View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Sun Jan 12, 2014 2:51 pm Post subject: BOKEN OM BOULEVARDEN DEL 1 |
|
|
ÄNTLIGEN. BOKEN OM BOULEVARDEN. E-BOKVERSION.
Distribution börjar idag. Till alla förhandsbeställare. Be prepared.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
HH
|
Posted: Mon Jan 13, 2014 8:37 am Post subject: |
|
|
Jag kommer givetvis att skriva ut alltsammans, häfta ihop det och ha det på sängbordet. Så får det bli. Att läsa en bok på datorskärm... Nej tack. I just det fallet är jag konservativ. Böcker vill jag kunna hålla i. |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Tue Jan 14, 2014 10:19 pm Post subject: |
|
|
Står ut m skärm o har läst några kapitel!
Kan inte låta bli att tänka hur denna bok kunnat hamna jämsides med Östergrens Gentlemän och Zen eller konsten att köra en motorcykel eller Jonathan Jefferson Seagull som en riktig kultklassiker om den kommit ut i slutet av sjuttiotalet - men visst - det är kul att läsa nu också _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
peter
|
Posted: Wed Jan 15, 2014 12:59 pm Post subject: |
|
|
Har läst 1:a kapitlet, lovande spännande.Boulevarden verkar ligga närmare än jag trott och utryck som "udda gabardinbyxor" och "provisoriskt leende" ger funderingar, å så Marina Piccola med dom magiska kulorna, vad ska hända?
//
Peter |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Fri Jan 17, 2014 12:35 am Post subject: |
|
|
Alexander" Skip "spence plattan går ju för fullt till läsningen och nu vet man var referensen Cripple Creek kom från
Allmänt sett är språket Rönnblomskt dvs färgstarkt och vindlande och referenserna många o njutbara men min favorit hittills är diverse underbara personligheter som Boulevarden befolkats med och en del färgstarka, tydliga , ja rätt tydliga men unika personbeskrivningar där jag hittills gillar " såg ut som en byrålåda" allra bäst! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Mon Jan 20, 2014 12:43 am Post subject: |
|
|
Moby Grape soundtrack till läsningen nu, gillar ju att flumma in i detta - gillar det nu-men vad mycket bättre en utgivning tidigt 80- tal hade varit!
Man skall inte gråta över spilld mjölk säger vissa förnumstiga - men jag har ju varken gråtit eller spillt mjöl och inte AFR heller vad jag vet! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Mon Jan 20, 2014 1:03 am Post subject: |
|
|
Soundtracket bytt till T&L _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Mon Jan 20, 2014 7:16 am Post subject: |
|
|
Utan att förstöra varken spänning eller förväntan kan jag väl lägga in liten blygsam brasklapp: Som det var bestämt redan från början, på 80-talet, så kommer det att bli en tidsresa. Del 1 är "De Lätta Lekarnas Tid", del 2 och del 3 kommer att virvla runt i samtiden och kanske till och med ta läsaren in i helt andra och mer främmande tider.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Mon Jan 20, 2014 8:54 am Post subject: |
|
|
"Låter ju helt fantastiskt" _________________ FBOX
923 |