View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Micke L
|
Posted: Thu Apr 28, 2011 1:12 pm Post subject: Välkommen till verkligheten |
|
|
När Headmaster skrev "Välkommen till verkligheten" hade han möjligen Neil Youngs "Down by the river" i bakhuvudet då? Det är ingen anklagelse om plankning eller så utan en nyfiken undran bara...
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Thu Apr 28, 2011 2:31 pm Post subject: Re: Välkommen till verkligheten |
|
|
Micke L wrote: |
När Headmaster skrev "Välkommen till verkligheten" hade han möjligen Neil Youngs "Down by the river" i bakhuvudet då? Det är ingen anklagelse om plankning eller så utan en nyfiken undran bara...
Micke |
"Down By The River" finns alltid i huvudet... En fundamental låt, och framför allt inspiration till "Hon Sköt En Yuppie...", men ocskså till "Välkommen.." och "Drömguide"... Plus ett tiotal till som inte finns inspelade, än...
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Apr 28, 2011 8:45 pm Post subject: |
|
|
Då måste jag fråga om "Lång tid" på motsvarande sätt inspirerats av låten "Josie" med Steely Dan från Aja-albumet 1977? Här finns riff som liknar varann på ett intressant vis, även om melodierna är rätt olika. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Tue May 03, 2011 10:58 pm Post subject: Re: Välkommen till verkligheten |
|
|
Headmaster wrote: |
["Down By The River" finns alltid i huvudet... En fundamental låt, och framför allt inspiration till "Hon Sköt En Yuppie...", men ocskså till "Välkommen.." och "Drömguide"... Plus ett tiotal till som inte finns inspelade, än...
(F)Headmaster |
Tänkte väl det... _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
|