View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Wed Jun 22, 2016 9:14 am Post subject: AFR BAND Live i Atlantis Studio |
|
|
AFR BAND Live i Atlantis Studio
är nu inspelad, mixad och klar för pressning till vinylskiva.
Leveranstiden är tyvärr närmare 13 veckor, så det blir att vänta till fram på höstkanten innan vi har den i lager.
Skivan, som är ett smakprov på FREAK SHOW-projektet, innehåller:
Sida A:
HISTORIEN (9:15)
DOWN ON FREAK STREET (5:40)
JUPITERTID (5:45)
Sida B:
LOVENE (13:45)
PRACTICAL JOKE (6:34)
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Wed Jun 22, 2016 1:47 pm Post subject: |
|
|
Mmm
Ser fram emot att lyssna - när blir låtarna tillgängliga på cd? _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Mon Jun 27, 2016 8:03 am Post subject: |
|
|
Hallå,
De som varit med och stöttat denna inspelning kommer att få ett exemplar av skivan nu i höst, som en försmak av projektet ”Freak Show”.
Projektet kompletteras sedan under 2017 med en CD/DVD-box och en konstutställning. Denna CD/DVD-box kommer att innehålla helt nytt låtmaterial, diverse unika live-klipp med AFR Band, intervjuer, konst m.m.
Vinylskivans fem låtar kommer initialt inte att finnas på separat CD utan kommer läggas med i boxen. Mer information kommer att publiceras på hemsidan.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Wed Jun 29, 2016 7:29 pm Post subject: |
|
|
Bra då kan man" stödköpa" vinylen lite mer som samlarobjekt o inte bli alltför oroad över att formatet ger för få lyssningar när huvudsakliga lyssningar sker i bil o på promenader- för de låtarna kommer med när man köper boxen sen oxå, dock ej på separat cd. Rätt tolkat? _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Fri Jul 01, 2016 10:43 pm Post subject: |
|
|
Jag tycker som vinyltillskyndare sedan CD:ns ankomst att det är bra om vinylen får vara exklusiv vinyl åtminstone under en hyfsad tid. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
|