View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Mon Aug 09, 2010 9:12 am Post subject: SETLISTA Karlskrona 7/8 2010 |
|
|
Vackra Bastion Aurora i Karlskrona. Lördagkväll. Ljummet och skönt. Inget regn. Perfekt konsert- och picknickväder. Publiken (drygt 1000 pers, kanske ännu mer) strömmade till vid 17-tiden och 18.00 började Frans Haraldsen den 6 timmar långa konsertkvällen.
AFR äntrade scenen 19.00 och körde:
1. DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ
2. MAMMA HJÄLP MIG
3. BILLYS VÄNTAN PÅ ISABELL
4. JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
5. ROSEN I REGNET
6. EUROPA BRINNER
7. DET ÄR INTE SNÖN SOM FALLER (Långsam A-moll verison tillsammans med Caj Karlsson på sångrefränger)
ExtraNummer:
8. DRÖMDE
Staffan Hellstrand, Johan Johansson, Cookies'n'Beans fortsatte sedan med sina separata avdelningar. Klockan 23.00 var det så dags för Caj Karlsson och det fina bandet med Robin Åkerman på trummor, Johan Glössner på gitarr, Oskar Appelqvist på keyboard, och Anders Svennson på bas. Bandet förstärktes dessutom av sångaren Linus Norda och saxofonisten Emma Essinger. I det långa avslutningssettet körde AFR och bandet en rykande "KOMEDIA" med Linus Norda på kör och Emma Essinger på sax.
Mäktig avslutingslåt kl 01.00 på natten var Staffan Hellstrands Lilla Fågel Blå med samtliga artister på scen.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
EoB
|
Posted: Wed Aug 11, 2010 8:09 am Post subject: |
|
|
Det var en ljuvlig kväll/natt och F-head nr 1 var briljant (som vanligt) både ensam och tillsammans med dessa härliga musiker/artister. Man bara njöt av all denna musik som flödade kvällen lång. Hoppas att det blir fler spelningar på Bastionen. Perfekt ställe för sommarkonserter.
Vi ses
EoB
Hon håller ut över vintern och får en blomma.......  |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Thu Aug 12, 2010 11:19 pm Post subject: |
|
|
Härligt att de gamla försvarsverken kan användas för kultur av detta slag istället!
Välkomna till Vendel fredag kväll! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
|