View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Thu Sep 04, 2014 8:21 am Post subject: SETLISTA BLIDÖSUND 3 sept |
|
|
Hosta, feber och rinnande ögon kunde inte hindra bandet från att koka som aldrig förr på årsmötet ikväll.
AFR BAND på S/S BLIDÖSUND, F-Head årsmöte nr 37
Anders F Rönnblom, Peter R Ericson, Björn Rothstein, Björn Aggemyr, Carl Ekerstam
Set 1
TUNN TUNN TRÅD (AFR solo)
STOFESEXPANDYL (AFR solo)
DEN RELATIVA SANNINGEN ( AFR solo)
VEM STYR LANDET (AFR solo)
HAR DU SETT MIN BRODER JOSEF (AFR solo)
MAMMA HJÄLP MIG (AFR + Peter R)
KUNGARIKE (AFR + Peter R + Carl Ekerstam)
CAVIAR PIZZA
TOKYO LINE
OSÅRBAR
KOMEDIA
Set 2
SKA VI ANFALLA (Peter R solo)
NATIONAL HERO (Peter R solo)
GRATISERBJUDANDE
VILDHONUNG
BILLYS VÄNTAN PÅ ISABELL
TAMBOURINES & LOVERS
GUDS ROSOR
DESOTO
SKRATTA TILLS TÅGET GÅR
JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
Extra
DRÖMDE
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Thu Sep 04, 2014 2:40 pm Post subject: |
|
|
Bra som vanligt trots vissa förkylningssymptom -- mest charmigt - i början
Att börja m en "avslutningslåt" avskalad är inte så dumt! Har vi väl stött på förr m tex osårbar?
Broder Josef alltid välkommen - nu m munspel!
Vem styr landet är nog bra nog att bli kvar länge på spellistor och ingen slump att den finns i två versioner på senaste plattan- lite som he they my my.... Viss Crazy horse inspiration också hos bandet och när man inte trodde CP gick att göra i ännu grymmare varianter.... Ny gitarrist ny större tyngd !
Riktigt skön gretchversion också i Mamma Mamma hjälp mig o drag i Skratta till tåget går, ja man önskar ju dubbla längden men det gjorde nog inte tappra sjuka bandet just igår. _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Leverpalt
|
Posted: Thu Sep 04, 2014 9:33 pm Post subject: |
|
|
Å attans: Stofésexpandyl-Relativa sanningen-Vem styr landet var ingen dålig svit. Hade varit kul att höra... |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Thu Sep 11, 2014 4:42 pm Post subject: |
|
|
Får skriva några ord om denna speciella kväll.
Speciell som alltid på Blidösund – nya låtar, sällsynta låtar, nya arr, nya setlistemodeller… men nu också med sjuka bandmedlemmar.)
Ok vi tar det i ordning.
Krossarpunken Tunn Tunn Tråd kan ramla in på slutet av en spelning om Arnbert är närvarande. Men inledde nu som helt akustisk sololåt.
Set 1 fortsatte med en lång svit helt akustiska – bara det ovanligt – och med tex såna rariteter som Stofesexpandyl från 1971 (livespelad 12 gånger någonsin enligt F-biografin) och Den Relativa Sanningen (som var relativt frekvent 89/90, ja typ bara spelad 89/90) – också den högt önskad av viss publik.
Som total kontrast – när bandet går på blir det pedalernas afton.
Herregud vad elektriskt det blev!
Spejsigt atmosfäriska gitarrer x 3 krigande in och ut i varandra plus rytmsektionens Björn och Björn. Galet, melodiskt och med helt nya tänk – riktigt denna ljudbild har inte hörts sedan Mick Ronson & Hawkwind 1973 körde Crazy Horse-covers från 2014. En vacker ljudmassa av elektriska strängar.
Set 2 inleddes med en klassiker och en outgiven från Peter R.
Billys Väntan föregicks av kul halvminutsmiss när Rönnblom var på tre låtar samtidigt.
Guds Rosor – långt jamavsnitt för alla gitarrer med pedalarsenalen på max.
Desoto – härligt Feat-funky för tre gitarrer och bästabästa rytmsektionen!
Tåget spårade ur perfekt från en solopassage och otippat in i trumsolo. Otippat för Rothstein också som efter lite brottning med att spela solo i tågtakt smög tillbaka låten i låten.
Och så en stilla Drömde på övertid efter att båten landat.
Och sen ställde bandet in resten av veckan då flera var råsjuka vid det här laget.
Bra konsert! _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Tue Sep 30, 2014 10:28 pm Post subject: |
|
|
Tack för alla goda rapporter, och hoppas alla tillfrisknat nu!
Relativa sanningen hade jag gärna hört live!
Ses framöver! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
|