View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Arnie
|
Posted: Sun Apr 03, 2011 1:07 am Post subject: Årets Katalin-gig - formidabelt! |
|
|
Tack till AFR & AFR Band för årets Katalin-gig! Sitter här på nattkröken och reflekterar. Det kändes väldigt närvarande, innehöll tyngd och lätthet, humor och allvar, gammalt och nytt, överraskningar och klassiker i en tät blandning.
1. Delikatesser, 2. Ömhetsdesperado, 3. Bortom himlen, 4. Skratta tills tåget går, 5. Går inget tåg till himlen, 6. Tecken i tiden, 7. Mamma hjälp mig, 8. Jag kysste henne våldsamt, 9. Berlin Alexanderplatz, 10. Din barndom skall aldrig dö, 11. Rosen i regnet, 12. Caviar Pizza, 13. Tambourines & Lovers, 14. Mer än Amerika, 15. DeSoto, 16. Våld, 17. Lagom hårt, 18. Stygg stygg whisky, 19. Tolv tiggare, 20. Långfingret, 21. Europa brinner.
De två sistnämnda extranr och nr 10-11 var akustiskt med AFR ensam. Några riktiga rariteter: Långfingret (AFR + Peter R), sällan spelad men måste bara spelas just nu enligt Headmaster; Stygg stygg whisky (som jag minns från min första F-spelning 1980 men just inte senare), Våld (ej spelad tidigare med nuvarande band, repad en gång enligt Agge). Flera låtar var det ett tag sen vi upplevde live, t ex Delikatesser. Det var också länge sen vi hörde Peter med Berlin Alexanderplatz - idag spelad på Peters födelsedag, grattis igen!
Blytung inledning med Delikatesser och Ömhetsdesperado. De nya låtarna som Bortom himlen och Tecken i tiden funkar suveränt i repertoaren. Långfingret och Europa brinner känslomässig avslutning i en osäker (osäkrad) värld.
Och inte minst - härligt att träffa F-heads av olika kaliber och uppleva allt detta tillsammans med er och AFR Band!
God natt - vi ses igen!
Arnie i vårregnet _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Sun Apr 03, 2011 12:39 pm Post subject: |
|
|
Tack Arnie...
Ja, det var en mycket bra sammansatt konsert.
LÅNGFINGRET... Wow!
Ikväll säger vi bara.... SKÅL!!!!!!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Sun Apr 03, 2011 9:41 pm Post subject: |
|
|
Special thanx förstås för Går inget tåg...!
För övrigt mkt passande med tåglåtar just i denna miljö, blev ju två på raken där.
Skål & vi ses igen! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Parusen
|
Posted: Tue Apr 19, 2011 2:22 pm Post subject: |
|
|
Missade denna vilket uppenbart var sorgligt.
Är den nån spelning i sommar i Västsverige?
/Anders _________________ / Anders Jih
>Amerika |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Tue Apr 19, 2011 2:38 pm Post subject: |
|
|
Södra Sverige, so far....