FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Illegala rapporter på F-sajten?
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Talking in F-major » Illegala rapporter på F-sajten?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ingvar

Post Posted: Sat May 20, 2006 8:52 pm    Post subject: Illegala rapporter på F-sajten?
Reply with quote

Hej,
någonstans i F-box-boken har jag läst att de illegala rapporterna skulle finnas på denna eminenta sajt. Givetvis kan jag inte finna detta ställe igen... men på sid 84 så kan man läsa att dessa illegala rapporter skall finnas i "Fosterlands" texthäfte. Men ingenstans finner jag dessa rapporter här på sajten.

Jag skäms litet när jag inser att jag inte läst dessa rapporter, visserligen har väl skivan stått här 25 år.... och rapporterna som är 17 till antalet verkar helt obekanta Ev. har jag kanske läst dem men inte fattat något och därför har de fallit glömska.

Men visst vore det fint att få ut dessa (inte helt lättbegripliga) Illegala Rapporter på sajten. Om de finns här - ja då är de väl gömda och förtjänar att dras fram i ljuset.

Som jag nu åkt på en kraftig sommarförkylning som jag försöker bota med tedrickande, kan jag inte precis påstå att jag blir klokare av dessa texter vare sig med eller utan te.
Det kanske måste vara "tunisiskt té utav den gröna slemmiga sorten" som får hjärnan att skärpa sig ?

Alltså - två önskemål: låt alla läsa de Illegala Rapporterna, och var kan man köpa detta fantastika "tunisiska té" som dessutom är "idealiskt för spända situationer".

Hälsn. Ingvar
hypno

Post Posted: Sun May 21, 2006 6:37 pm    Post subject:
Reply with quote

illegala rapporter? Nu blir jag allt lite nyfiken och vill gärna veta lite mer Wink

Hfb FhF aA

http://www.boulevarden.se
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Ingvar

Post Posted: Sun May 21, 2006 8:26 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej,
ähum, jo - det är alltså en sammanhängande rapport från en händelse som utspelats i någon sorts parallellvärld 1966, av allt att döma efter någon sorts krig. Texterna är prydligt staplade på c:a 17 små lappar liksom. Det enda skiljetecken som förekommer är kolon. Efter att läst igenom dessa några gånger i går kväll förundras jag över att någon levande varelse kan skriva en text på detta sätt utan att använda vare sig punkt eller komma och ändå få det att verka naturligt...

De finns på textbladet som är tryckt på båda sidor i dubbel LP-format och vikt på mitten. De illegala rapporterna upptar sålunda sidan 1 och 2, medan sångtexterna tar sidan 3 och 4.
Jag har iallfall kommit på varför jag inte sett dessa Illegala Rapporter när jag köpte skivan c:a 1980 eller kanske 81 - och det är så enkelt att jag har nog inte tagit ut textbladet eftersom Anders F textar (uttalar) sina sånger så väl att man inte har anledning att titta i texten (precis som den store Karl-Gerhard var så bra på)

Jag antar att vår Headmaster kommer med ytterligare förklaringar, för har finns mycket att förklara - alltså inte bara varför texten undanhålles Twisted Evil för alla som inte råkar äga "Fosterlands-LPn".

Hälsn. Ingvar
Headmaster

Post Posted: Mon May 22, 2006 5:39 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, det är inte för inte som dessa rapporter är... illegala.
För att de skall bli legala, och kunna läggas upp på F-SITE, så måste de redigeras. Vilket just nu görs. Och också för att de, som det nämns i F-BOX boken, delvis ingår (och närmare kommer att föklaras) i projektet 'Boken Om Boulevarden'.
Återkommer i ämnet.

(F)Headmaster
Ingvar

Post Posted: Tue May 23, 2006 5:35 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej och tack för ditt positiva men litet slingriga svar Headmaster,

jag kunde väl tro att något var på gång...

Men hur var det nu med detta "gröna tunisiska té utav den slemmiga sorten som är så bra vid spända situationer" ?

Som det här börjar bli riktigt spännande, kanske fler än jag som behöver en "hint" om vad detta är för slemmig soppa - detta gröna tunisiska té??
Jag testar med ett tyskt helt normalfärgat te som lär ha sitt ursprung i Rüdesheim... men jag blir bara ännu mer nyfiken så det snurrar i skallen!!

Om det så här c:a 40 år senare fortfarande går att få tag på detta tunisiska gröna te, kanske det vore något att ta upp i F-shoppen ?

Bästa hälsningar / Ingvar
Karin

Post Posted: Wed May 24, 2006 4:34 pm    Post subject:
Reply with quote

Det verkar vara något bekant över detta gröna tunisiska té, hmm!

Kramar Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
andersf.com Forum Index » Talking in F-major » Illegala rapporter på F-sajten?
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003