna...
f�r fem �r sedan satt jag helt hypnotiserad framf�r TV:n och fattade ingenting...
f�r fyra �r sedan bes�kte jag Ground Zero och fattade fortfarande ingenting...
det �r v�l fr�gan om jag f�rst�r s� mycket mer idag, mer �n att jag t�nker starkt p� hur historien hade sett ut om Al Gore hade blivit president. Det �r med stor gl�dje jag ser att han nu �r p� v�g tillbaka, i f�rsta hand som modig opinionsbildare.
En Dag Som Denna...
t�nker jag naturligtvis ocks� p� alla offer, dom som hyllas och dom som gl�ms...
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Mon Sep 11, 2006 4:53 pm Post subject: |
|
|
En Dag Som Denna...
n�r solen skiner och allt k�nns underbart �r det l�tt att gl�mma, b�de de som hyllas och dem som ingen kanske saknar eller bryr sig om.
Men det �r just det... man b�r aldrig gl�mma... hur fullmatad av tragik man �n �r.
Man b�r aldrig sluta hoppas om att allt kan bli b�ttre, det kan vara f�r�dande.
F�rlorar man tron p� hoppet s� f�rlorar man en viktig del av sig sj�lv och vad kan man d� vara med och p�verka och vem kan man d� hj�lpa?
Tack Headmaster f�r att du hj�lper mig att inte gl�mma
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Mon Sep 11, 2006 9:20 pm Post subject: |
|
|
Ja, en dag som denna f�r vi aldrig gl�mma. Den g�r nog heller aldrig att gl�mma. Det var en dag som s�kert gjorde dom flesta av oss sm�rtsamt p�minda om hur vi alltf�r ofta f�rstorar sm�saker och samtidigt gl�mmer hur snabbt och abrupt livet kan avslutas. Hur banalt var en inte gr�let om n�gon skitsak som min fru och jag hade n�r TV-nyheterna tystade oss och ber�ttade vad som hade h�nt. Hur sv�rt var det inte att f�rklara n�r fem�ringen skulle g� och l�gga sig och fr�gade:
- Blir det krig nu???
Det �r med gl�dje som jag ocks� ser att Al Gore �r tillbaka in i den amerikanska poltitken. Visst �r v�rlden och v�r tillvaro ofta fullmatad av tragik men hoppet �r ju det sista som l�r �verge m�nniskan och s� l�nge hoppet finns s� finns ocks� m�jligheten f�r en v�rld d�r vi bryr oss om varandra.
Micke _________________ "Popjournalistik �r n�r folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala f�r folk som inte kan l�sa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Thu Sep 28, 2006 7:04 pm Post subject: |
|
|
Just d�rf�r passade det s� s�rskilt v�l med L�ngfingret p� senaste Blid�sundsturen. H�ndelserna 11 sep 2001 var s� omv�lvande i v�ra sinnen att det till och med skymmer sikten f�r en annan tragisk 11 september, n�mligen 2003 d� Anna Lindh f�ll offer f�r �nnu en vapenf�rsedd. Frid �ver hennes minne, hon kunde liksom Al Gore ha f�tt jobba vidare f�r att g�ra skillnad h�r i v�rlden.
ta hand om varandra! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
|