View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Tue Dec 20, 2005 8:52 pm Post subject: |
|
|
sunjan wrote: |
Micke, jag har börjat tanka över WAV-filer till min burk hemma.
Jag har inte sysslat så mycket med vines och Bittorrent själv, hur rekommenderar du att man lägger upp det?
Bengofury har rutin på att stycka upp låtar och snygga till WAV (typ i SoundForge, CoolEdit Pro) och jag har en stående inbjudan att få gå en liten kurs hos honom hur man gör detta på smidigaste sätt. Har inte hunnit titta in hos honom än, trots att han bor nästgårds...
/Jan |
Jan, kanske blir det lite tid över i helgerna? BitTorrent är liksom en sjukdom här, men vines (eller trees) är nog lämpligare då många här kanske tycker det är lättare att kopiera CD än att tanka FLAC-filer etc.
God Jul God Jul Alla F-Heads!!! _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
 |
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Tue Dec 20, 2005 8:54 pm Post subject: |
|
|
Karin wrote: |
Det kanske inte är så svårt som det låter,eller kan jag lära mig oxå tro?
Kramar, stora julkramar
Karin |
Inge' svårt alls Karin, jag kan ju
God Jul! _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Wed Dec 21, 2005 8:30 am Post subject: |
|
|
bengofury wrote: |
Inge' svårt alls Karin, jag kan ju
God Jul! |
Va du är söt... det finns alltså hopp för mig ...
Goa Julkramar
Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Janne

|
Posted: Tue Sep 19, 2006 3:56 pm Post subject: |
|
|
Hejsan!
Janne heter jag och är ny här. Jag ser att det här är en gammal diskussion, men det låter intressant, tycker jag. Har själv inga liveinspelningar (med Anders) att stoltsera med, men skulle gärna delta i någon form av distribution (som vines eller så).
Har det hänt något på den här fronten sedan i vintras, eller ligger det på is så länge?
Och vad tycker Anders om det här? _________________ Det här är ett stycke text som har lagts till i det inlägg du läser... |
|
Back to top » |
|
 |
sunjan
|
Posted: Wed Oct 04, 2006 11:47 am Post subject: |
|
|
Naej, det har inte blivit tid för någon överföring i större skala. Jag skulle behöva lite semester för att kunna ägna mig åt att skyffla över filer...
Fortsättning följer!
/Jan |
|
Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Fri Oct 06, 2006 4:06 pm Post subject: |
|
|
Vi pratade ju lite om detta med "inofficiella" bootlegs under F-vandringsträffen och kom fram till att man ju skulle kunna sköta vines och såna saker i F-Box-forumet så att det, så att säga, är en sluten krets som sprider inspelningar sinsemellan.
Eftersom Sunjan har dåligt med tid att för att föra över sina inspelningar i vinebart tillstånd (synd, för du verkar onekligen sitta på en guldgruva ) så funderar jag på om man inte skulle kunna börja med att lägga de låtar som inte kom med på LFDMZ på en CD-R och vina den i slutet sällskap för intresserade. Som ett alternativ till att Anders pytsar ut bonusmaterial från Örebro-konserterna på hemsidan. Vinet skulle alltså endast röra dom som är F-Boxägare eller har köpt LFDMZ via hemsidan. Förutsättningen är naturligtvis att det är ok för Anders.
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
Janne

|
Posted: Fri Oct 06, 2006 7:20 pm Post subject: |
|
|
Jag är vanligtvis inte särskilt pigg på sådana här exklusiva sammanslutningar - de tenderar att bli elitistiska efter ett tag. Men det är onekligen en bra idé!
Vi F-boxägare (och/eller LFDMZ-köpare) har ju på sätt och vis "bevisat" någon slags lojalitet eller hängivenhet gentemot Anders och hans musik. Och i dagens vilt fildelande klimat är det kanske att se som en trygghetsfaktor om distributionen sker inom en sluten krets som dessutom är lojal mot upphovsmannen.
1400 spänn vore billigt för förmånen att få ta del av en sådan skatt! _________________ Det här är ett stycke text som har lagts till i det inlägg du läser... |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Fri Oct 06, 2006 7:28 pm Post subject: |
|
|
Tjena alla glada, befinner mig just nu i Tukiet, men... kan inte lata bli att ga in pa forumet...
-gick inte diskussionen aven att vi skulle kunna ha detta med inofficiella bootlegs inom SRV, da blir det som en extra krydda for den innersta kretsen, eller hur?
Hur som helst, lurigt som bara den att skriva utan att anvanda sig av de tre sista bokstaverna...
Fortsatter att sola och bada en vecka till...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
hypno

|
Posted: Sat Oct 07, 2006 1:56 pm Post subject: |
|
|
Man vill ju alltid ha mer av bra musik. så ser framemot senaste blidösund på någon sorts officiell bootleg
(om 16 timmar går planet mot turkiet. Vi kanske ses där nere eller hur Karin? ) _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Sat Oct 07, 2006 2:00 pm Post subject: |
|
|
hypno wrote: |
(om 16 timmar går planet mot turkiet. Vi kanske ses där nere eller hur Karin? ) |
Trevlig resa!
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
hypno

|
Posted: Sat Oct 07, 2006 2:19 pm Post subject: |
|
|
Micke L wrote: |
hypno wrote: |
(om 16 timmar går planet mot turkiet. Vi kanske ses där nere eller hur Karin? ) |
Trevlig resa!
Micke |
Tackar.. vi åker i ett sällskap på 16 personer  _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Mon Oct 09, 2006 8:22 am Post subject: |
|
|
Dessa framförda idéer låter intressanta. För mig är det OK. Låt oss ta diskussionen vidare. Vem gör vad? Och hur gör vi det?
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Mon Oct 09, 2006 9:05 am Post subject: |
|
|
Headmaster wrote: |
Dessa framförda idéer låter intressanta. För mig är det OK. Låt oss ta diskussionen vidare. Vem gör vad? Och hur gör vi det?
(F)Headmaster |
Ja, alltså om vi exempelvis gör ett vine på "outtakes" från Örebro 13-14/9 så kan jag "administrera" vinet och se till så att det funkar, om det behövs. Skicka ut masterdiscen till första personen på listan och så och sedan se till att den återvänder till Anders om det är han som står för mastern i Örebro-fallet.
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Mon Oct 09, 2006 10:59 am Post subject: |
|
|
I was with you down in Acapulco
Trading clothing for some wine
Smelling like an old adobe woman
Or a William Burroughs playing for lost time
I was thinking about my mother
I was thinking about what's mine
I was living my life like a Hollywood
But I was dying on the vine
Who could sleep through all that noisy chatter
The troops, the celebrations in the sun
The authorities say my papers are all in order
And if I wasn't such a coward I would run...
...och så vidare. Får alltid den där låten Dying on the Vine (John Cale) i skallen när jag läser om vine men jag förmodar att jag är snett ute. "Administrera vinet och se till så stt det funkar" Men det låter ju helt fantastiskt, Micke! Promille?...  _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Mon Oct 09, 2006 11:22 am Post subject: |
|
|
Och jag får Randy Newmans 'Vine Street' från Van Dyke Parks 'Song Cycle' album i huvudet...
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
|