View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kidnero

Joined: 14 Dec 2006 Posts: 80 Location: K�ping (J�nk�ping i hj�rtat)
|
Posted: Sun Sep 28, 2008 3:44 pm Post subject: Ulf Lundell |
|
|
Skall kolla Uffe ikv�ll. Skall bli roligt, speciellt n�r han har f�tt bra recensioner, i alla fall ifr�n turn�premi�ren i G�vle. Om g�rdagens konsert i Uppsala vet jag intet.
Han har ju inte lika bra forumsite som denna! _________________ Fiffig f�r en sp�nn, klyftig f�r en hundring... |
|
Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Sat Oct 11, 2008 5:08 pm Post subject: Re: Ulf Lundell |
|
|
Kidnero wrote: |
Skall kolla Uffe ikv�ll. Skall bli roligt, speciellt n�r han har f�tt bra recensioner, i alla fall ifr�n turn�premi�ren i G�vle. Om g�rdagens konsert i Uppsala vet jag intet.
Han har ju inte lika bra forumsite som denna! |
Sorry att jag inte s�g ditt inl�gg f�rr�ns nu. Har inte haft riktigt med tid att vara h�r s� mycket. Brist p� ett bra Lundell-forum m� det vara men h�r kan du snabbt f� aktuella setlistor och nyheter:
http://web.comhem.se/foreningenbackstage/index.htm
Och Karin du �r v�l p� �haga ikv�ll hoppas jag
Micke _________________ "Popjournalistik �r n�r folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala f�r folk som inte kan l�sa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
Kidnero

Joined: 14 Dec 2006 Posts: 80 Location: K�ping (J�nk�ping i hj�rtat)
|
Posted: Sun Oct 12, 2008 2:48 am Post subject: |
|
|
Tack f�r tipset! Skickar ett mail med en helt annan fr�ga. _________________ Fiffig f�r en sp�nn, klyftig f�r en hundring... |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Tue Oct 21, 2008 5:57 am Post subject: Re: Ulf Lundell |
|
|
Micke L wrote: |
Och Karin du �r v�l p� �haga ikv�ll hoppas jag
Micke |
Det var v�rst va jag ser illa jag ox�... s�g inte ditt inl�gg f�rr�n nu
Micke... kul att h�ra din r�st...
Visst blev det �haga till slut!
Katrin"mellandottern" och jag hade pratat om att g� men n�r s� biljettpriset var uppe i n�stan 500 pix s� sa vi: - NEJ, s� j�vla bra �r han d� inte...(Ja, ja vet Micke... men va fan 500:- )
Men s� ringde Katrin dagen innan och fr�gade om jag skulle g� med f�r minsann om inte hon hade f�tt tv� fribiljetter... vilken tur!!! MEN �rligt talat s� gillade jag inte denna spelning.. Varf�r? Ja jag vet inte riktigt va det var som var fel, f�r egentligen s� var det kanske bra... jag har v�l aldrig sett s� m�nga Bor�sare som h�ngav sig s� passionerat �t n�got samtidigt och det var h�ftigt.. jag t�nkte p� att det hade vi beh�vt varje kv�ll!!! En annan sak som slog mig var att �ven n�r det g�ller Ulf Lundell s� �r det �verv�gande m�n som kommer p� hans spelningar..f�rdelningen var s�kert 80-20...
Men jag tyckte att Uffe l�t som Jan Sparring i flera l�tar... konstigt...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Thu Oct 23, 2008 10:36 pm Post subject: |
|
|
Kanske finns det likheter i form av ett tufft liv?
Kolla in http://www.clav.se/sparring/ _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Christer
|
Posted: Sun Oct 26, 2008 12:14 am Post subject: |
|
|
Lundell Unplugged �r Magi. Stor Magi.
Christer |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med v�stkustiga r�tter och hj�rtan.
|
Posted: Sun Sep 21, 2014 9:02 am Post subject: |
|
|
Var f�resten p� Ulf Lundells valsafari p� valnatten.
17(!) �r sen jag s�g Lundell s� jag t�nkte att ska man se honom en g�ng till s� kan man ju se honom inomhus en s�n natt.
Bara 3-4 Brucelalalagrejer som han drar ut p� i tio-tolv minuter med omstart p� omstart som blir hemskt � F�rlorat Land, Ohlala, Chans.
3 timmar o en kvart utan paus.
Riktigt bra, det mesta!
Stekhett, vattenflaskorna fl�g fr�n scenen liksom munspel o munspelsst�ll.
Och fr�ckt n�r han � efter att r�ddaren sedvanligt bytt gitarr �t honom efter varje l�t � pl�tsligt f�reg�r h�ndelserna och sl�nger vita telecastern i en b�ge �ver Bark bort till r�ddaren fortfarande tio meter bort.
http://gaffa.se/recension/87753?f=se_fb_fp
http://www.rockbladet.se/2014/09/konsertrecension-valsafari-med-ulf-lundell/ _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
|