peter
|
Posted: Fri Sep 23, 2011 7:40 pm Post subject: |
|
|
Håller med dig Grönlund.
Jag hade sett i tidningen att Anders F hade kommit ut med en ny LP.Jag gick till skivaffären kollade i alfabetisk ordning efter bokstaven R,hittade fliken Rönnblom.Där hittade jag Ramlösa Kvarn och även DBSAD.Jag gick fram med RK till kassan,avlyssningsdisken,och tog dom två lurarna,det är säkert många av er som kommer ihåg.Såg ungefär ut som duschmunstycken, dom här var beigefärgade,en för vänster och en för höger öra.Lyssnade och slog till,betalade ca 32 spänn,gick hem........till nåt helt annat,röd plast monogramofon det fanns en volymratt så att man kunde kräma på.Tokiga grannar bankade i väggen,vem tänkte på grannar när Stygg Stygg Whisky strömmade ur högtalaren.Kollade på dom fina bilderna i albumet,den äldre mannen med skägg tänkte jag, Lois,den nakna tjejen Camilla eller var det hon på andra sidan bordet i SSW.Alltså den här plattan så många bra låtar,så många.
Nu skulle det dröja 2 år innan jag för första gången skulle få se Anders F i verkligheten,spela och sjunga live,men det är en helt annan historia.
//
Peter
Ps "där sekund är minut" "sedan är du nästan framme"Ds |
|