View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Wed Nov 13, 2013 2:36 pm Post subject: SETLISTA Boomtown Borlänge 12/11 |
|
|
Låtskrivar-clinic med AFR och Martin Frontman Andersson i regi av Boomtown.
Ett samtal i nästan två timmar, där AFR berättade om hur hans komponerande har utvecklats och förändrats under de senaste 50 åren. Olika inspirationskällor, testandet av olika musikgenrer, olika metoder och tekniker att skriva och att använda sig av instrument och ny teknologi. Han gick också in på olika sätt att förhålla sig till musikbranschen, marknaden, att vara entreprenör, att använda sociala medier m.m.
AFR framförde INGA GRÄNSER som ett exempel på en enkel folkrockliknande låt från 70-talet som står sig rätt bra stilmässigt än i dag.
AFR och Frontman framförde sedan den ca två år gamla TECKEN I TIDEN.
Och därefter VISST ÄLSKAR JAG DIG OCH DINA ARBETARBARN, som exempel på hur en rå snabb punklåt från 1978 kan bli en stillsam och fin ballad.
Kvällen avslutades med att Pierre Swärd-piano, Peter Holmstedt-bas, och Erik Berglund-trummor anslöt och gruppen framförde:
JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
EUROPA BRINNER
KOMEDIA
DET ÄR INTE SNÖN SOM FALLER
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Thu Nov 14, 2013 4:33 pm Post subject: |
|
|
Coolt!
En helt annorlunda pryl.
Bra att den finns rapporterad här nu för framtida forskning. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Fri Nov 15, 2013 1:28 pm Post subject: |
|
|
Suveränt - gärna fler sådana seminarier/spelningar! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sun Nov 17, 2013 3:16 pm Post subject: |
|
|
Mmmhade nog varit intressant att lyssna på men nya plattan är just nu mer spännande ändå Rosor o rost o fullständigt sjukt BRA _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
|