View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Karin
|
Posted: Wed May 10, 2006 9:43 am Post subject: Kjell Höglund |
|
|
Kjell har ju kommit ut med en ny skiva... någon som har köpt den eller lyssnat på den?
Själv har jag bara hört Jonny Dandalero och det är ju årets mest medryckande låt, helt sjukt bra... men blir ju skitglad...
Bra musiker har han ju med sig på skivan oxå: Björn Rothstein, Lasse Bax och Johan Johansson...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Fri May 12, 2006 8:10 am Post subject: Re: Kjell Höglund |
|
|
Karin wrote: |
Kjell har ju kommit ut med en ny skiva... någon som har köpt den eller lyssnat på den?
Själv har jag bara hört Jonny Dandalero och det är ju årets mest medryckande låt, helt sjukt bra... men blir ju skitglad...
Bra musiker har han ju med sig på skivan oxå: Björn Rothstein, Lasse Bax och Johan Johansson...
Kram Karin |
Nej, jag har inte hört någonting från Kjelles nya CD men musikeruppställningen är ju klart grym. I det sammanhanget så är det väl också läge att tipsa om Johan Johanssons egna plattor. Solodebuten "Flum" bör ju finnas i var man och kvinnas skivsamling. Så också CD:n "Bombpartyt" med hans gamla grupp Strindbergs som jag faktiskt rankar som en av de bästa svenska rockplattor som gjorts. Tyvärr är den sedan länge utgången ur MNW:s lager och det är baske mig en skandal.
Micke |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Fri May 12, 2006 4:02 pm Post subject: |
|
|
- och jag tycker om KSMB och då Sardjentpepperskivan i synnerhet...
Att vara själv hemma och sätta på den på hög volym, då jäklar kan vad som helst hända
Men det skulle vara kul att höra de andra skivorna som du skriver om...
-går det att lösa någon gång i framtiden tro???
Soliga Kramar Karin |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Sun May 14, 2006 8:37 pm Post subject: |
|
|
Karin wrote: |
- och jag tycker om KSMB och då Sardjentpepperskivan i synnerhet...
Att vara själv hemma och sätta på den på hög volym, då jäklar kan vad som helst hända
Men det skulle vara kul att höra de andra skivorna som du skriver om...
-går det att lösa någon gång i framtiden tro???
Soliga Kramar Karin |
Mmmm... KSMB var ett band det... Många bra låtar det bandet gjorde. Blir mycket nostalgisk fast ändå inte. Deras texter är ofta högaktuella fortfarande, tyvärr. Älskar deras avskedslive-LP "De e för mycke". Har läst nånstans att dom var helt orepade och jäääävligt osams och... jösses vilken energi och aggression i musiken som föddes ur det. Helt otroligt.
Men Strindbergs alltså... innan jag hittade den där LP:n "Bombpartyt" i skivaffären så fanns den i musiklyssningsrummet på Stadsbiblioteket i Eskilstuna. Ojojoj, vad deras ex måste vara sönderspelat. Jag och en kompis var där flera gånger i veckan och lyssnade. Den plattan är en av dom skivor som jag nog kommer att bära med mig resten av livet djupt, djupt inom mig. Den är förknippad med så otroligt mycket känslor, upplevelser och erfarenheter. Underbara texter.
Såg till min glädje när jag sökte efter Strindbergs på CDON att det förra vintern kom en samling som heter "Släktklenoder 82-84" som innehåller 8 av 10 låtar från "Bombpartyt" samt material från deras övriga två fullängdare. Faktiskt ett givet köp eftersom det här är låtar som har varit svåra att få tag på rätt länge. Dessutom så finns det ju en utsökt samling med Johan också som heter "Sånger ur trähatten 1982-2000" som innehåller mycket av det bästa som Johan har gjort.
Micke |
|
Back to top » |
|
|
|