View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Banjoman
|
Posted: Tue Dec 17, 2013 8:45 am Post subject: EXIT JESPER LINDBERG |
|
|
På grund av tidsbrist avslutar nu Jesper Lindberg sitt fasta medlemskap i Anders F Rönnblom Band.
"Det har varit många mil och många spännande konserter med detta fantastiska band. När jag ser igenom mina anteckningar räknar jag till 87 F-sånger som vi framfört. Antagligen ett rätt oslagbart rekord när det gäller repertoar för ett rockband, och definitivt ett rekord när det gäller originalmusik.
Min sista spelning som fast bandmedlem blir på Akkurat i Stockholm den 22 december. Fortsättningsvis är naturligtvis dörren öppen för nya spännande samarbeten i olika former, i F-studion i Gröndal eller på scenen.
Rock On!"
Jesper Lindberg _________________ I G-dur längs E4:an och Vintergatan |
|
Back to top » |
|
|
Kålle
|
Posted: Tue Dec 17, 2013 6:55 pm Post subject: |
|
|
Oj vad tråkigt! Din starkt lysande stjärna har alltid höjt bandet. Hoppas på fler sporadiska inhopp/samarbeten! _________________ JAG ÄR INTE RIKTIGT SÄKER... DET KAN OCKSÅ VARA FEL...
MEN JAG LEVER, “OH, LA-LA-LA”... |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Wed Dec 18, 2013 10:32 am Post subject: |
|
|
Tack Jesper för alla magiska toner. Det finns många minnen...
Men vi kommer säkert att fortsätta att skapa musikaliska möten i nya former.
It' a never-ending song, a never-ending trip.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Wed Dec 18, 2013 5:54 pm Post subject: |
|
|
Ajaj en, två dimensioner av bandet försvinner.
Banjo bort är trist för banjo är ju helt rätt när banjo är helt rätt.
Men ännu mer avtryck gjorde ju den där livsfarligt svidande steelen som krigade i botten på Drömguider och Yuppies.
Nu får kvarvarande strängmän jobba järnet!
Ok det är väl bara att gilla läget.
Men det blir ju kul när du gästar förstås. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Wed Dec 18, 2013 9:55 pm Post subject: |
|
|
Mycket tråkigt att höra, men vi får hoppas på många gästspelningar! |
|
Back to top » |
|
|
A.S.
|
Posted: Tue Dec 24, 2013 12:11 am Post subject: |
|
|
Tack Jesper för allt genom åren och på förhand tack för det du kommer att göra. Hoppas se dig på scen snart igen, oavsett sammanhang, du sanne musikant med ton så briljant!
GOD JUL och ALLT GOTT för framtiden.
A.S. |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Thu Dec 26, 2013 1:32 am Post subject: |
|
|
God fortsättning Jesper- vi ses om än kanske inte på varje spelning _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Fri Jan 03, 2014 2:51 pm Post subject: |
|
|
Tusen tack Jesper för dina alltid så levande bidrag till F-soundet anno 2000-tal! Banjo, steel mm färgar låtar som Osårbar och JMBTK på ett ovärderligt sätt. Särskilt tack för att du kom med till Vendel två gånger och spelade skjortan av mina gäster!
Lycka till med allt i fortsättningen & hoppas vi ses på en & annan spelning framöver! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
|