View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Mon Jan 09, 2012 11:23 pm Post subject: RAMLÖSA KVARN på VICTORIATEATERN den 4 febr |
|
|
RAMLÖSA KVARN 40-årsjubilerar!
Hela skivan framförs live av AFR Band på Victoriateatern i Malmö den 4 februari.
Lagom till 40-årsjubiléet 2012 återutges nu originalskivan RAMLÖSA KVARN på CD, med ett omslag i faksimil. En lika stor svensk rockklassiker som DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ. Rönnbloms 2:a LP från 1972 innehåller bl.a. INGA GRÄNSER, DRÖMDE, RAMLÖSA KVARN, TA VÄL HAND OM LOUIS, DET SKA INTE BLI NÅGOT MERA TRAMS I DIN TRÄDGÅRD, CAMILLAS SÅNG, POEM och STYGG STYGG WHISKY.
”Vi har under dom senaste åren framfört 5-6 låtar ur skivan, men nu vill vi ta oss an albumets alla 13 spår,” säger Anders F. “Och meningen är INTE att vi ska försöka återskapa 70-talets skiva och dess sound, utan presentera sångerna så som dom låter idag med dagens musiker. Och kanske visa att låtar från 70-talet trots allt är ganska odödliga.” Anders F förklarar också att det är första gången han gör en sådan här specialkonsert. “Vi kommer att avdela konsertens första del till Ramlösa Kvarn och sedan avsluta med en blandad kavalkad av gammalt och nytt.”
MISSA INTE DETTA!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Wed Jan 11, 2012 12:42 pm Post subject: |
|
|
Låter fantastiskt! Tyvärr har vi ingen chans att vara på plats, men vore det inte en bra ide att släppa en "officiell bootleg" av konserten efteråt, för nedladdning? _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Thu Jan 12, 2012 8:57 pm Post subject: |
|
|
bengofury wrote: |
Låter fantastiskt! Tyvärr har vi ingen chans att vara på plats, men vore det inte en bra ide att släppa en "officiell bootleg" av konserten efteråt, för nedladdning? |
Lider med er, Lene och bengofury... för det här kommer att bli sanslöst bra... men det går väl fler tåg måntro och har du tur så är det ngn som hör din bön om en "officiell bootleg" ...
eller en inofficiell var har vi alla mikrofonmännen tro
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
A.S.
|
Posted: Fri Jan 13, 2012 9:57 am Post subject: |
|
|
Äntligen registrerat mig på forumet, TACK admin för snabbt fixat.
Biljetterna till 4/2 klara för mig och min fru , picnickorgen planeras, detta blir en höjdare!
Karin ! Har försökt ringa, ring gärna till Gbg!
A.S. |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Fri Jan 13, 2012 11:36 am Post subject: |
|
|
Ha, ha, ha... Välkommen hit "allmänne snubben"...!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Fri Jan 13, 2012 1:53 pm Post subject: |
|
|
A.S. wrote: |
Äntligen registrerat mig på forumet, TACK admin för snabbt fixat.
Biljetterna till 4/2 klara för mig och min fru , picnickorgen planeras, detta blir en höjdare!
Karin ! Har försökt ringa, ring gärna till Gbg!
A.S. |
Det var ju på tiden att du hittade hit... Välkommen!
telefonen glömde jag på jobbet när jag var där o hälsade på i måndags
jag ringer upp dig!
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Sat Jan 14, 2012 2:37 am Post subject: |
|
|
Headmaster wrote: |
Ha, ha, ha... Välkommen hit "allmänne snubben"...!
(F)Headmaster |
_________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Sat Jan 14, 2012 12:31 pm Post subject: |
|
|
Det slog mig plötsligt att konserten då kommer att inledas med orden:
"Nu ska vi ta er med på en resa tillbaka i tiden, i det förgångna..."
och det tycker jag är jävligt coolt
Over and out
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Sat Jan 14, 2012 11:05 pm Post subject: |
|
|
Yberkoolt!
Nyårshälsningar till er alla!
Jag kommer inte att åka men skulle naturligtvis gärna vara där...men suger på karamellen att iaf ha varit på Victoria en gång och sett AFR Band där.
Ibland är det långt till Malmö... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
|