|
|
 |
 |
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Sun Oct 24, 2010 9:33 am Post subject: SETLISTA, Karlstad och Skottvång 22-23 oktober 2010 |
|
|
Första besöket på CAFÉ AUGUST i Karlstad.
Fint, intimt, tight, härlig publik.
Hoppas vi kan återkomma till sommaren för en utomhuskonsert.
Set 1:
1. JAG BEHÖVER DITT STÖD
2. GÅR INGET TÅG TILL HIMLEN
3. SKUGGSPEL
4. ELD OCH VATTEN
5. MAMMA HJÄLP MIG
6. GUDS ROSOR
7. BILLYS VÄNTAN PÅ ISABELL
8. JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
Set 2:
9. GRAND HOTEL
10. MER ÄN AMERIKA
11. DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ
12. RAMLÖSA KVARN
13. LÅNG TID
14. VÄLKOMMEN TILL VERKLIGHETEN
15. ULLA HAU
16. TOLV TIGGARE
17. OSÅRBAR
Extra 1:
18. DRÖMDE
19. DET ÄR INTE SNÖN SOM FALLER
Extra 2:
20. JESUS MARX OCH BILLY THE KID
--------------------------------------------
Återbesök hos Maria och Jan på SKOTTVÅNGS GRUFVA i Sörmländska skogarna söder om Åkers Styckebruk. Denna gång med fullt band.
Set 1:
1. MINNESBILDER
2. DIMMAN LIGGER TÄT
3. ELD OCH VATTEN
4. MAMMA HJÄLP MIG
5. GUDS ROSOR
6. CAVIAR PIZZA
7. HON SKÖT EN YUPPIE IDAG
8. JAZZ
9. JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
Set 2:
10. LAGOM HÅRT
11. SHOPPING CENTER
12. ANNABEENOX
13. DESOTO
14. ÖMHETSDESPERADO
15. LÅNG TID
16. KOMEDIA
Extra 1:
17. EUROPA BRINNER
18. DET ÄR INTE SNÖN SOM FALLER
Extra 2:
19. DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ
20. DRÖMDE
Två fantastiskt fina gig. En skön avslutning på höstturnén.
Nu tar vi paus under november och återkommer i december med julshower och LIVE FRÅN VÄLFÄRDEN.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
|
Back to top » |
|
 |
sunjan
|
Posted: Mon Oct 25, 2010 4:27 pm Post subject: |
|
|
JBDS är ju en riktigt raritet, jag kan knappt minnas om/när jag hört den för egen räkning!
Och Minnesbilder dyker också upp alltför sällan.
Bosjo skötte dokumentationen, får man hoppas?!
Ska bli spännande vad som framkommer i maratontråden... |
|
Back to top » |
|
 |
bosjo

|
Posted: Mon Oct 25, 2010 6:06 pm Post subject: |
|
|
sunjan wrote: |
Bosjo skötte dokumentationen, får man hoppas?!
|
Jomenvisst -- har just lyssnat genom inspelningen, och den blev bra, med undantag för några sekunder i början på det andra setet då min telefon ifånade sig... Har inte varit med om det förut, men ska stänga av telefonen i fortsättningen. AFRB hade inte börjat spela så ingen skada är skedd.
Genomlyssningen bekräftade mitt spontana intryck att det var en höjdarspelning, även med AFRB-mått. Höjdpunkterna var många -- en uppjazzad "Jazz", med härliga solon av björnligan; en tung "De Soto"; "Mamma hjälp mig" med banjoinpass av Jesper; och ännu en välkryddad "Komedia". Den här versionen borde naturligtvis kommas ihåg för Peter Rs fina solo, men Aggemyr snodde uppmärksamheten genom att helt sonika knalla av scenen mitt under "Lång tid". Först trodde jag att han skulle göra en "September-Blidösunds-Rothstein", och hämta en ny sträng, eller gå på muggen, men i stället ställde han sig längst bak i lokalen -- tack vare en trådlös mackapär höll han fortfarande kontakten med förstärkaren. Första gången som de första tonerna av Komedia levererats av någon som står tio meter från scenen? Jag antar att det hela var ett experiment inför nästa säsong; det borde vara perfekt att använda sådant på Blidösund, där det kan bli lite trångt om utrymmet ibland... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
 |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
 |
|
|
 |
|