|
|
 |
 |
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Micke L

|
Posted: Sat Dec 18, 2010 12:06 am Post subject: Setlista Stadsträdgårdens Restaurang, Örebro den 17/12 |
|
|
SET 1:
1. Det är inte snön som faller (Långsam, tung, bluesig version)
2. Jag behöver ditt stöd
3. Skratta tills tåget går
4. Går inget tåg till himlen
5. Dimman ligger tät
6. Minnesbilder
7. Shopping center
8. Jag kysste henne våldsamt
SET 2:
9. Skördevisa
10. Mamma hjälp mig
11. Kungarike (På begäran)
12. Hon sköt en yuppie idag
13. Din barndom skall aldrig dö (Anders och Jesper ensamma + hela bandet på sista ackordet)
14. Jesus, Marx & Billy The Kid (Del 1)
15. Tolv tiggare
EXTRANUMMER:
16. Lagom hårt
17. Drömde
EXTRA EXTRANUMMER:
18. Det är inte snön som faller (Snabb version)
Tid: 2.05 (Effektiv speltid exkl. paus)
BANDET:
Anders F Rönnblom
Peter R Ericson
Jesper Lindberg
Björn Aggemyr
Björn Rothstein _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Sat Dec 18, 2010 12:03 pm Post subject: |
|
|
TACK ÖREBRO.
TACK OLLE UNENGE.
TACK ALLA GALNA F-HEADS.
TACK FÖR ÅRET 2010.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Sat Dec 18, 2010 1:50 pm Post subject: |
|
|
TACK SJÄLV ANDERS & CO FÖR EN FANTASTISK KVÄLL!
Det var ett efterlängtat återbesök i Stadsträdgårdens växthus. Denna gång med julbord för dom dom ville. Helt klädd i svart och den klassiska Ramlösa/Fosterlands-hatten inleede Anders och bandet med en blytung "Det är inte snön som faller". Det hördes många röster i publiken innan konserten från dom som var med på 80-talet och spekulerade i vilka låtar som skulle spelas. Och denna del av fansen fick verkligen sitt lystmäte tillfredsställt. Många klassiker som "Skratta tills tåget går", "Jag kysste henne våldsamt", "Din barndom skall aldrig dö", "Dimman ligger tät" och icke att förglömma den i Örebro extra omhuldade "Skördevisa".
Men det gavs också plats för mer sällan spelade, udda låtar. T ex den fina "Jag behöver ditt stöd" och "Minnesbilder". Både Anders och bandet tycktes vara på sitt allra bästa spelhumör och till på köpet hade Jesper Lindberg tagit med sig en hel arsenal av stränginstrument och sina snyggaste skjortor. Den killen har skjortsmak. Anders och sin sida som också har det kontrade med sin snyggaste kavaj.
Denna kväll var också fraseringarnas och improvisationernas kväll och "Jesus, Marx & Billy The Kid" fick sig en rejäl omgång när Anders fastnade i textraden:
"Han är liten och vass och...
han är liten och vass och...
han är liten och vass...
och han försöker ta sig in....
och han försöker ta sig in...
han försöker ta sig in....
men det går inte....
men det går inte....
men det går inte....
det går inte.... Rothstein hjälp mig
det går inte.... Rothstein hjälp mig (varpå Rothstein trummar lite extra och hjälper Rönnblom att "hitta in" i texten igen).
Kvällen avslutades precis som den började, fast denna igång i ett närmast maniskt tempo. En perfekt inledning och avslutning som båda beskriver textens aldrig sviktande aktualitet på två olika sätt. Just i stunden efter att bandet hade gått av scenen så kändes det som om det här var den bästa konsert jag sett med Anders. Och jag har sett några. Kanske berodde det på deras spelglädje eller så berodde det på setlistan och låtvalet eller så var det bara stundens ingivelse som gav mig den känslan. Hursomhelst, så är det en känsla som kommer att sitta i länge, länge. God jul på er F-Heads out there.
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
peter
|
Posted: Sun Dec 19, 2010 11:06 am Post subject: |
|
|
Hej
Jag håller verkligen med dig Micke,vilket gig alltså,du fick verkligen med allt, stämningsfullt .Det gååår inte att få med särskilt mycket mer. Allt stämde fina arr perfekt ljud. När bandet lämnade scenen för tredje gången bildade vi lite smått tokiga F-heads nästan som en barrikad,bandet fick trixa sig igenom och dom positiva kommentarerna haglade.Hela publiken i stående ovationer, wow wow och om och om igen
//
Peter
Ps "När mitt blod börjar brinna får du inte försvinna" Ds |
|
Back to top » |
|
 |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
 |
|
|
 |
|