View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Karin
|
Posted: Fri Mar 17, 2006 5:24 pm Post subject: och jag drömde... |
|
|
Blev alldeles nyss väckt ur min eftermiddagslummer av Sanna (yngsta dottern)
Nå, i vilket fall drömde jag att jag var på en alldeles underbar spelning utomhus med AFR och gubbsen. Det var en varm, underbar sommarkväll och solen hade precis gått ner.
Anders skulle testa en ny grej där vi alla i publiken skulle vara delaktiga. Vi var indelade i grupper efter något system och vi skulle spela olika instrument, och några skulle sjunga i kören... i en låt skulle dom låta som ett ånglok!!
Alla deltog snällt och glatt utom Micke L som istället satt och läste kultursidorna i någon tidning och detta retade upp Agge som började att jaga stackars Micke mellan bänkraderna... Där vaknade jag, ni fattar ju själva...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Sat Mar 18, 2006 3:23 pm Post subject: |
|
|
Oj oj oj, hoppas det inte är något förebådande, i stil med det här programmet Medium på TV, om vad som kommer att hända på K5 om två veckor . Kan ju faktiskt förstå att det väckte en del upprörda känslor. Kommer helt spontant att tänka på när Dylan var ute på sin nedsablade turné med The Band våren 66 och dom spelade på Olympia i Paris. Publiken irriterades över att Dylan tog långa pauser mellan låtarna där han ideligen stämde sin gitarr och busvisslingarna och buandena tilltog i styrka. Till slut lär Dylan ha gått fram till mikrofonen och sagt: "Ni ska veta att jag är lika angelägen som ni om att få komma härifrån. Har ni inga tidningar ni kan läsa under tiden?".
Vi ses på K5!!!!
Micke |
|
Back to top » |
|
|
|