View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
peter
|
Posted: Fri May 18, 2012 8:20 pm Post subject: F-Biografin F-Samlingen |
|
|
Wow vilket snyggt paket, boken ser tjock ut och 4 cd skivor.Det blir en spännande höst , ja framtiden ser ljus ut
//
Peter |
|
Back to top » |
|
|
vigge
|
Posted: Sat May 19, 2012 4:25 pm Post subject: |
|
|
man längtar alltså! |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sun Jun 10, 2012 8:49 pm Post subject: |
|
|
Underbart o chans att toppa biografin med inte bara Blidösund i sommar utan också Torö!!!!!! en kort kort resa när man har sommarstugan på Lisö
GREAT!!!!!!! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Tue Jun 26, 2012 8:06 am Post subject: |
|
|
Ett tag sedan jag var här, men ser framemot hösten...
Ha en bra sommar allesammans
Anders (Lund) _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Jun 28, 2012 11:14 pm Post subject: |
|
|
Glad och givande sommar till dig hypno och alla andra f-heads, vi ses på årsmötet alla som kan och så ser vi som sagt fram emot hösten med dess unika releaser _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
peter
|
Posted: Thu Sep 27, 2012 5:35 pm Post subject: |
|
|
Oj Oj Oj! 576 sidor och över 300 bilder.Vilket mastodontjobb det måste ha varit,och nu kommer den snart . Vi höjer våra glas och säger SKÅL för att den verkar vara så fin, F-Biografin.
Finns det många låtar i stora retrospectives-arkivet?
Hälsningar,
Peter |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urgöteborgare men bor i Borås
|
Posted: Thu Sep 27, 2012 5:59 pm Post subject: |
|
|
Javisst är det toppen att det kommer en biografi tung som en tegelsten och visst är det fint med en box!
Och jag har redan fipplat över betalningen eftersom även jag har Handelsbanken...
MEN - Jag ser detta som ett ytterligare steg mot boken om "Boulevarden" (var det väl? )
Lördagens spelning av Ramlösa kvarn i Göteborg får bli en försmak! _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Fri Sep 28, 2012 1:45 pm Post subject: |
|
|
Peter: Jag föutsätter ju att "Retrospective"-boxen kommer senare vad det lider. Och den lär ju innehålla enbart outgivet material / outgivna versioner. Det blir nog en mastodontbox som heter duga. Det ska bli kul att se om Mr F med den bräcker Lundells motsvarighet "Under vulkanen" på 14 CD + 2 DVD
Ingvar: Om jag inte missminner mig (rätta mig Headmaster om jag har fel) så blev väl boken helt enkelt för tjock och därför delades den upp i en biografi och en "Boken om Boulevarden" som väl ska komma senare?
//Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Fri Oct 12, 2012 8:55 am Post subject: |
|
|
Jag tar tillbaka det mesta ( men inte allt)
- tyckte en bok var onödig och en samling ännu mera onödig och vill ju bara ha nya album - minst ett per år då nu också DAUTÄF , U1-2 och T&L hållt sådan hög kvalitet!
- Boken är en sann njutning redan efter första halvtimmens genombläddrande
Den kommer nog att tummas nästan som musiken genom åren! Faktiskt kanonkul att få denna - hundarnas lunchpromenad kortas till en timme och eftermiddagens simning skjuts fram... Eloge till Christers nästan Rönnblomska ordflöde!
- och jag förstår att målgruppen för ny samling är en annan - får väl byta ut de två samlingarna - sånger fr de första trettio åren - i bilen o glädjas år fyra nya låtar
Tack
Hösten är 'räddad ' _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
vigge
|
Posted: Mon Oct 15, 2012 7:59 pm Post subject: |
|
|
Mycket fin bok!!!
Tack |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Tue Oct 16, 2012 6:23 pm Post subject: |
|
|
Boken kom idag och jag är nu inne på 60-talet... att läsa boken och låta F:ets musik flöda i bakgrunden rekommenderas starkt... nu väntan på Cd-skivorna och bonus låtarna _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
peter
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 4:32 pm Post subject: |
|
|
Boken med stort F har kommit, tackar.har precis börjat läsa och det må jag säga,vilken start wow Hibbit vilket långt förord,vilken inledning,mycket bra.Funderar lite på numreringen,det är tre nummer skrivna /500/ är det första upplagan?
Hälsningar,
Peter |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 7:53 pm Post subject: |
|
|
peter wrote: |
Funderar lite på numreringen,det är tre nummer skrivna /500/ är det första upplagan? |
Siffran inom parentes (2000) är den totala upplagan. 500 betyder att det endast är dessa 500 som är exklusivt signerade och numrerade av båda författarna. Således kommer t ex inte dom exemplar som säljs i bokhandeln att vara signerade och numrerade. Vi är helt enkelt dom 500 utvalda, Peter . Såg förresten att en av dina bilder från Club 700 ver med och att du dessutom berättar om spelningen i boken. Häftigt.
//Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sat Oct 20, 2012 9:39 am Post subject: |
|
|
Läste ut boken i förrgår och kan konstatera att min skepsis är bortblåst - bortsett från att delar av avsnittet om mcart/ metalheart kändes lite sega för den oinvigde. Givetvis blir huvudanvändningen de utmärkta sammanställningarna i slutet och boken är därvidlag en guldgruva för nördar - hoppas man får ticka av låt efter låt av alla outgivna, som nu utgivna efter retrospectives- 20 cd- boxen- dream on!
Samtidigt vill man kanske inte veta för mycket om mannen - myten/ lite blandade känslor där - hade ju köpt en av myterna att Anders via sin reklambyrå med sin förra fru blivit så oändligt rik och blase' - man vet ju vad reklamfolk tjänar, att bara längtan efter musiken och de excellenta medmusikerna i AFR Band kunde få igång honom.
Den myten :
- redan på åttiotalet skulle han enl denna myt ju velat lägga av trots hitsen då han tjänade så oändligt mycket bättre på reklamen och turnerande var slitigt och ( på den tiden innan skivindustrins död), på att ge ut en platta då och då - vilket räckte för låtskrivar/ musikabstinensstillande , så när uppehåll kom och det gjorde de ju med besked samtidigt som de två minst imponerade verken HoS och Boulevardminnen var relativt färska var det ju logiskt....
Annat;
Den alternativa myten om droger eller annat utflippande finns ju alltid tillhands för den som anser att den regemässigt skall appliceras på allt som andas rock ...
Dessutom finns ju alltid möjligheten att förloras i rena grubblerier...
Man kan bli uppfylld av religion...
Det kan förekomma kidnappningar...
Med god ordbehandlingsförmåga kan en man ur reklambranchen sluta som politisk talskrivare...
Ja vem vet- fast nu vet vi lite mer- kanske för mycket eller för lite?
Lite på samma sätt är det ju med texterna där nog många har sin egen förståelse eller bristande sådan - men här avslöjar ju inte boken för mycket utom vad gäller caviar pizza _________________ FBOX
923
Last edited by arnbert on Sat Oct 20, 2012 12:18 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sat Oct 20, 2012 12:16 pm Post subject: |
|
|
Och jag antar att alla som jag som lyssnat och lyssnat på julbonus 3 inte minst Vitt vittne till ett svart drama och Överdos tisslar och tasslar och vill ha mera...
- 20 cd box kanske inte räcker?
- 4 retrospectboxar fr fyra decenier?
Men inget får lämnas oinspelat iaf fr 70 talet o framåt! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
|