View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Micke L
|
Posted: Tue Sep 06, 2005 5:42 pm Post subject: Kassettband |
|
|
Mr (F)Headmaster har ju berättat att han hittat ett antal ospelade vinyl-LP som är till budgivning och desssutom så finns det några ospelade vinylsinglar till försäljning på sidan. Hur är det på kassettfronten? Om man kollar på just tradera.com så är många svenska artisters (även utländska) kassettutgåvor hårdvaluta. Lundell, Carola, ABBA m fl går ofta för dyra pengar. Hur ser samlandet ut hos er F-Heads på kassettsidan? Har själv några stycken. "Fosterland", "Vit flagg" och "Krig & fred". Men fler måste ju ha kommit på kassett... om inte alla väl?. Om Mr F själv har sina egna kassettutgåvor kvar kanske man kunde lägga upp bilder på dom under diskografin, som kuriosa. Mina tre band skiljer sig ganska väsentligt från LP-utgåvan i design och det är ju rätt kul. En rolig grej var också att man kunde skriva till Studio Matchbox och beställa det textblad som man gick miste om när man köpte kassett. Till "Krig & fred" fick man hela LP-konvolutet med innerpåse och allt.
Micke |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Tue Sep 06, 2005 7:25 pm Post subject: |
|
|
Nja, hårdvaluta är väl att ta i...
Jag är lycklig över mina originalvinyler, att samla kassetter kommer nog aldrig att bli stort, då ljudet oftast var miserabelt. Om utgåvorna skiljer sig kan det vara annat förstås. Och det där med textbladen osv var kul att höra!
/ Bengt _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Wed Sep 07, 2005 8:42 am Post subject: kassettband |
|
|
Jag skall kolla arkiven...
Det finns vissa kassettband kvar, från 80-tal och tidigt 90-tal.
Tyvärr inga från 70-talsplattorna.
Roll along... Sail away!
(F)Headmaster |
|
Back to top » |
|
|
|