FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Setlista Örebro 24/9-2010
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Setlista Örebro 24/9-2010
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Fri Sep 24, 2010 11:11 pm    Post subject: Setlista Örebro 24/9-2010
Reply with quote

Stadsträdgården Restaurang & Café, Örebro
Fredagen den 24 september 2009

SET 1:
1. Vildhonung
2. Eld och vatten
3. Billys väntan på Isabell
4. Mamma hjälp mig
5. Jag kysste henne våldsamt
6. Dimman ligger tät
7. Guds rosor
8. Desoto
9. Tolv tiggare

SET 2:
10. Lång tid
11. Välkommen till verkligheten
12. Lagom hårt
13. Shopping Center
14. Din barndom skall aldrig dö (akustisk)
15. Ulla Hau
16. Skuggspel
17. Annabeenox
18. Komedia

EXTRANUMMER:
19. Skördevisa
20. Europa brinner
21. Drömde

Tid: 2.14 effektiv speltid utan paus inräknad

Några ord om konserten kommer senare, sängen hägrar nu, men en sak är säker. Det finns inget bättre sätt att fira sin 40-årsdag på än med AFR Band på scen Very Happy .

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Sat Sep 25, 2010 10:07 am    Post subject:
Reply with quote

Tack för setlistan, Micke!
Och STORT, STORT GRATTIS i efterskott.
Vi ses den 17:e dec.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Sat Sep 25, 2010 10:11 pm    Post subject:
Reply with quote

Tack själv Anders och & Co för ett fantastiskt gig Cool .

Det var ett mycket sprakande elektriskt AFR Band som mötte ett knökfullt och fullsatt växthus. Jo, det är faktiskt så att Stadsträdgårdens restaurang är inrymt i ett växthus. Det märktes att Örebro-publiken hade saknat AFR & Co. Man inledde med en skön och relativt mjuk "Vildhonung" innan allt elektrifierades till max med en inspirerad "Mamma hjälp mig" och den faktiskt allra bästa version jag någonsin hört av "Kysste henne" sedan singelversionen 1980. Sedan följde ett slags makalöst upptempo-crescendo med "Dimman ligger tät, "Guds rosor", "Desoto" och en totalt magisk "Tolv tiggare" innan det var dags för en paus.

20 minuter och en iskall Ramlösa senare var vi redo för ytterligare ett set som inleddes med en lååååång, låååååång "Lång tid" som inte hade mycket gemensant med versionen på "Krig & fred"-albumet. Nu började också publiken vakna till på riktigt allvar och en kvinna ropade plötsligt på "Den fasta paviljongen i Säter" varpå följande konversation utspelade sig:
AFR: Den finns ju inte längre. Det är en lite knepig och tung låt. Den kan vi inte spela en sån här kväll. Ikväll ska vi ju ha kul.
KVINNAN I PUBLIKEN: Jamen vi har kul.
AFR: Men tänk på dom som sitter där. Dom har det nog inte så jävla kul. Thomas Quick och grabbarna.... (stort varmt leende mot publiken). Näääää.... vi ska spela en kärlekssång istället. Det sägs ju att jag inte har så många sådana....men här är en av dom.

Och så följer en skön version av "Lagom hårt". Det blir en kväll som går mestadels i nostalgins tecken med tio 70-talslåtar och 5 80-talslåtar. Men jag tror inte att någon i publiken verkade ha något emot det. Det blev en hel del allsång från gamla F-Heads som för länge sedan spelat sönder sina gamla vinylplattor och passade på att köpa en nyutgåva av "Din barndom skall aldrig dö". Kvällen avslutades med den givna F-headsklassikern i Örebro-kretsar "Skördevisa" samt "Europa brinner" och en snårig och vingligt skön "Drömde". Nu ser vi fram emot att julfestplanerna den 17 december går i lås. Tack för en alldeles underbar kväll grabbar.

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
russel



Joined: 28 Mar 2006
Posts: 29
Location: Örebro

 Post Posted: Mon Sep 27, 2010 7:42 am    Post subject:
Reply with quote

Tack Anders, Björn x 2 o Peter oså för setlista o orden, Micke!

En härlig konsert(även om jag stod längst bak framför baren o fick stå ut med en massa snack från del som inte hade vett att låta bli att babbla under spelningen)!!!
Jag får försöka komma tidigare nästa tillfälle!


Micke, Grattis i efterskott!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Mon Sep 27, 2010 5:15 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej
Håller helt med ovanstående inlägg,tillägas bör att det blev otroligt hett och svettigt till Skördevisa.Luftfuktigheten steg enormt,jag tyckte mig se några halvt slokande pelargoner resa sig snyggt.
Och AFR Band ni måste bara komma tillbaka snart.Tänk om samma kvinna är där önskar paviljongen,vad ska hända?

Tack för en makalös kväll Very Happy
//
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Setlista Örebro 24/9-2010
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group