View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Fri Sep 13, 2013 12:41 am Post subject: SETLISTA BLIDÖSUND 12 sept 2013 |
|
|
Konsert nr 35 på s/s Blidösund. Sedvanlig skön stämning bland nya bekantskaper och välkända F-skallar, och extra tryck i bandet denna kväll.
Set 1:
VINDEN LÅTER OSS FÅ VA IFRED
SKUGGSPEL
ANNABEENOX
KUNGARIKE
ULLA HAU
SOM EN ÖRN ÖVER SOUTH DAKOTA
TAMBOURINES AND LOVERS
SKRATTA TILLS TÅGET GÅR
CAMILLAS SÅNG
GUDS ROSOR
Set 2:
MÖRKRET
STOCKHOLMSDRÖM
TOKYO LINE
OSÅRBAR
DRÖMGUIDE
LAGOM HÅRT
TOLV TIGGARE
JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
Extra:
DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ
SKÖRDEVISA
VIT FLAGG _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
HH
|
Posted: Fri Sep 13, 2013 9:40 am Post subject: |
|
|
Camillas sång! När hände det senast? Den vill jag höra inspelad tillsammans med first aid kit. |
|
Back to top » |
|
|
krikkola
|
Posted: Fri Sep 13, 2013 10:40 am Post subject: |
|
|
Tack för en grym kväll. Personliga höjdpunkter var Tambourines and lovers, med ett makalöst tryck och en fantastisk avslutning med Vit flagg. |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Fri Sep 13, 2013 11:38 am Post subject: |
|
|
Jämnstark kväll - helelektriskt all the way.
Dvs tex elektrisk bandversion av Barndom.
Fin ultrasällsynt öppning med Vinden låter oss få va ifred, en riktig båtlåt liksom nyupptäckta Stockholmsdröm.
Camillas sång också ovanlig och fin att höra.
Tambourines and lovers en riktig höjdare i set I - långt starkare än någonsin från stilla stilla till våldsamt crescendoklimax.
Och Guds rosor innehöll ett par minuter av lovely eteriskt Deadjammande. Alltid spännande versioner på den.
I set II utmärkte sig kanske den bästa Drömguide jag hört - piskande brutalt volymstark i sina passager - alla i bandet vrider ur sina instrument.
Och så Vit flagg som sällan spelats och aldrig riiiktigt suttit live i sina akustiska versioner. Men nu med bandet som kommer in mitt på precis som det ska vara. Perfekt! _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Fri Sep 13, 2013 1:44 pm Post subject: |
|
|
Båten är magisk.bandet var otroliga igår! Det magiska bestod också i att vara tokförkyld när jag gick dit och frisk i morse- champagne i förkajutan och firande av födelsedags - barn hjälpte nog till lite... Champagne är ju ett känt botemedel mot det mesta! Tokyo Line fungerade mycket bra live!
Bock o tack
Alla konserter borde vara så här glädje, nerv, nostalgi, drag, överaskningar och lite healing! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Mister Malcontent
|
Posted: Fri Sep 13, 2013 5:55 pm Post subject: Äntligen |
|
|
Vit flagg, äntligen! |
|