View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Thu Jun 26, 2014 7:31 am Post subject: SETLISTA ÅRSMÖTE 36 BLIDÖSUND 25/6 2014 |
|
|
ÅRSMÖTE NR 36 s/s BLIDÖSUND, STOCKHOLM
1
OSÅRBAR
GRATISERBJUDANDE
VILDHONUNG
ELD OCH VATTEN
ANNABEENOX
TAMBOURINES & LOVERS
CAVIAR PIZZA
TOKYO LINE
STYGG STYGG WHISKEY
DESOTO
JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
2
HEDERSMAN
KOMMER KÄRLEKEN IGEN, KOMMER BARNEN ATT FÖRSTÅ
ULLA HAU
STOCKHOLMSDRÖM
SKRATTA TILLS TÅGET GÅR
EUROPA BRINNER
LAGOM HÅRT
TOLV TIGGARE
OSÅRBAR
extra
DRÖMDE
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Jun 26, 2014 7:56 am Post subject: |
|
|
Stort och varmt tack för ännu en spännande årsmötesspelning! Höjdpunkter för mig var
* Annabeenox, alltid lika sugande suggestiv och helt i fas med de svagt böljande havsvågorna.
* Stockholmsdröm, perfekt soundtrack till de förbipasserande stadsvyerna och en av mina absoluta F-avoriter alla kategorier.
* Tokyo Line, första gången jag ser/hör den med AFR live, och den satt som en smäck. Har lyssnat mycket på den låten med Anna&Idde.
* Desoto, med sitt speciella extrariff som inte finns på skivan. Fullt ös överhuvudtaget i första set och en klart positiv upplevelse att höra nye bandmedlemmen Calle (Kalle?).
* Hedersman, en stabil låt från en av mina favoritskivor Ug 1.
* Tolv tiggare, kanske tajtare ös än nånsin? ALltid en showstopper live.
* Att både börja och sluta med Osårbar säger något om spelningens intensitet...(och basproblemet i början gjorde det bara mer spännande...)
* och så där kan man ju hålla på som vanligt...
Alltid en höjdpunkt dessutom att träffa alla härliga F-heads!
Glad sommar med dito nattsregnmoln, sol som tittar fram och vind som låter oss få va ifred!
Arnie _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Thu Jun 26, 2014 12:55 pm Post subject: |
|
|
Ja det var ju en afton som hette duga!
Duga!
F-heads everywhere.
En sprudlande Rönnblom.
Båtdebut för nya bandsättningen.
Och herregud vad bra det lät!
Några höjdpunkter:
Desoto - Little Feat är fina! Suveränt tungt gung med vassa kanter.
Hedersman är en ovanlig höjdare.
Kommer kärleken igen... blev råfunky nerför Shakedown Street. Väldigt bra livelåt numera. Och sällsynt.
Ulla Hau - mycket bra strömlinjeformad version.
Stockholmsdröm växer och växer för varje gång den luftas. Något helt annat än studioinspelningen.
Caviar Pizza - återigen en kanonversion. Alltid kanon!
Lagom Hårt lyfte sig till höga höjder den också.
Syns i september om inte förr. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Mister Malcontent
|
Posted: Thu Jun 26, 2014 3:29 pm Post subject: |
|
|
Vilket drag! Speciellt efter paus. Då blev trycket hårdare än i Blidösunds ångpanna! |
|
Back to top » |
|
|
Candyman
|
Posted: Thu Jun 26, 2014 6:14 pm Post subject: |
|
|
En härlig kväll tillsammans med andra F-heads. Tror även att några ur publiken som inte tidigare verkar ha hittat Anders & Co gjorde det igår kväll.
Hibbitt och Arnie har sammanfattat det hela väl så det finns inte mkt att tillägga.
Första gången jag hör Tokyo Line live (förutom då Anna & Idde körde den på födelsedagsfesten på Mosebacke). _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Thu Jun 26, 2014 8:22 pm Post subject: |
|
|
Ja det var en magisk kväll (igen!) |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Thu Jun 26, 2014 10:16 pm Post subject: |
|
|
Tack!
Det lös om bandet!
Nåt fel på mig som tycker årets första båtspelning tagit över Midsommarafton som sommarens höjdpunkt!
Blev kort förmöte på Wirströms för mig denna gång men även det en tradition att vårda. Skönt gäng!
Livfull och bra spelning.
Nästan konstigt hur bra båtspelningarna alltid är.
Gillar bäst med nya sättningen att det är ner rock! Just avsaknaden av en akustisk låt som Din barndom eller Broder Josef som kontrast blev då enda plumpen. Men drömde i full utstyrsel var cool o bra men ingen kontrast. Helheten redan Såå bra - vilket drag! Gung , redan så tight!
Hedersamt att spela Hedersman ! En favorit!
Och på måndag blir det nostalgifrossa med fotboll på gamla fina Sthlms Stadion mitt i VM - yran när DIF får danskt besök - visst är rymdskeppet " praktiskt " trots att dela m lillbajen men Stadion är och förblir vackrast och mest stämningsfylld bland arenor i Sverige och arkitektoniskt fulländat vacker - ungefär som Fina Blidösund! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
|