View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Mon Apr 25, 2016 7:56 am Post subject: FREAK SHOW – Det nya skivprojektet!!! |
|
|
Här kommer lite ny information om det nya projektet.
Men först:
Återigen STORT TACK till alla ni som skickat in önskemål om vad ni vill höra på den kommande LIVEKONSERTEN 6 maj på Katalin i Uppsala, som kommer att videofilmas; och även tack för de fantastiska tips och råd jag har fått om hur den fortsatta skivproduktionen bör fortsätta...
Det nya projektet:
Projektet FREAK SHOW jag startade vid årsskiftet inkluderade en CD och en DVD + tillhörande bok med konst. Till detta skulle en konstutställning visas vid tiden för release, nån gång på våren 2017.
Tanken var också att några låtar + nån extra bonuslåt skulle brytas ut och släppas på en VINYL, eftersom det har varit många förfrågningar om vinylskivor.
Men eftersom jag nu också har överraskats med en 70-årspresent från vänner och F-heads, i form av en dags inspelning och en dags mix i anrika studion Atlantis, så har jag fått revidera och komplettera projektet något… Men bara till det bättre.
Inspelningen som vi gör på Atlantis den 24 maj blir av 4-5 specialskrivna kompositioner som kommer att inkorporeras tematiskt i det ursprungliga projektet FREAK SHOW. Men det blir denna analoga inspelning som kommer att graveras och ges ut på vinyl.
Inspelningen på Atlantis kommer att ske inför en liten publik (ca 20-25 pers) och en speciell inbjudan kommer att skickas ut av Gudrun inom kort.
Planen är sedan att denna vinyl kommer att släppas innan jul som ett första smakprov på det stora projektet FREAK SHOW. CD-DVD-Bok och utställning är sedan planerad för våren 2017.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Mon Apr 25, 2016 1:31 pm Post subject: |
|
|
Mycket godis i påsen!
Enda nackdelen med Projekt Freak Show är väl att 2017 inte infaller förrän 2017.
_________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Mon Apr 25, 2016 11:03 pm Post subject: |
|
|
Det låter ju helt fantastiskt även om det är lite långt till 2017 _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
A.S.
|
Posted: Tue Apr 26, 2016 12:52 am Post subject: |
|
|
Toppen! Först en analog julklapp, och senare hela paketet, tala om ljusnande framtid för oss f-heads!
A.S. |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Sun May 01, 2016 8:49 pm Post subject: |
|
|
2017 lurar redan runt hörnet, så jag är lugn - snart är vi där _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
A.S.
|
Posted: Wed May 25, 2016 6:54 pm Post subject: |
|
|
Fyra, helt lysande, nya låtar spelades in i Atlantis studio, resultatet kommer att bli en helt outstanding vinyl, jag lovar!, jag var där!
Texterna, melodierna och framförandet, MAGIC!
A.S. |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Thu May 26, 2016 3:01 pm Post subject: |
|
|
Precis!
Exakt!
_________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
peter
|
Posted: Fri May 27, 2016 1:05 pm Post subject: |
|
|
ja, den eftermiddagen går till historien, och "historien ligger framåt".
Tack
//
Peter |
|
Back to top » |
|
|
|