View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Micke L

|
Posted: Sat Sep 28, 2013 11:39 pm Post subject: Setlista East West Sushi Grill, �rebro 28/9-2013 |
|
|
SETLISTA:
1. Skratta tills t�get g�r
2. Stygg stygg whisky
3. Dimman ligger t�t
4. Tambourines & lovers
5. Jag kysste henne v�ldsamt
6. Mamma hj�lp mig
7. �mhetsdesperado
8. Annabeenox
9. M�rkret
10. Tolv tiggare
11. Os�rbar
EXTRANUMMER:
12. Sk�rdevisa (G�st: Bj�rn "Lycklig" Wallgren fr�n Generalerna)
13. Det �r inte sn�n som faller (G�st: Bj�rn "Lycklig" Wallgren fr�n Generalerna)
L�ngd: 67 min
BANDET:
Anders F R�nnblom
Peter R Ericson
Jesper Lindberg
Bj�rn Aggemyr
Bj�rn Rothstein
Eftersom Anders F R�nnblom denna kv�ll delade scen med Sala-bandet Generalerna s� blev det ett kort, r�tt, kompakt och politiskt elektrifierat set inf�r en ganska st�kig l�rdagspublik. M�nga av l�tarna �r skrivna f�r l�ngesedan men texterna kunde lika g�rna vara skrivna idag. Efter att i morse ha l�st i DN om FN:s klimatpanels alarmerande rapport om jordens klimat k�ndes det helt r�tt att h�ra "Jag kysste henne v�ldsamt". "M�rkret" bjuder p� de st�ndigt aktuella visdomsorden "M�rkret faller p� igen �ver mig och �ver hela Skandinavien / Och �ver domarna som d�mde dig min v�n / Vad h�nde sen? / M�rkret �r ett leende som ligger stilla �ver ditt beteende / Ljuset finns men det �r ingenting f�r seende / Vilket skeende". "Tolv tiggare" �r s� tung och elektrisk att det ligger ett sprakande neonskimmer �ver stan som str�cker sig �nda bort till miljonprogramsomr�dena och ber�ttar f�r dom som tappat allt hopp att det faktiskt fortfarande finns artister som bryr sig. Och med tre m�nader kvar till julens sjuka konsumtionshets s� k�ndes det faktiskt helt perfekt att avsluta med "Det �r inte sn�n som faller". _________________ "Popjournalistik �r n�r folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala f�r folk som inte kan l�sa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
HH
|
Posted: Mon Sep 30, 2013 9:19 am Post subject: |
|
|
Och om man som jag gjorde stannade och s�g Generalerna fick man se Anders F och Rothstein medverka p� de tv� avslutande l�tarna "Kvart i fem" och "Raj raj". |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Mon Sep 30, 2013 9:44 pm Post subject: |
|
|
Tung inledning med t�g, whisky och dimma! Stygg whisky m�ste vara l�nge sen sist. H�rligt �rebro! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
|